Dziwny problem diesel
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 lip 2007, 21:25
- Imię: Krzysztof
- Auto: Skoda Octavia
- Silnik: 1,8 20 V
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
- Imię: Pan Samochodzik
- Lokalizacja: Poznań(promnice)
- Kontakt:
O to chodzi, pierwszy raz się spotykam z takim stwierdzeniem, że świecą mają negatywny wpływ na silnik.Lis-Witalis pisze:Silnik diesla czym lepiej nagrzany tym lepiej pracuje przecież to są silniki wysokoprężne.
Brak odpowiedniej temp. przy odpalaniu raczej bardziej niszczy silnik niż większa temp.
Lepiej jest dobrze dogrzać powietrze i by silnik odpalił na jeden obrót, niż mamy nim kręcić nie wiadomo ile - wtedy dopiero silnik się męczy np. panewki dostają niesamowicie po dupie...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 31 gru 2007, 7:36
- Imię: Marcin Destylator
- Auto: Astra H 1.9 cdti
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Żory/Ballymena
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
Lis-Witalis, i gimof, Ja nie mówie ze równomierne rozgrzanie silnika jest dla niego zle. Złe jest nagrzanie jednej części/komory. Jak wiadomo im wyższa temperatura tym metal jest dłóższy i występują rożne, nierównomierne zużycia.
Oczywiście lepiej jak jest cieplo w komorze, ale nalezy uważać, aby nie grzać świec po kilka razy na pałe, bo to niszczy silnik. Trzeba znaleść umiarm w grzaniu świec.
Oczywiście lepiej jak jest cieplo w komorze, ale nalezy uważać, aby nie grzać świec po kilka razy na pałe, bo to niszczy silnik. Trzeba znaleść umiarm w grzaniu świec.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
- Imię: Pan Samochodzik
- Lokalizacja: Poznań(promnice)
- Kontakt:
- wesoł
- Posty: 4904
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Ropa nie zapala sie w jakiejs tam temperaturze zaplonu tylko przy odpowiednim cisnieniu sprezania powstaja odpowiednie warunki do samozaplonu. Swieca tylko wspomaga osiagniecie wymaganych warunkow.gimof pisze:Po to się grzeje raz dwa góra trzy i odpala. Jak wiadomo świece nie nagrzewają się aż do temperatury zapłonu, więc nie jest jakoś specjalnie groźne
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
- Imię: Pan Samochodzik
- Lokalizacja: Poznań(promnice)
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 23 sty 2008, 20:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
woow... no nie wiem szczeze jak to jest z tym odpalaniem, ale nie wydaje mi sie zeby nadmierne grznaie mialo negatywny wplyw na sam silnik.. swiece tak owszem bo sie szybciej zuzywaja .. niewiem moze sie myle. co do mojej Astry to zrobilem tak jak mi radziliscie i gdy zgasla kontrolka od swiec to poczekalem z 10 sek niby lepiej odpalila tez nia zucalo i tez cos niemogla zaskoczyc ale po pierwsze nie jest jakos strasznie zimno a po 2 mam nowy akumulator wiec tak czy siak widze roznice
Ale umuwielm sie do mechanika od "Diselkow" i ma mi zmierzyc kompresje sprawdzic swiece i sprawdzic zaplon . wydaje mi sie ze jest zaplon jakby lekko przestawiony. zobaczymy .. narazie zastanawiam sie czy 25 zł za sprawdzenie kompresji w jedej dziurze to duzo? hmm jedni mowia ze duzo inni ze nie :p niewaiem moze wreszcie bedzie dobrze albo prawie dobrze Dam znac do mechanika jade 11.2
Ale umuwielm sie do mechanika od "Diselkow" i ma mi zmierzyc kompresje sprawdzic swiece i sprawdzic zaplon . wydaje mi sie ze jest zaplon jakby lekko przestawiony. zobaczymy .. narazie zastanawiam sie czy 25 zł za sprawdzenie kompresji w jedej dziurze to duzo? hmm jedni mowia ze duzo inni ze nie :p niewaiem moze wreszcie bedzie dobrze albo prawie dobrze Dam znac do mechanika jade 11.2
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 28 lis 2007, 23:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt: