Po wymianie termostatu astra gubi temperaturę
- Grucha320
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 paź 2017, 9:55
- Imię: Kamil
- Auto: Astra f
- Silnik: 1,8 115 km
- Województwo: mazowieckie
Po wymianie termostatu astra gubi temperaturę
Witam moja astra f oo wymianę termostatu gubi temperaturę jadąc po mieście jest w miarę dobrze leć jak wyjadę na trasę wskazówka temperatury spada na niebieskie pole, a z nadmuchu w trasie nie leci ciepłe powietrze
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Masz pewność że termostat sprawny? Ja kiedyś w vectrze wymieniałem, to dopiero 3 ze sklepu był dobry i to jeszcze firmowe kupowałem. Teraz zanim założe nowy termostat do gotuje go w garku i sprawdzam temp otwarcia
Ostatnio zmieniony 02 paź 2017, 10:37 przez JOszi, łącznie zmieniany 2 razy.
- Grucha320
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 paź 2017, 9:55
- Imię: Kamil
- Auto: Astra f
- Silnik: 1,8 115 km
- Województwo: mazowieckie
Nie sprawdzałem go przed zalozeniem. Jeszcze pytanie kiedy powinien być powrót płynu do zbiorniczka ? Możliwe że mam zapchany was od chłodnicy do zbiorniczka ale czy to by była tego wina
Odpowietrzył się dobrze? Masz LPG?
Ja po otwarciu układu zalewam zbiornik aż po gwint, korka nie zakręcam, odpalam, wentylator na 0, grzanie na max ( chociaż tu klapki sterują a nie jak w niektórych zawory na płynie) Popyrkoli tak z 5 min, wciągnie płyn, lekko przegazować, zakręcić. Potem albo się przejechać albo go grzać na postoju aż wentylator się włączy.
Dolać do stanu i gotowe tylko uwaga na paluchy przy odkręcaniu na ciepłym, można odczekać żeby trochę ostygł.
Jakoś tak, coś tak.
Przy zalewaniu płynu można trochę pomacać węże od chłodnicy, ja zawsze macam
Ja po otwarciu układu zalewam zbiornik aż po gwint, korka nie zakręcam, odpalam, wentylator na 0, grzanie na max ( chociaż tu klapki sterują a nie jak w niektórych zawory na płynie) Popyrkoli tak z 5 min, wciągnie płyn, lekko przegazować, zakręcić. Potem albo się przejechać albo go grzać na postoju aż wentylator się włączy.
Dolać do stanu i gotowe tylko uwaga na paluchy przy odkręcaniu na ciepłym, można odczekać żeby trochę ostygł.
Jakoś tak, coś tak.
Przy zalewaniu płynu można trochę pomacać węże od chłodnicy, ja zawsze macam
- Grucha320
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 paź 2017, 9:55
- Imię: Kamil
- Auto: Astra f
- Silnik: 1,8 115 km
- Województwo: mazowieckie
Sprawa rozwiązana wina była po stronie termostatu nowy lecz czasy czas był otwarty założony drugi odpowietrzone i wszystko dobrze ale nadal mnie zastanawia czy płyn powinien cały czas krążyć po przedpłacie chłodnice do zbiorniczka ? U znajomego w astrze g krąży u mnie w ogóle nie wraca
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
jak sama nazwa wskazuje jest to zbiorniczek wyrównawczy . inaczej mowiac magazyn do uzupełnienia plynu w razie ubytku oraz w przypadku wzrostu ciśnienia w układzie . w korku zbiorniczka sa zaworki sluzace do 1 utrzymania cisnienia w normie a 2 do upustu nadmiernego ciśnienia .przy prawidłowym ciśnieniu w układzie przepływ plynu przez zbiorniczek niczemu nie sluzy . w moim przypadku plyn nie krazy przez zbiorniczek .jest on caly czas zimny nie ty 1 szy trafiles nowy niesprawny termostat . nalezalo sprawdzić jego działanie w garze z wrzątkiem aby ustalić temp początku jego otwarcia . nowy nie oznacza tech sprawny . !!!!
Ostatnio zmieniony 03 paź 2017, 6:12 przez marian paszek, łącznie zmieniany 1 raz.
marpas 1954