Dziwny problem diesel

Lis-Witalis

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 08 lip 2007, 21:25
Imię: Krzysztof
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1,8 20 V
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#41

Nieprzeczytany post autor: Lis-Witalis »

Silnik diesla czym lepiej nagrzany tym lepiej pracuje przecież to są silniki wysokoprężne.
Brak odpowiedniej temp. przy odpalaniu raczej bardziej niszczy silnik niż większa temp.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

gimof

Astro-maniak
Posty: 436
Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
Imię: Pan Samochodzik
Lokalizacja: Poznań(promnice)
Kontakt:

#42

Nieprzeczytany post autor: gimof »

Lis-Witalis pisze:Silnik diesla czym lepiej nagrzany tym lepiej pracuje przecież to są silniki wysokoprężne.
Brak odpowiedniej temp. przy odpalaniu raczej bardziej niszczy silnik niż większa temp.
O to chodzi, pierwszy raz się spotykam z takim stwierdzeniem, że świecą mają negatywny wpływ na silnik.
Lepiej jest dobrze dogrzać powietrze i by silnik odpalił na jeden obrót, niż mamy nim kręcić nie wiadomo ile - wtedy dopiero silnik się męczy np. panewki dostają niesamowicie po dupie...
[External Link Removed for Guests]

destylator

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 31 gru 2007, 7:36
Imię: Marcin Destylator
Auto: Astra H 1.9 cdti
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Żory/Ballymena
Kontakt:

#43

Nieprzeczytany post autor: destylator »

artusb i co lepiej odpala miałeś sprawdzić i cisza...
TTi 880 + SIRIO ML 145

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#44

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

Lis-Witalis, i gimof, Ja nie mówie ze równomierne rozgrzanie silnika jest dla niego zle. Złe jest nagrzanie jednej części/komory. Jak wiadomo im wyższa temperatura tym metal jest dłóższy i występują rożne, nierównomierne zużycia.

Oczywiście lepiej jak jest cieplo w komorze, ale nalezy uważać, aby nie grzać świec po kilka razy na pałe, bo to niszczy silnik. Trzeba znaleść umiarm w grzaniu świec.
[External Link Removed for Guests]

gimof

Astro-maniak
Posty: 436
Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
Imię: Pan Samochodzik
Lokalizacja: Poznań(promnice)
Kontakt:

#45

Nieprzeczytany post autor: gimof »

Po to się grzeje raz dwa góra trzy i odpala. Jak wiadomo świece nie nagrzewają się aż do temperatury zapłonu, więc nie jest jakoś specjalnie groźne ;)
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#46

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

gimof pisze:Po to się grzeje raz dwa góra trzy i odpala. Jak wiadomo świece nie nagrzewają się aż do temperatury zapłonu, więc nie jest jakoś specjalnie groźne ;)
Ropa nie zapala sie w jakiejs tam temperaturze zaplonu tylko przy odpowiednim cisnieniu sprezania powstaja odpowiednie warunki do samozaplonu. Swieca tylko wspomaga osiagniecie wymaganych warunkow.

gimof

Astro-maniak
Posty: 436
Rejestracja: 10 paź 2007, 19:31
Imię: Pan Samochodzik
Lokalizacja: Poznań(promnice)
Kontakt:

#47

Nieprzeczytany post autor: gimof »

Tak i jednym z warunków jest odpowiednia temperatura po to właśnie jest świeca żarowa...
Inaczej to lodowate powietrze mógłbyś sobie sprężać do usra... ;)
[External Link Removed for Guests]

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#48

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

gimof, Ale ogrzewając powietrze w komoże, podgrzewasz równiesz powierzchniowo blok silnika i tlok...

Jest to powolny proces, ale przy odpowiedniodłógim grzaniu ( wlasnie 3 krotnym ) można już uzyskiwać rożnice temperatur na częsciachmetalowych...
[External Link Removed for Guests]

artusb

Astro-maniak
Posty: 78
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#49

Nieprzeczytany post autor: artusb »

woow... no nie wiem szczeze jak to jest z tym odpalaniem, ale nie wydaje mi sie zeby nadmierne grznaie mialo negatywny wplyw na sam silnik.. swiece tak owszem bo sie szybciej zuzywaja .. niewiem moze sie myle. co do mojej Astry to zrobilem tak jak mi radziliscie i gdy zgasla kontrolka od swiec to poczekalem z 10 sek niby lepiej odpalila tez nia zucalo i tez cos niemogla zaskoczyc ale po pierwsze nie jest jakos strasznie zimno a po 2 mam nowy akumulator wiec tak czy siak widze roznice :)

Ale umuwielm sie do mechanika od "Diselkow" i ma mi zmierzyc kompresje sprawdzic swiece i sprawdzic zaplon . wydaje mi sie ze jest zaplon jakby lekko przestawiony. zobaczymy .. narazie zastanawiam sie czy 25 zł za sprawdzenie kompresji w jedej dziurze to duzo? hmm jedni mowia ze duzo inni ze nie :p niewaiem moze wreszcie bedzie dobrze albo prawie dobrze :) Dam znac :) do mechanika jade 11.2 :)

mata12

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 28 lis 2007, 23:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

#50

Nieprzeczytany post autor: mata12 »

25 zl to chyba troche duzo :/ ja w sumie za 4 gary dalem 50 zl :P
Pozdrawiam mata12

ODPOWIEDZ