Pasek klinowy - do wymiany czy nie

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

Pasek klinowy - do wymiany czy nie

#21

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Wiesz, jeśli wiem że ten dwumas ma 3 tys km nalatane to spoko, mogę założyć. Ale na szrocie tego nie wiesz. Podobnie z napinaczem. Ja jeżdżę dość sporo i po prostu pewnych rzeczy nie ryzykuję używanych tylko wkładam nowe. Będę teraz robił kompleksowo hamulce i nie biorę absolutnie pod uwagę ani jednej rzeczy używanej. Będę robił sprzęgło - wlatuje nowe. Będę musiał wymienić amorki i sprężyny z przodu - dopuszczam coś z drugiej ręki, od kogoś z forum czy grupy na fb bo czasem trafia się wóz dopiero co robiony i walnięty w stłuczce na tyle że właściciel odpuszcza. Ale do głowy by mi nie przyszło lecieć na szrot i kupować napinacz z niewiadomym przebiegiem bo z doświadczenia wiem że to loteria - trafisz polatasz, nie trafisz to zaraz poleci. Nowy niby też, tyle że nowy można reklamować. Już raz tak podziadowełm z używaną piastą z tyłu bo nowa z ABS kosztuje prawie 250-300zł. Używana 60zł, za to co chwilę mam błąd w ABS z niej właśnie. A bardzo ładnie wyglądała, SKF-a nawet. Po prostu - pewne graty można dać używane, ale pewne nie, zwłaszcza jak się dużo lata w trasy. Jak ktoś robi dookoła komina 4-5 tys rocznie to spoko, niech się bawi w używki typu napinacz cz tracze bo i tacy się zdarzają. Ja mam mieć auto w które wsiadam w każdej chwili i zrobię 500km bez duszy na ramieniu
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

moze poprostu nie umiesz kupic uzywki. Napinacz zeby nie mozna bylo ocenic w 3 minuty to ja sie dziwie. Piasty?? hmm jesli jestes kumaty to ja rozbierzesz i zlozysz ponownie i bedzie to latac a tam w nich to z ABSem tez idzie powalczyc i ogarnac. amorki po stluczce to ci powiem ze pare razy wymienialem w pozniejszym terminie unas w serwisie klientom. Trzeba bylo pisac poprawke do ubezpieczalni. Niby nie dostal strala i nie bylo widac uszkodzen a po 100-400 kilometrach wylal kompletnie. Dziwne. Amorki z auta po strale predzej bym sobie podarowal. No chyba ze tyylne bo one sa zawyczaj przykrecane z boku do wahacza i do karoserii na gorze. Tak bardziej niezaleznie bo na przedzie to wiadomo mcperson to powiazany uklad.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#23

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Nie musiałem jeszcze wymieniać napinacza. Ale jeśli ten dzień nadejdzie wleci nowy, po prostu. Co do amorków po dzwonie, to logiczne że mogę wziąć przednie jak była walona w tył i odwrotnie, czyli z nieuszkodzonej części auta. No i nie po zderzeniu z tirem, bywają auta po stłuczkach w korku których nie opłaca/nie chce się już nikomu robić.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

w bledzi ejestes kolego nadal. Nie mowie tu odzwonach wielkich i ze wtedy moze amor byc skopany. Robilem kiedy antare prawie nowka sztuka jakiegos marynarza ze Swinoujscia. Autko mialo cos kolo 8000 km. i co tez na raty robione bylo bo niby kolo przednie nie dostalo nic po feldze bo tylko chyba w opone kraweznikiem lekko dotkal bo ciazko powiedziec o uderzeniu. tylnym kolem to owszem przerysowal dobrze felge ze byla do wymiany. Jeszcze problemy mialem z czujnikiem cisnienia w kole bo wentyl jest czescia niewymienna a jak mam wentyl przelozyc ze starej felgi do nowej?? Wentyl nie wystepuje osobno a czujnik byl dobry. Kto zaplacic ma jak gosc ma AC na auto?? Ubezpieczyciel nie aso nie moze klinet tylko jak skoro ma AC?? wierz mi ze wymienialem tez w chewroletacvh po lekkim drasnieciu a zwrotnica byla krzywa i amor byl krzywy bo geo za diabla nie moglem ustawic tak by sie nie swiecilo na czerwono. jak oddac klkientowi auto wtedy?? Trzeba wymienic amor zwrotnice i piaste tez bo przecie lozyska nie przeloze. Wez jeszcze czujnik abs wyciagnij z chewroleta ktory ma juz ze 5-6 lat za soba. Normlanei nie mozliwe.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Usunięty użytkownik 861235

#25

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Klucz 15 najlepiej płasko oczkowy, luzujesz napinacz zwalasz pasek ale go nie wyciągniesz, trzeba odkręcić łapę silnika.
Coś Ci go za bardzo rwie na zewnątrz.
Były dwa typy 5 i 6-cio rowkowe, zobacz szajby od całego napędu czy wszystkie są w jednym typie no i jak koledzy wyżej pisali patrz luzy. Do napinacza można tylko rolkę z łożyskiem wymienić o ile jest dobry.

Nioch nioch, nie przeczytałem całego wątku chrrr :(
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2017, 18:45 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ