Strona 1 z 1

turbina a zimny rozruch w DTL

: 12 lut 2008, 10:21
autor: mX17DTL
witam
może ktoś zdradzić, czy uszkodzona turbina - biorąca olej może mieć wpływ na ciężki zimny rozruch? bez większego znaczenia temp. otoczenia - trudny rozruch występuje po ok 12h postoju jeżeli stoi 8-10h to większego problemu nie ma

: 12 lut 2008, 10:56
autor: Góral 2007
Nie wydaje mi sie aby to turbina byla przyczyna moja tez troche oleju pobiera ale nie ma to wplywu na rozruch zaloz sobie zaworek zwrotny bo pewnie paliwo sie cofa i temu masz takie problemy jak dluzej postoji

: 12 lut 2008, 11:09
autor: mX17DTL
zawor zalozylem - przed filtrem paliwa i szczerze mowiac to nic nie daje a chyba nawet gorzej jest

: 12 lut 2008, 12:49
autor: Cobrettii
ja bym sie zainteresował bardziej wtryskami i swieczkami. Turbina nie ma nic do gadania przy odpalaniu. załącza sie przecież przy 2k obrotów dopiero.

: 12 lut 2008, 14:15
autor: mX17DTL
no wlasnie - hipoteza jest taka ze.... turbo zawalilo olejem silnik i stad te klopoty ale nie wiem niebardzo w to wierze
swiece grzeja sprawdzalem, koncowki wtryskow sa wymienione

: 12 lut 2008, 14:26
autor: wesoł
załącza sie przecież przy 2k obrotów dopiero.
Turbo jest zawsze zalaczone i tylko jest jakby rozlaczane przez zawor WG!

: 12 lut 2008, 14:53
autor: Cobrettii
wesoł pisze:Cytat:
załącza sie przecież przy 2k obrotów dopiero.



Turbo jest zawsze zalaczone i tylko jest jakby rozlaczane przez zawor WG!
no fakt bo jest napędzana chyba spalinami ?? nie interesowałem sie tym.
no wlasnie - hipoteza jest taka ze.... turbo zawalilo olejem silnik i stad te klopoty ale nie wiem niebardzo w to wierze
swiece grzeja sprawdzalem, koncowki wtryskow sa wymienione
Hmmm czy przypadkiem do turbiny nie sto olej dostarczany dopiero gdy ona działa ?? ( w tedy sens chłodzenia turbiny by był po dłóższej jeździe )

: 12 lut 2008, 15:00
autor: destylator
turbina załącza się jak uruchomisz silnik... tylko że jej moc jest odczuwalna od okolo 2 tys. obrotów. Jest napędzana spalinami wychodzącymi z silnika i to powoduje jej ruch obrotowy, i wpompowywanie powietrza do komór i to daje powera :D:D

: 12 lut 2008, 15:13
autor: mX17DTL
to zawalenie olejem silnika miałoby być spowodowane nieszczelnością turbiny co z kolei miałoby powodować wtłaczanie oleju do silnika razem z powietrzem a to z kolei powodowałoby tworzenie się nagaru na zaworach - ale to jak mówię nie moja hipoteza