Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym

Pytanie

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 lis 2014, 19:14
Auto: astra f 94 r
Silnik: x16sz lpg 2gen
Województwo: mazowieckie

Re: Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym

#11

Nieprzeczytany post autor: Pytanie »

To czyli odposcic wymiane korka i zostawic ten co jest bo juz nie wiem ? Spisalem z niego numer 90467472 ale nie moge znalesc takiego w internecie zeby zobaczyc co to dokladnie za korek. Ogolnie to bede wymienial niedlugo plyn chlodzacy wiec moze wtedy jakies nowe opaski przy okazji sie pozaklada.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Pytanie pisze: Spisalem z niego numer 90467472 ale nie moge znalesc takiego w internecie zeby zobaczyc co to dokladnie za korek.
Bo to jest numer części. Numer katalogowy to 13 04 666.

Link do oryginału:
[External Link Removed for Guests]

Wybite jest na nim 140 co odpowiada powstawaniu nadciśnienia do wartości 1.4 bar. Przy tej wartości zaworek nadciśnienia ma zadziałać. Drugi zaworek jest od podciśnienia i o ile dobrze pamiętam ma zadziałać przy wartości 0.02 bar, po to żeby przewody wodne nie zaciskały się podczas spadającego nadciśnienia (po dłuższym postoju pojazdu).

Swój korek wyczyść porządnie. Da się wyjąć uszczelkę i całą płytkę z zaworkami. Je dobrze wymyj ciepłą wodą z jakimś delikatnym detergentem. Potem cienkim wkrętakiem możesz sprawdzić czy sprężynki od zaworków ładnie pracują.

Kolejna sprawa - uszczelnij układ chłodzenia. Przewody, opaski itd.
Jeśli to nie pomoże, to trzeba będzie kombinować dalej.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

jeszcze bym sprawdzil po jeździe czy weze ci nie robia się twarde .
marpas 1954

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

marian paszek pisze:jeszcze bym sprawdzil po jeździe czy weze ci nie robia się twarde .
Będą się robiły sporo twardsze niż po np dłuższym postoju.
Niemniej jednak powinny dać się dość swobodnie ściskać.

Pytanie

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 lis 2014, 19:14
Auto: astra f 94 r
Silnik: x16sz lpg 2gen
Województwo: mazowieckie

#15

Nieprzeczytany post autor: Pytanie »

Jak bede wymienial plyn chlodzacy na warsztaci to zasugeruje tez wymiane opasek zaciskowych. Nie wiedzialem ze opaski moge byc lepsze i gorsze. Wkoncu kazda zaciska odpowiednio do tego jak sie ja dokreci. Tak czy tak jakos nie wydaje mi sie ze to przyniesie poprawe ale zobaczymy.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Opasek przerabiałem full i nie każda nadaje się do tego.
Z reguły w tych najtańszych śruba zaczynała zmykać z chwilą zaciskania, a zaciśnięte dobrze nie było.

Taka to minimum:
[External Link Removed for Guests]

Wiadomo, kosztuje grosze ale miałem coś takiego jak poniżej i nie dawało rady zupełnie.
[External Link Removed for Guests]

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

ty se możesz sugerować a i tak nie rozwiaze to problemu .na temat wezy nie raczyles się wypowiedzieć . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 :lol:
marpas 1954

Pytanie

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 17 lis 2014, 19:14
Auto: astra f 94 r
Silnik: x16sz lpg 2gen
Województwo: mazowieckie

#18

Nieprzeczytany post autor: Pytanie »

To znaczy co mam o nich napisac ? Weze jak weze jeden w lepszym drugi w gorszym stanie. Tak wizualnie. A po jezdzie nie sa jakies bardzo twarde i mozna je troche scisnac.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

skoro można je bez specjalnej sily scisnac po rozgrzaniu to można ew wykluczyć UPG . !
marpas 1954

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Marian, chłopak może nie zna się specjalnie. Spokojnie :)
Nie ma może gdzie tego robić to musi udać się do mechanika i im powiedzieć o co chodzi i co wymienić ewentualnie tam chce.
Takie rzeczy jak przewody, opaski będzie widać gołym okiem co było grzebane, a co nie.

Wszelkie węże (nie ma ich zbyt wiele w tym samochodzie) można obejrzeć i ocenić wzrokowo.
Tam gdzie jest wyciek, trzeba uszczelnić. Wymienić opaski, a być może i któryś wąż. Zalać płynem, układ odpowietrza się sam i obserwować.
marian paszek pisze:skoro można je bez specjalnej sily scisnac po rozgrzaniu to można ew wykluczyć UPG . !
Tu akurat dobrze podpowiada Marian.

ODPOWIEDZ