Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Re: Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym
w takim układzie potrzebny jest pomiar innym niezależnym miernikiem . np. tak jak jest podane w tem naprawa ukl. chłodzenia bez ingerencji w rozrząd lub pomiar temp plynu chlodzacego . możliwe ze kantuje ukl. pomiarowy choć jeżeli wskaźnik paliwa działa prawidłowo i nie kantuje to problem lezy w ukl pom plynu .
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
marpas 1954
- zcccz
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 gru 2014, 13:09
- Auto: Astra H 1.4
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: wielkopolskie
Też mam problem z układem chłodzenia... Niedawno kupiłem swoja Asterkę i zauważyłem że przy wyższych obrotach zadymia na biało... Postanowiłem na postoju porządnie ją przegazować i zagrzać płyn, aż do włączenia wentylatora. Niestety zamiast włączyć się wentylator - wcześniej ciśnienie płynu wywaliło wąż na złączce przy termostacie...
Jak sądzicie - czy termostat skopany i wystarczy, że go wymienię? Czy już uszczelka poszła (ten biały dym z rury) a termostat to tylko przyczyna?? Przyznam że wcześniej nie miałem problemu i nie zauważyłem żeby oleju czy płynu ubywało/przybywało - ale też nie kontrolowałem tego specjalnie, aż dzisiejsza awaria dała mi do myślenia.
Dodam że wskaźnika nagrzania cieczy na zegarach nie ma a kontrolka od przegrzania nie zapaliła się... Gdy ciśnienie płynu wywaliło wąż przy obudowie termostatu ewidentnie chłodnica była chłodna co raczej wskazuje że termostat nie otworzył obiegu - czy dobrze rozumuje?
Jak sądzicie - czy termostat skopany i wystarczy, że go wymienię? Czy już uszczelka poszła (ten biały dym z rury) a termostat to tylko przyczyna?? Przyznam że wcześniej nie miałem problemu i nie zauważyłem żeby oleju czy płynu ubywało/przybywało - ale też nie kontrolowałem tego specjalnie, aż dzisiejsza awaria dała mi do myślenia.
Dodam że wskaźnika nagrzania cieczy na zegarach nie ma a kontrolka od przegrzania nie zapaliła się... Gdy ciśnienie płynu wywaliło wąż przy obudowie termostatu ewidentnie chłodnica była chłodna co raczej wskazuje że termostat nie otworzył obiegu - czy dobrze rozumuje?
-
- Posty: 5891
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Najpierw zająłbym się sprawą wentylatora, bo nie może być tak że się nie będzie włączał.
Wymiana termostatu swoją drogą i odpowietrzenie układu.
Wymiana termostatu swoją drogą i odpowietrzenie układu.
- zcccz
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 gru 2014, 13:09
- Auto: Astra H 1.4
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: wielkopolskie
Tylko skoro termostat nie otworzył dużego obiegu to wentylator nie mógł się załączyć bo gorący płyn nie poszedł na chłodnicę...analyzer65 pisze:Najpierw zająłbym się sprawą wentylatora, bo nie może być tak że się nie będzie włączał.
-
- Posty: 5891
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
- zcccz
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 gru 2014, 13:09
- Auto: Astra H 1.4
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: wielkopolskie
No i jednak moje przypuszczenia chyba się sprawdzają, że uszczelka będzie walnięta niestety... termostat wymieniony - płyn już swobodnie przechodzi na duży obieg, ale widzę że są mocne przedmuchy spienionego płynu z powietrzem do zbiorniczka. Wytwarza się też podciśnienie w układzie... No i standardowo przy mocniejszym depnięciu biały dym z rury... Peszek niestety
- arti83
- Posty: 845
- Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
- Imię: Stiven
- Auto: ASTRA F Kombi
- Silnik: X16SZR
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Jeśli to krótki czas od zakupu to wal do gościa że jest problem, że po zakupie coś podejrzewałeś ale teraz mechanik to potwierdził. Może ugrasz 50% na naprawę, grzecznie i ładnie poproś jak on to widzi a jak cię oleje to postrasz sądem i niezależnym rzeczoznawcą przy naprawie. Oddaj auto do dobrego mechanika i niech ci zrobią uszczelkę, pamiętaj o sprawdzeniu głowicy.
Wszyscy się dziwią czemu cenię moje auto aż tak wysoko, właśnie to jest powód jak się sprzedaje auto to takie w którym cos siedzi. Dobrych aut nikt nie sprzedaje
Wszyscy się dziwią czemu cenię moje auto aż tak wysoko, właśnie to jest powód jak się sprzedaje auto to takie w którym cos siedzi. Dobrych aut nikt nie sprzedaje
- zcccz
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 gru 2014, 13:09
- Auto: Astra H 1.4
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: wielkopolskie
A wie ktoś może czy planowanie głowicy jest droższe w silnikach 1.3 cdti ? Bo mi mechanik dziś oznajmił że zawory są wystające (czy jakoś tak) fabrycznie i przez to głowica przed planowaniem musi być rozebrana doszczętnie... I że normalny koszt samego planowania (bez sprawdzenia szczelności) to koszt 50-70zł a w moim przypadku niestety 500! Tak jest faktycznie? Czy mnie naciąga?
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Inne
- Silnik: Inny
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Ziębice
być może ma racje, zobacz na tą głowicę jak ona wygląda
ale dla pewności zadzwoń do tego sprzedawcy, pewnie Ci powiedzą bo mają taką po regeneracji i wygląda na to że sami to robią
[External Link Removed for Guests]
ale dla pewności zadzwoń do tego sprzedawcy, pewnie Ci powiedzą bo mają taką po regeneracji i wygląda na to że sami to robią
[External Link Removed for Guests]
- arti83
- Posty: 845
- Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
- Imię: Stiven
- Auto: ASTRA F Kombi
- Silnik: X16SZR
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
50zl planowanie we Wrocławiu 250zl za rozebranie, wymianę uszczelniaczy, sprawdzenie głowicy i poskładanie jej z wspomnianym planowaniem. Trochę chyba mechanik już zaczyna cię robić w ch...a bo wyciagnięcie zaworów to prosta sprawa jeśli się ma odpowiednie narzędzie a takie na 100% zakład posiada.
Pamiętaj że sam możesz oddać głowicę do planowania, mechanik jej w warsztacie nie planuje a oddaje do zakładu wiec telefon do ręki i dzwonisz. Jeśli okaże się że usługa kosztuję np. 200zl to zmień warsztat bo pewnie za uszczelkę pod głowice policzą cię 1000zl + usługa wymiany plus wymiana naddźwiękowego emulatora 50cylindra z 8 wymiarze
PS chyba że 500zl to cena za regenerację głowicy, uszczelniacze, prowadnice, docieranie i sprawdzanie jej pod każdym względem, po odebraniu będzie jak nowa
Pamiętaj że sam możesz oddać głowicę do planowania, mechanik jej w warsztacie nie planuje a oddaje do zakładu wiec telefon do ręki i dzwonisz. Jeśli okaże się że usługa kosztuję np. 200zl to zmień warsztat bo pewnie za uszczelkę pod głowice policzą cię 1000zl + usługa wymiany plus wymiana naddźwiękowego emulatora 50cylindra z 8 wymiarze
PS chyba że 500zl to cena za regenerację głowicy, uszczelniacze, prowadnice, docieranie i sprawdzanie jej pod każdym względem, po odebraniu będzie jak nowa