1.6 16v Długo kręci, strzela z wydechu, nierówno pracuje

mofetechnology

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 19 lut 2017, 20:19
Imię: Rafał
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: kujawsko-pomorskie

1.6 16v Długo kręci, strzela z wydechu, nierówno pracuje

#1

Nieprzeczytany post autor: mofetechnology »

Witam !

Posiadam opla astre g 1.6 16v 99r LPG

Jeśli chodzi o LPG to nie użytkuje już od ponad miesiąca ! Butla została zakręcona a cewka przy reduktorze odłączona !

Astra podczas dłuższego postoju nie chce odpalić, trzeba długo kręcić aż załapie. Czuć wtedy w środku PB i myślę że zalewa silnik więc PB leci do komory spalania raczej bez problemu. Myślałem że może niema iskry więc dałem nowe świece i cewkę ale nic to nie zmieniło. Teraz sobie myślę czy czujnik wału korbowego który musi wysłać sygnał aby była iskra czy on nie szwankuje ? Najgorsze jest to że niema żadnego błędu :( Poza trudnym uruchomieniem na ssaniu chodzi już nie równo i strzela z wydechu. Jak zejdzie z ssania to chodzi równiej, mniej strzela z wydechu i lekko falują obroty. Cięższy rozruch jest zawsze po jakimś postoju natomiast czasami potrafi ciężko odpalić nawet po minucie postoju ale to rzadziej ! Teraz co zrobiłem poza wymianą cewki i świec ? Czujnik temp cieczy chłodzącej, sonda lambda, czujnik pochłaniania par paliwa, silnik krokowy, wszystkie filtry i rozrząd nowe :) Cała nowa wiązka od LPG ale nie jeżdzę na LPG. Zbiornik paliwa zatankowany na full. Nie słyszę nigdzie aby silnik łapał lewe powietrze, sprawdzałem parę razy a przepustnica została dokładnie umyta :)

Jakieś sugestie ? Poniżej silnik po paru godzinnym postoju chociaż nie wiem czy dobrze nagrałem ;p

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
disel1992

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 10 sie 2017, 16:26
Imię: Piotr
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: śląskie

#2

Nieprzeczytany post autor: disel1992 »

Nie jestem mechanikiem ale przekopałem juz troche internetu, proponowałbym podmienic czujnik temperatury powietrza zasysanego :P

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4838
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

LPG II generacji ?
Sygnal sondy w ogole dochodzi do sterownika benzynowego ?

mofetechnology

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 19 lut 2017, 20:19
Imię: Rafał
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: kujawsko-pomorskie

#4

Nieprzeczytany post autor: mofetechnology »

disel1992 pisze:QR_BBPOST Nie jestem mechanikiem ale przekopałem juz troche internetu, proponowałbym podmienic czujnik temperatury powietrza zasysanego :P
Skąd takie stwierdzenie ? :) Jak on działa ? Ma on wpływ na moc ? dobieranie mieszanki ? :)

EDIT:
czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST LPG II generacji ?
Sygnal sondy w ogole dochodzi do sterownika benzynowego ?

LPG 2 GEN został odłączony, więc myślę że nie ma prawa broić :) Jeżdżę tylko na PB :) Podejrzewam MAP SENSOR bo brak mocy do 2 tys obrotow, faluja obroty na biegu jałowym, pali 11L na 100km PB i zalewa go przy starcie silnika :) Wężyk od Mapa cały natomiast sam map sensor ORYGINAŁ nie wiem czy to możliwe aby ciągle to był pierwszy map sensor z produkcji ? ;p Może w końcu go szlak trafił ;p

EDIT:
Czy ktoś ma schemat jak sprawdzić ten czujnik temp powietrza ? I czy ktoś ma schemat jak sprawdzić map sensor ? :)

Awatar użytkownika
disel1992

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 10 sie 2017, 16:26
Imię: Piotr
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: disel1992 »

Ogolnie z tego co wyczytałem to ten czujnik temperatury powietrza zasysanego wlasnie moze prowadzic do utrudnien w odpalaniu a takze do zmniejszenia mocy silnika, pisze takze o podwyzszonym zuzyciu paliwa ale wydaje mi się ze to juz objawia sie przy totalnie padającym czujniku :P. Sam mam problemy z moca i uruchamianiem na cieplym (nie takie jak ty) i tez wkrotce bede sprawdzal ten czujnik.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2017, 21:27 przez disel1992, łącznie zmieniany 1 raz.

mofetechnology

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 19 lut 2017, 20:19
Imię: Rafał
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: kujawsko-pomorskie

#6

Nieprzeczytany post autor: mofetechnology »

No ja właśnie zamówiłem map sensor i ten czujnik temperatury powietrza :) Dziś wyszło mi spalanie na poziomie 20l na 100 haha :lol:

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4838
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Moim zdaniem nawalilo cos na laczeniu sonda lambda a instalacja LPG. Komputer benzyny nie widzi sygnalu z sondy i zalewa. Stad wysokie spalanie.
Sprawdz jaki signal sondy widzi sterownik LPG oraz co widzi sterownik benzyny.

Awatar użytkownika
disel1992

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 10 sie 2017, 16:26
Imię: Piotr
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: disel1992 »

mofetechnology pisze:QR_BBPOST No ja właśnie zamówiłem map sensor i ten czujnik temperatury powietrza :) Dziś wyszło mi spalanie na poziomie 20l na 100 haha :lol:
haha, no i mamy prawdopodobnie winowajce.
Czarnypiotrek co ty masz z tym lpg przeciez pisał ze jezdzi z odłączonym, problemy ma na PB...

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4838
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Ale sonde ma nadal podlaczona przez sterownik LPG lub przekaznik..., ktory moze byc wadliwy i np. zwierac do masy lub robic rozwarcie :).
A kolega nawet sie nie pochwalil jaki ma sterownik.... i widze ze woli wymieniac w ciemno niz sprawdzac i diagnozowac.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2017, 15:09 przez czarnypiotrek, łącznie zmieniany 1 raz.

mofetechnology

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 19 lut 2017, 20:19
Imię: Rafał
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: kujawsko-pomorskie

#10

Nieprzeczytany post autor: mofetechnology »

Sterownik LPG AEB Leonardo :) emulator AEB 160 pitagora :) reduktor tomasetto at07 LPG jakieś 3 miesiące temu oddawałem na wymianę nowego sterownika i nowej wiązki elektrycznej :) Przed wymianą sterownika i nowej wiązki działy się już powoli takie cuda :) Aż teraz praktycznie za każdym razem zimny silnik odpala po długim kręceniu, falują obroty, brak mocy do ok 2 tys RPM i pali jak szatan :lol: Dziś dałem nowy map sensor i zero zmian :) Jutro ma dojść nowy czujnik temperatury powietrza i zobaczymy :) a jak nie to, no to za dużo już czujników mi nie zostało XD

EDIT:
Właśnie wymieniłem czujnik temperatury powietrza i ciągle nic :) czujników które jeszcze nie wymieniłem to czujnik położenia przepustnicy TPS, czujnik wału korbowego i czujnik wałków rozrządu :) Z czego dziś patrzyłem na koło pasowe wału korbowego i miałem wrażenie jak by biło... Czyżby wyrobiło się na klinie ? Może źle odczytuje czujnik położenia wału korbowego ?

ODPOWIEDZ