Katalizator oraz układ wydechowy

Leslaw

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 28 gru 2019, 1:24
Imię: Lesław
Auto: Astra F
Silnik: 1,4 60km HB
Rocznik: 1994
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz

Katalizator oraz układ wydechowy

#1

Nieprzeczytany post autor: Leslaw »

Witam, wątki z hasłem "katalizator" nie ruszane od 2015 roku, więc raczej nie złamię regulaminu bo dedykowanego nie było.

Moje pytanie brzmi, po całych akcjach z wycinaniem katalizatorów jak teraz w 2020 już za 25godzin :) ten temat się zmienił?
Chodzi mi o to że podobno policja robi nagonki z urządzaniami do analizy spalin, podobno asterki Fki to ich ulubione autka w mojej okolicy.

Pytanie brzmi czy warto inwestować w nowy katalizator? Nigdzie nie mogę znaleźć tylko regeneracja 299 zł

Dodatkowo pytanie o wymianę wydechu czy potrzebuję oznaczeń jak gość pisze w ogłoszeniu:
"Produkty posiadają homologację TÜV. Numer homologacji jest nabity na płaszczu tłumika. Auto otrzyma przegląd w każdym kraju EU"
Czy nawet na to nie patrzeć?

Wywaliło dziurę w wydechu końcowym w mojej Fce, środkowy wygląda że zaraz padnie, chciałbym jej jakiś prezent zrobić na nowy rok, i tak sobie pomyślałem - może wymienić wszystko? Co byście radzili, jakieś konkretni producenci? Czy sportowego coś, ale do gazu to raczej szkoda kasy pakować chyba...:P?

marcelinochleb32

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 27 lis 2018, 18:17
Imię: Marcin
Auto: astra F
Silnik: x 14nz
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 2 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: marcelinochleb32 »

[External Link Removed for Guests]
kup coś takiego.
Ja kupiłem cały tłumik w 2013r. for you - za 300zł . Auto mam na lpg. Żadnych problemów. Ponad 6 lat i lata ;-).

waldek2017

Astro-maniak
Posty: 282
Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
Silnik: z14xep
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 13 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: waldek2017 »

Powyższy zestaw to oczywiście same rurki bez podobizny katalaziatora.

Do x16szr za pseudo katalizator (katalizator ale tylko euro2 nie 4) dałem ze 300zł. Do tego to wkład nie ceramiczny ale metalowy - taki do LPG choć stary chyba mam dobry ale kupiłem i tak.

W zasadzie to tylko katalizator ważny a reszta byle co może być bo ona nie poprawia spalin. Oczywiście jak auto sprawne to i bez katalizatora da radę ale katalizator to zawsze coś poprawi bo nie pogorszy.

W ostatnim tłumiku to ja sobie nawierciłem w najniższym miejscu otwór żeby woda spływała. Podobnoż niektóre modele tłumików tak mają w standardzie.

Czyli jak masz katalizator to go raczej nie ruszaj no chyba że coś w nim nie tak ale lepiej zostawić jak to oryginał a resztę smiało wymieniaj.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#4

Nieprzeczytany post autor: papieju »

No trudno o Euro4 w Astrze na monowtrysku. Euro2 to max co one miały
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

ODPOWIEDZ