Strona 1 z 3

Problem z temp. i spalaniem ??? HELP

: 09 lut 2007, 21:25
autor: RaZieLL
Auto: Opel Astra F, 95 r. silnik 1.6 SZ v8

Temat będzie dość obszerny bo już nie mam siły jak ustalić dlaczego tyle pali :) Po pierwsze za diagnozy w oryginalnym salonie opla mnie okradli prawdę mówiąc, a w innych zakładach mechaniki skończyło się na spekulacjach ;/

Od pewnego czasu zauważyłem że strzałka od temperatury silnika jest cały czas na niebieskim polu. Więc myślałem początkowo że to czujnik temperatury trzeba tylko wymienić. Po wymianie czujnika temp. jak wyjechałem z warsztatu to momentalnie temperatura spadła z powrotem na niebieskie pole. Działo się tak za każdym razem jak stawałem > to temp. szła do góry, a w czasie jazdy momentalnie opadała więc wymieniłem termostat stary na nowy. Okazało się że stary był uszkodzony więc myślałem ze problem zostanie rozwiązany (bo w między czasie auto zaczęło dużo mi palić i sprawa prosta silnik niedogrzany). Jednak nie! ZONK wyjeżdżam po wymianie termostatu a temperatura znowu w czasie jazdy spada na niebieskie pole :(. Czujnik drugi temp. też wymieniłem ;/ i zero rezultatu. Nie wiedząc już co zrobić pojechałem do Opla serwisu gdzie skasowali 170 zł za durną diagnozę i powiedzieli mi że termostat jest uszkodzony. Po czym został drugi raz sprawdzony ten termostat i jest dobry.

Problem tymczasowy z temperaturą rozwiązał karton który włożyłem miedzy chłodnice a wlot, od tego momentu pokazuje mi się temp i trzyma w czasie jazdy, ale wada strasznie długo to trwa, aż osiągnie normalną temperaturę. Nagrzewa się długo ok. jakieś 15 – 20 min jazdy (w korku) !. Przy czym spalanie się nie zmieniło więc już nie wiem czy to problem tej temperatury.

I ostatnia sprawa to po uruchomieniu silnika jak jest jeszcze zimny to pracuje równo na wolnych obrotach. Po przejechaniu ok. 10 – 15 min jak zatrzymam się autem to delikatnie słyszę jak rzuca silnikiem na wolnych obrotach. Nie jest to super mocne skakanie, ale delikatnie nie pracuje równo. Czasami to występuje, a czasami nie.

Auto pali ok. 11 – 12 L. w mieście

Bym był wdzięczny jak wspólnymi siłami byśmy jakoś doszli do tego co może być przyczyną. Poradźcie mi co mam w nim sprawdzać wymieniać ? bo wydałem już kasy trochę na to i nie przynosiło żadnych efektów ;/ Pozdrawiam wszystkich czekam na odp.

: 09 lut 2007, 22:21
autor: JOszi
już Ci to mówiłem i powiem jeszcze raz: Dziwna sprawa z tą temperaturą :/

ale zrób jeszcze jeden 2 testy.
1. po odpaleniu zimnego samochodu sprawdź ręką czy nie nagrzewa Ci się chłodnica razem z silnikiem albo węże idące do niej to wyeliminujesz w 100% termostat bo z tego co pamiętam to kumplowi jak robili termostat to dopiero 3 zadziałał dobrze i też niby go sprawdzali i było ok więc warto na 100% go wyeliminować.
jednym zdaniem: sprawdź czy nie robi Ci się ciepła chłodnica zanim się silnik nie zagrzeje

2. dobrze by było porównać temperaturę pokazywaną na zegarach a temperaturą płynu chłodniczego bo może przekłamują

: 10 lut 2007, 11:09
autor: RaZieLL
JOszi, sprawdziłem już to i jest wszystko ok :/

: 12 lut 2007, 22:24
autor: ja37
Jeśli chłodnica sie nie nagrzewa razem z silnikiem, to termostat jest ok, ale może masz zapowietrzony układ chłodzenia?

: 13 lut 2007, 12:48
autor: Frod
Zobacz jakie napiecię pokazuje sie na sondzie lambdzie. Łatwe do sprawdzenia i duzo nie kosztuje a moze okazac sie, że lambda jest juz na wykonczeniu i spalanie jest duże.

: 13 lut 2007, 16:08
autor: Gość
A może mi ktoś napisać jak sprawdzić tą sonde lambda? Bo mam podobny problem co kolega- też dużo pali.

: 13 lut 2007, 17:05
autor: Frod
Podjedź do mechanika co sie zna na "pradach" (nie bio :) ) i poprostu zmierzy Ci na niej oporność. Powinien mieć też książkę i wiedzieć jaka oporność jest prawidłowa. Wtedy bedzie w stanie powiedzieć Ci czy dobrze działa czy już nie.

: 13 lut 2007, 17:12
autor: Gość
Jeżeli jest dobra to z tego co wiem powinna wskazywać 0,5 czegoś tam. Podjade w tygodniu i sie dowiem.

: 13 lut 2007, 17:34
autor: wencik
Oporność ( rezystancje ) mierzy się w omach.. (Ohm). Tylko kwestia 0,5 Ohm czy 0,5 KOHm itp :P jak będziesz wiedział to napisz, w swojej też bym sprawdził , bo przypuszczam że nie była wymieniana

: 13 lut 2007, 20:03
autor: ja37
Tu masz wartości napięcia sondy
[External Link Removed for Guests]