Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

Re: Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym

#31

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

w takim układzie potrzebny jest pomiar innym niezależnym miernikiem . np. tak jak jest podane w tem naprawa ukl. chłodzenia bez ingerencji w rozrząd lub pomiar temp plynu chlodzacego . możliwe ze kantuje ukl. pomiarowy choć jeżeli wskaźnik paliwa działa prawidłowo i nie kantuje to problem lezy w ukl pom plynu .
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
marpas 1954

Awatar użytkownika
zcccz

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 07 gru 2014, 13:09
Auto: Astra H 1.4
Silnik: Z14XEP
Województwo: wielkopolskie

#32

Nieprzeczytany post autor: zcccz »

Też mam problem z układem chłodzenia... Niedawno kupiłem swoja Asterkę i zauważyłem że przy wyższych obrotach zadymia na biało... Postanowiłem na postoju porządnie ją przegazować i zagrzać płyn, aż do włączenia wentylatora. Niestety zamiast włączyć się wentylator - wcześniej ciśnienie płynu wywaliło wąż na złączce przy termostacie...
Jak sądzicie - czy termostat skopany i wystarczy, że go wymienię? Czy już uszczelka poszła (ten biały dym z rury) a termostat to tylko przyczyna?? Przyznam że wcześniej nie miałem problemu i nie zauważyłem żeby oleju czy płynu ubywało/przybywało - ale też nie kontrolowałem tego specjalnie, aż dzisiejsza awaria dała mi do myślenia.
Dodam że wskaźnika nagrzania cieczy na zegarach nie ma a kontrolka od przegrzania nie zapaliła się... Gdy ciśnienie płynu wywaliło wąż przy obudowie termostatu ewidentnie chłodnica była chłodna co raczej wskazuje że termostat nie otworzył obiegu - czy dobrze rozumuje?

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#33

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Najpierw zająłbym się sprawą wentylatora, bo nie może być tak że się nie będzie włączał.

Wymiana termostatu swoją drogą i odpowietrzenie układu.

Awatar użytkownika
zcccz

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 07 gru 2014, 13:09
Auto: Astra H 1.4
Silnik: Z14XEP
Województwo: wielkopolskie

#34

Nieprzeczytany post autor: zcccz »

analyzer65 pisze:Najpierw zająłbym się sprawą wentylatora, bo nie może być tak że się nie będzie włączał.
Tylko skoro termostat nie otworzył dużego obiegu to wentylator nie mógł się załączyć bo gorący płyn nie poszedł na chłodnicę...

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5889
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#35

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Dlatego wymienić trzeba najpierw termostat.

Awatar użytkownika
zcccz

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 07 gru 2014, 13:09
Auto: Astra H 1.4
Silnik: Z14XEP
Województwo: wielkopolskie

#36

Nieprzeczytany post autor: zcccz »

No i jednak moje przypuszczenia chyba się sprawdzają, że uszczelka będzie walnięta niestety... termostat wymieniony - płyn już swobodnie przechodzi na duży obieg, ale widzę że są mocne przedmuchy spienionego płynu z powietrzem do zbiorniczka. Wytwarza się też podciśnienie w układzie... No i standardowo przy mocniejszym depnięciu biały dym z rury... Peszek niestety :(

Awatar użytkownika
arti83

Astro-maniak
Posty: 845
Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
Imię: Stiven
Auto: ASTRA F Kombi
Silnik: X16SZR
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#37

Nieprzeczytany post autor: arti83 »

Jeśli to krótki czas od zakupu to wal do gościa że jest problem, że po zakupie coś podejrzewałeś ale teraz mechanik to potwierdził. Może ugrasz 50% na naprawę, grzecznie i ładnie poproś jak on to widzi a jak cię oleje to postrasz sądem i niezależnym rzeczoznawcą przy naprawie. Oddaj auto do dobrego mechanika i niech ci zrobią uszczelkę, pamiętaj o sprawdzeniu głowicy.

Wszyscy się dziwią czemu cenię moje auto aż tak wysoko, właśnie to jest powód :D jak się sprzedaje auto to takie w którym cos siedzi. Dobrych aut nikt nie sprzedaje ;)

Awatar użytkownika
zcccz

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 07 gru 2014, 13:09
Auto: Astra H 1.4
Silnik: Z14XEP
Województwo: wielkopolskie

#38

Nieprzeczytany post autor: zcccz »

A wie ktoś może czy planowanie głowicy jest droższe w silnikach 1.3 cdti ? Bo mi mechanik dziś oznajmił że zawory są wystające (czy jakoś tak) fabrycznie i przez to głowica przed planowaniem musi być rozebrana doszczętnie... I że normalny koszt samego planowania (bez sprawdzenia szczelności) to koszt 50-70zł a w moim przypadku niestety 500! Tak jest faktycznie? Czy mnie naciąga?

grzegrz

ex-Staff
Posty: 1422
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
Imię: Grzesiek
Auto: Inne
Silnik: Inny
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Ziębice

#39

Nieprzeczytany post autor: grzegrz »

być może ma racje, zobacz na tą głowicę jak ona wygląda
Obrazek
ale dla pewności zadzwoń do tego sprzedawcy, pewnie Ci powiedzą bo mają taką po regeneracji i wygląda na to że sami to robią
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
arti83

Astro-maniak
Posty: 845
Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
Imię: Stiven
Auto: ASTRA F Kombi
Silnik: X16SZR
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#40

Nieprzeczytany post autor: arti83 »

50zl planowanie we Wrocławiu 250zl za rozebranie, wymianę uszczelniaczy, sprawdzenie głowicy i poskładanie jej z wspomnianym planowaniem. Trochę chyba mechanik już zaczyna cię robić w ch...a bo wyciagnięcie zaworów to prosta sprawa jeśli się ma odpowiednie narzędzie a takie na 100% zakład posiada.

Pamiętaj że sam możesz oddać głowicę do planowania, mechanik jej w warsztacie nie planuje a oddaje do zakładu wiec telefon do ręki i dzwonisz. Jeśli okaże się że usługa kosztuję np. 200zl to zmień warsztat bo pewnie za uszczelkę pod głowice policzą cię 1000zl + usługa wymiany plus wymiana naddźwiękowego emulatora 50cylindra z 8 wymiarze :lol:

PS chyba że 500zl to cena za regenerację głowicy, uszczelniacze, prowadnice, docieranie i sprawdzanie jej pod każdym względem, po odebraniu będzie jak nowa

ODPOWIEDZ