Problem z temp. i spalaniem ??? HELP
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 04 lut 2007, 18:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Problem z temp. i spalaniem ??? HELP
Auto: Opel Astra F, 95 r. silnik 1.6 SZ v8
Temat będzie dość obszerny bo już nie mam siły jak ustalić dlaczego tyle pali Po pierwsze za diagnozy w oryginalnym salonie opla mnie okradli prawdę mówiąc, a w innych zakładach mechaniki skończyło się na spekulacjach ;/
Od pewnego czasu zauważyłem że strzałka od temperatury silnika jest cały czas na niebieskim polu. Więc myślałem początkowo że to czujnik temperatury trzeba tylko wymienić. Po wymianie czujnika temp. jak wyjechałem z warsztatu to momentalnie temperatura spadła z powrotem na niebieskie pole. Działo się tak za każdym razem jak stawałem > to temp. szła do góry, a w czasie jazdy momentalnie opadała więc wymieniłem termostat stary na nowy. Okazało się że stary był uszkodzony więc myślałem ze problem zostanie rozwiązany (bo w między czasie auto zaczęło dużo mi palić i sprawa prosta silnik niedogrzany). Jednak nie! ZONK wyjeżdżam po wymianie termostatu a temperatura znowu w czasie jazdy spada na niebieskie pole . Czujnik drugi temp. też wymieniłem ;/ i zero rezultatu. Nie wiedząc już co zrobić pojechałem do Opla serwisu gdzie skasowali 170 zł za durną diagnozę i powiedzieli mi że termostat jest uszkodzony. Po czym został drugi raz sprawdzony ten termostat i jest dobry.
Problem tymczasowy z temperaturą rozwiązał karton który włożyłem miedzy chłodnice a wlot, od tego momentu pokazuje mi się temp i trzyma w czasie jazdy, ale wada strasznie długo to trwa, aż osiągnie normalną temperaturę. Nagrzewa się długo ok. jakieś 15 – 20 min jazdy (w korku) !. Przy czym spalanie się nie zmieniło więc już nie wiem czy to problem tej temperatury.
I ostatnia sprawa to po uruchomieniu silnika jak jest jeszcze zimny to pracuje równo na wolnych obrotach. Po przejechaniu ok. 10 – 15 min jak zatrzymam się autem to delikatnie słyszę jak rzuca silnikiem na wolnych obrotach. Nie jest to super mocne skakanie, ale delikatnie nie pracuje równo. Czasami to występuje, a czasami nie.
Auto pali ok. 11 – 12 L. w mieście
Bym był wdzięczny jak wspólnymi siłami byśmy jakoś doszli do tego co może być przyczyną. Poradźcie mi co mam w nim sprawdzać wymieniać ? bo wydałem już kasy trochę na to i nie przynosiło żadnych efektów ;/ Pozdrawiam wszystkich czekam na odp.
Temat będzie dość obszerny bo już nie mam siły jak ustalić dlaczego tyle pali Po pierwsze za diagnozy w oryginalnym salonie opla mnie okradli prawdę mówiąc, a w innych zakładach mechaniki skończyło się na spekulacjach ;/
Od pewnego czasu zauważyłem że strzałka od temperatury silnika jest cały czas na niebieskim polu. Więc myślałem początkowo że to czujnik temperatury trzeba tylko wymienić. Po wymianie czujnika temp. jak wyjechałem z warsztatu to momentalnie temperatura spadła z powrotem na niebieskie pole. Działo się tak za każdym razem jak stawałem > to temp. szła do góry, a w czasie jazdy momentalnie opadała więc wymieniłem termostat stary na nowy. Okazało się że stary był uszkodzony więc myślałem ze problem zostanie rozwiązany (bo w między czasie auto zaczęło dużo mi palić i sprawa prosta silnik niedogrzany). Jednak nie! ZONK wyjeżdżam po wymianie termostatu a temperatura znowu w czasie jazdy spada na niebieskie pole . Czujnik drugi temp. też wymieniłem ;/ i zero rezultatu. Nie wiedząc już co zrobić pojechałem do Opla serwisu gdzie skasowali 170 zł za durną diagnozę i powiedzieli mi że termostat jest uszkodzony. Po czym został drugi raz sprawdzony ten termostat i jest dobry.
Problem tymczasowy z temperaturą rozwiązał karton który włożyłem miedzy chłodnice a wlot, od tego momentu pokazuje mi się temp i trzyma w czasie jazdy, ale wada strasznie długo to trwa, aż osiągnie normalną temperaturę. Nagrzewa się długo ok. jakieś 15 – 20 min jazdy (w korku) !. Przy czym spalanie się nie zmieniło więc już nie wiem czy to problem tej temperatury.
I ostatnia sprawa to po uruchomieniu silnika jak jest jeszcze zimny to pracuje równo na wolnych obrotach. Po przejechaniu ok. 10 – 15 min jak zatrzymam się autem to delikatnie słyszę jak rzuca silnikiem na wolnych obrotach. Nie jest to super mocne skakanie, ale delikatnie nie pracuje równo. Czasami to występuje, a czasami nie.
Auto pali ok. 11 – 12 L. w mieście
Bym był wdzięczny jak wspólnymi siłami byśmy jakoś doszli do tego co może być przyczyną. Poradźcie mi co mam w nim sprawdzać wymieniać ? bo wydałem już kasy trochę na to i nie przynosiło żadnych efektów ;/ Pozdrawiam wszystkich czekam na odp.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2007, 10:30 przez RaZieLL, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
już Ci to mówiłem i powiem jeszcze raz: Dziwna sprawa z tą temperaturą :/
ale zrób jeszcze jeden 2 testy.
1. po odpaleniu zimnego samochodu sprawdź ręką czy nie nagrzewa Ci się chłodnica razem z silnikiem albo węże idące do niej to wyeliminujesz w 100% termostat bo z tego co pamiętam to kumplowi jak robili termostat to dopiero 3 zadziałał dobrze i też niby go sprawdzali i było ok więc warto na 100% go wyeliminować.
jednym zdaniem: sprawdź czy nie robi Ci się ciepła chłodnica zanim się silnik nie zagrzeje
2. dobrze by było porównać temperaturę pokazywaną na zegarach a temperaturą płynu chłodniczego bo może przekłamują
ale zrób jeszcze jeden 2 testy.
1. po odpaleniu zimnego samochodu sprawdź ręką czy nie nagrzewa Ci się chłodnica razem z silnikiem albo węże idące do niej to wyeliminujesz w 100% termostat bo z tego co pamiętam to kumplowi jak robili termostat to dopiero 3 zadziałał dobrze i też niby go sprawdzali i było ok więc warto na 100% go wyeliminować.
jednym zdaniem: sprawdź czy nie robi Ci się ciepła chłodnica zanim się silnik nie zagrzeje
2. dobrze by było porównać temperaturę pokazywaną na zegarach a temperaturą płynu chłodniczego bo może przekłamują
-
- Posty: 267
- Rejestracja: 04 lut 2007, 18:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt: