Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym

Pytanie

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 lis 2014, 19:14
Auto: astra f 94 r
Silnik: x16sz lpg 2gen
Województwo: mazowieckie

Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym

#1

Nieprzeczytany post autor: Pytanie »

Problem dotyczy glownie ubywajcego plynu chlodzacego. Zauwazylem kiedys ze plyn cieknie z jednego weza. Dokrecilem opaske zaciskowa i przestal. Jakis czas pozniej plyn zaczal cieknac z drugiego weza i zrobilem tak jak za pierwszym razem czyli dokrecilem opaske i przestal. Jeszcze pozniej zaczelo cieknac z dwoch mniejszych wezykow i tutaj sytuacja sie rowniez powtorzyla czyli po dokreceniu opasek przestalo ubywac tylko ze teraz zaczelo cieknac z chlodnicy. Mam wrazenie ze jakbym wymienil chlodnice czy jakos ja uszczelnil to znowu zaczelo by puszczac w innym miejscu. Nie wiem czy cisnienie w ukladzie jest za duze i plyn szuka ujscia gdzie sie da ? Czy chodzi o cos innego ? Moze ktos cos doradzi. Problem z tymi wyciekami wystepuje juz ze 2 lata i jakos tak sie do tego przyzwyczailem i do tej pory nigdy nie probowalem sie zorientowac co to moze byc. Samochod to astra f 1994 1.6 benzyna i gaz.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Podmien korek zbiorniczka plynu chłodzacego.W skrajnym przypadku moze to buc UPG.

Pytanie

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 lis 2014, 19:14
Auto: astra f 94 r
Silnik: x16sz lpg 2gen
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: Pytanie »

Teraz mam taki zolty korek zbiorniczka plynu chlodzacego i sa na nim zdaje sie jakies niemieckie napisy wiec powinien byc oryginalny. Moglo sie cos z nim stac ? Szukac w razie czego jakiegos zamiennika czy kupic w jakims aso oryginal ? Ogolnie to po odkreceniu korka po kilkunastu godzinach od zgaszenia silnika potrafi solidnie syknac. Po takim czasie to normalne czy cisnienie powinno juz wczesniej sobie ujsc ?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

W korku jest zaworek który upuszcza cisnienie.

Awatar użytkownika
Miciek

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2014, 21:08
Imię: Mikołaj
Auto: Astra F 3D
Silnik: X16SZR
Województwo: mazowieckie

#5

Nieprzeczytany post autor: Miciek »

Widzę kolego, że jesteś z Mazowieckiego to powiem Ci co możesz zrobić:
Jeśli nie masz daleko do Warszawy (albo w niej mieszkasz) to przejedź się na szrot AUTOKASACJA przy ul. Strażackiej w Rembertowie. Byłem tam w piątek na "polowaniu" na części do mojej Astry. Na placu mają z pięć Opli Astra F, z których możesz sobie czasowo podłożyć korek. :)

Pytanie

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 lis 2014, 19:14
Auto: astra f 94 r
Silnik: x16sz lpg 2gen
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: Pytanie »

Jak wkleje zdjecie tego korka to bedzie sie dalo jakos stwierdzic czy ma ten zaworek co upuszcza cisnienie i czy wszystko z tym korkiem dobrze ? Oczywiscie na szro moge podjechac i kupic tylko ze tam tez nie wiadomo co sie dostanie. Dlatego wlasnie tez zastanawiam sie czy kupic ewentualnie zamiennik czy jakis oryginal szukac ?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Nic nie zobaczysz,te korki rzadko sie psuja.

Awatar użytkownika
ARS888

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 06 kwie 2014, 21:25
Imię: Grzegorz
Auto: astra f
Silnik: x14nz
Województwo: mazowieckie

#8

Nieprzeczytany post autor: ARS888 »

Korek numery 90467473,1304666 aso 64pln,ew.szrot

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#9

Nieprzeczytany post autor: papieju »

To nie wina korka, a ogólnie zaniedbanego układu chłodzenia w postaci luźnych opasek, sparciałych węży i sfatygowanej chłodnicy. Przerabiałem ten temat, nie w Oplu co prawda, ale schemat ten sam - miałem korek ciśnieniowy z ręcznie wywierconą dziurką, a więc ciśnieniowy już nie był. Auto chodziło normalnie, nie grzało się, nie ciekło - takie kupiłem. Potem ujarało mi się na nowy korek i po zamontowaniu się zaczęło jak u kolegi - łatam jeden wyciek, pojawiają się dwa następne. Wróciłem do starego korka, czyli układu otwartego, bo straciłem siły i chęci do walki.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5865
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Najpierw trzeba posprawdzać wszystkie połączenia. Skręcić nowymi opaskami ale nie tymi najtańszymi bo one ledwo trzymają. Te oryginalne są najlepsze. Kiedyś zakupiłem sporo używek i je pozakładałem gdzie były standardowo. Zwykłe - skręcane mam na wężach wodnych gdzie wpięty jest np. reduktor LPG.

Korek można rozebrać i wyczyścić zaworki, sprężynki. W zasadzie nie ma co się tam popsuć.

Pojeździj i kontroluj poziom płynu.
Dodatkowo możesz wąchać płyn - u mnie było go czuć paliwem. Wtedy wiedziałem że czas na UPG.

ODPOWIEDZ