Problem z zasileniem cewki zapłonowej
: 18 lut 2008, 8:34
Mam problem z zasileniem cewki zapłonowe oraz z całym obwodem elektrycznym, który ją zasila i inne urządzenia np. przekaźnik pompy paliwowej. Dokładnie chodzi o to, że co jakiś czas brakuje napięcia na cewce zapłonowej i auto gaśnie. Na początku dosyć dawno samochód miał tylko objawy szarpania podczas jazdy. Ostatnio podczas jazdy gaśnie obrotomierz spada na dół i samochód zaczyna hamować. Za jakiś czas zapali i jedzie kawałek po czym sytuacja się powtarza. Czasami zdarza się, że już nie chce odpalić. Zmierzyłem napięcie na cewce i jest OV. Czasami po jakimś czasie powróci i tak w kółko. Dodatkowo gdy napięcie powraca to słychać załączający się przekaźnik pompy paliwowej. Czyli jakby ginęło napięcie na całym obwodzie. Gdy odłączę przewód zasilający cewkę to napięcie powraca. Gdy podłączyłem do tego samego przewodu + napięcie bezpośrednio z aku to samochód normalnie jedzie.
Gdzie szukać przyczyny. Sprawdzałem już kostkę stacyjki ale wydaje mi się ok. Jak trochę nadpalona ale ją wyczyściłem lecz to nie nie dało.
Próbowałem znaleźć przekaźnik, który załącza obwody po stacyjce ale chyba takiego nie ma a przynajmniej nie potrafię znaleźć.
Czasami podczas pracy na biegu jałowym skaczą mu obroty jakby na chwilę brakowało mu napięcia, słychać wtedy przełączanie się przekaźnika od pompy benzyny, po czym zgaśnie i już nie odpali przez jakiś czas.
Może ma ktoś pomysł jak znaleźć przyczynę?
Samochód Astra C14NZ z 92r
Gdzie szukać przyczyny. Sprawdzałem już kostkę stacyjki ale wydaje mi się ok. Jak trochę nadpalona ale ją wyczyściłem lecz to nie nie dało.
Próbowałem znaleźć przekaźnik, który załącza obwody po stacyjce ale chyba takiego nie ma a przynajmniej nie potrafię znaleźć.
Czasami podczas pracy na biegu jałowym skaczą mu obroty jakby na chwilę brakowało mu napięcia, słychać wtedy przełączanie się przekaźnika od pompy benzyny, po czym zgaśnie i już nie odpali przez jakiś czas.
Może ma ktoś pomysł jak znaleźć przyczynę?
Samochód Astra C14NZ z 92r