Pasek klinowy - do wymiany czy nie
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 sie 2016, 1:15
- Auto: Astra F 94 r, lpg 2 gen
- Silnik: 1.6, X16SZ
- Województwo: mazowieckie
Pasek klinowy - do wymiany czy nie
Ponizej wrzucam dwie fotki aby zobrazowac sytuacje. Zdjecia coprawda nie sa moje ale u mnie wyglada to tak samo. Co wiecej widzialem niedawno Astre ktora miala ten sam problem i sam juz nie wiem czy tak to ma wygladac czy jednak pasek jest do wymiany ? Chodzi o to ze pasek jest tak jakby troche przesuniety i wyglada jakby mial sie zsunac.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 26 lut 2017, 22:00 przez Mens, łącznie zmieniany 1 raz.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Przesuń pasek i po problemie.
A wcześniej sprawdź czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie.
A wcześniej sprawdź czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2017, 22:03 przez przemty, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 sie 2016, 1:15
- Auto: Astra F 94 r, lpg 2 gen
- Silnik: 1.6, X16SZ
- Województwo: mazowieckie
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Bo najpierw trzeba zwolnić napinacz bo właśnie od tego on jest - aby pasek nie mógł sam przesuwać się w lewo/prawo i by był napięty...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 sie 2016, 1:15
- Auto: Astra F 94 r, lpg 2 gen
- Silnik: 1.6, X16SZ
- Województwo: mazowieckie
Czyli generalnie rzecz biorac nie jest to do konca porzadana sytuacja ? Szczerze mowiac to juz chwile czasu tak jezdze i odpukac pasek jest caly.
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Jeśli nie jesteś pewien co do stanu pasków, lepiej wymień je będziesz miał psychiczny komfort.
Potrafi zerwać się nagle bez wcześniejszych oznak.
Zerwany pasek może zrobić spustoszenia w silniku i osprzęcie jeśli się dostanie tam gdzie nie trzeba.
Potrafi zerwać się nagle bez wcześniejszych oznak.
Zerwany pasek może zrobić spustoszenia w silniku i osprzęcie jeśli się dostanie tam gdzie nie trzeba.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 sie 2016, 1:15
- Auto: Astra F 94 r, lpg 2 gen
- Silnik: 1.6, X16SZ
- Województwo: mazowieckie
Jakby sie zerwal to chyba nic wielkiego by sie nie stalo. Pozatym sam juz nie wiem czy ten napinacz to jeden element razem z rolka czy dwa osobne. Trzeba by pewnie wymienic napinacz.
Ostatnio zmieniony 09 mar 2017, 17:01 przez Mens, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 13 kwie 2015, 18:21
- Imię: Przemysław
- Auto: Astra F
- Silnik: X14NZ
- Województwo: podkarpackie
Jak na moje oko rolka napinacza idzie krzywo czyli napinacz do wymiany. Jak się rozpadnie nie dość że nie będziesz miał prądu i wspomagania to jego części mogą się wkręcić w coś po drodze i narobić spustoszenia. Także radzę go zmienić. Co do paska - widać, że pojawiają się pęknięcia czyli pierwszej młodości też nie jest. Mechanik mi kiedyś podpowiedział patent, że jeżeli na pasku nie widać już napisów to znaczy że należy mu się wymiana.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 sie 2016, 1:15
- Auto: Astra F 94 r, lpg 2 gen
- Silnik: 1.6, X16SZ
- Województwo: mazowieckie
Tak patrze na ceny to napinacz kolo 200 zl wiec troche przydrogawo. Pewnie rolke tez przy okazji pasuje wymienic ?