1.6 16v Długo kręci, strzela z wydechu, nierówno pracuje
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 lut 2017, 20:19
- Imię: Rafał
- Auto: Astra G
- Silnik: X16XEL
- Województwo: kujawsko-pomorskie
1.6 16v Długo kręci, strzela z wydechu, nierówno pracuje
Witam !
Posiadam opla astre g 1.6 16v 99r LPG
Jeśli chodzi o LPG to nie użytkuje już od ponad miesiąca ! Butla została zakręcona a cewka przy reduktorze odłączona !
Astra podczas dłuższego postoju nie chce odpalić, trzeba długo kręcić aż załapie. Czuć wtedy w środku PB i myślę że zalewa silnik więc PB leci do komory spalania raczej bez problemu. Myślałem że może niema iskry więc dałem nowe świece i cewkę ale nic to nie zmieniło. Teraz sobie myślę czy czujnik wału korbowego który musi wysłać sygnał aby była iskra czy on nie szwankuje ? Najgorsze jest to że niema żadnego błędu Poza trudnym uruchomieniem na ssaniu chodzi już nie równo i strzela z wydechu. Jak zejdzie z ssania to chodzi równiej, mniej strzela z wydechu i lekko falują obroty. Cięższy rozruch jest zawsze po jakimś postoju natomiast czasami potrafi ciężko odpalić nawet po minucie postoju ale to rzadziej ! Teraz co zrobiłem poza wymianą cewki i świec ? Czujnik temp cieczy chłodzącej, sonda lambda, czujnik pochłaniania par paliwa, silnik krokowy, wszystkie filtry i rozrząd nowe Cała nowa wiązka od LPG ale nie jeżdzę na LPG. Zbiornik paliwa zatankowany na full. Nie słyszę nigdzie aby silnik łapał lewe powietrze, sprawdzałem parę razy a przepustnica została dokładnie umyta
Jakieś sugestie ? Poniżej silnik po paru godzinnym postoju chociaż nie wiem czy dobrze nagrałem ;p
[External Link Removed for Guests]
Posiadam opla astre g 1.6 16v 99r LPG
Jeśli chodzi o LPG to nie użytkuje już od ponad miesiąca ! Butla została zakręcona a cewka przy reduktorze odłączona !
Astra podczas dłuższego postoju nie chce odpalić, trzeba długo kręcić aż załapie. Czuć wtedy w środku PB i myślę że zalewa silnik więc PB leci do komory spalania raczej bez problemu. Myślałem że może niema iskry więc dałem nowe świece i cewkę ale nic to nie zmieniło. Teraz sobie myślę czy czujnik wału korbowego który musi wysłać sygnał aby była iskra czy on nie szwankuje ? Najgorsze jest to że niema żadnego błędu Poza trudnym uruchomieniem na ssaniu chodzi już nie równo i strzela z wydechu. Jak zejdzie z ssania to chodzi równiej, mniej strzela z wydechu i lekko falują obroty. Cięższy rozruch jest zawsze po jakimś postoju natomiast czasami potrafi ciężko odpalić nawet po minucie postoju ale to rzadziej ! Teraz co zrobiłem poza wymianą cewki i świec ? Czujnik temp cieczy chłodzącej, sonda lambda, czujnik pochłaniania par paliwa, silnik krokowy, wszystkie filtry i rozrząd nowe Cała nowa wiązka od LPG ale nie jeżdzę na LPG. Zbiornik paliwa zatankowany na full. Nie słyszę nigdzie aby silnik łapał lewe powietrze, sprawdzałem parę razy a przepustnica została dokładnie umyta
Jakieś sugestie ? Poniżej silnik po paru godzinnym postoju chociaż nie wiem czy dobrze nagrałem ;p
[External Link Removed for Guests]
- disel1992
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 sie 2017, 16:26
- Imię: Piotr
- Auto: Astra G
- Silnik: X16XEL
- Województwo: śląskie
Nie jestem mechanikiem ale przekopałem juz troche internetu, proponowałbym podmienic czujnik temperatury powietrza zasysanego
-
- Posty: 4838
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
LPG II generacji ?
Sygnal sondy w ogole dochodzi do sterownika benzynowego ?
Sygnal sondy w ogole dochodzi do sterownika benzynowego ?
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 lut 2017, 20:19
- Imię: Rafał
- Auto: Astra G
- Silnik: X16XEL
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Skąd takie stwierdzenie ? Jak on działa ? Ma on wpływ na moc ? dobieranie mieszanki ?disel1992 pisze:QR_BBPOST Nie jestem mechanikiem ale przekopałem juz troche internetu, proponowałbym podmienic czujnik temperatury powietrza zasysanego
EDIT:
czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST LPG II generacji ?
Sygnal sondy w ogole dochodzi do sterownika benzynowego ?
LPG 2 GEN został odłączony, więc myślę że nie ma prawa broić Jeżdżę tylko na PB Podejrzewam MAP SENSOR bo brak mocy do 2 tys obrotow, faluja obroty na biegu jałowym, pali 11L na 100km PB i zalewa go przy starcie silnika Wężyk od Mapa cały natomiast sam map sensor ORYGINAŁ nie wiem czy to możliwe aby ciągle to był pierwszy map sensor z produkcji ? ;p Może w końcu go szlak trafił ;p
EDIT:
Czy ktoś ma schemat jak sprawdzić ten czujnik temp powietrza ? I czy ktoś ma schemat jak sprawdzić map sensor ?
- disel1992
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 sie 2017, 16:26
- Imię: Piotr
- Auto: Astra G
- Silnik: X16XEL
- Województwo: śląskie
Ogolnie z tego co wyczytałem to ten czujnik temperatury powietrza zasysanego wlasnie moze prowadzic do utrudnien w odpalaniu a takze do zmniejszenia mocy silnika, pisze takze o podwyzszonym zuzyciu paliwa ale wydaje mi się ze to juz objawia sie przy totalnie padającym czujniku . Sam mam problemy z moca i uruchamianiem na cieplym (nie takie jak ty) i tez wkrotce bede sprawdzal ten czujnik.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2017, 21:27 przez disel1992, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 lut 2017, 20:19
- Imię: Rafał
- Auto: Astra G
- Silnik: X16XEL
- Województwo: kujawsko-pomorskie
No ja właśnie zamówiłem map sensor i ten czujnik temperatury powietrza Dziś wyszło mi spalanie na poziomie 20l na 100 haha
-
- Posty: 4838
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Moim zdaniem nawalilo cos na laczeniu sonda lambda a instalacja LPG. Komputer benzyny nie widzi sygnalu z sondy i zalewa. Stad wysokie spalanie.
Sprawdz jaki signal sondy widzi sterownik LPG oraz co widzi sterownik benzyny.
Sprawdz jaki signal sondy widzi sterownik LPG oraz co widzi sterownik benzyny.
- disel1992
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 sie 2017, 16:26
- Imię: Piotr
- Auto: Astra G
- Silnik: X16XEL
- Województwo: śląskie
haha, no i mamy prawdopodobnie winowajce.mofetechnology pisze:QR_BBPOST No ja właśnie zamówiłem map sensor i ten czujnik temperatury powietrza Dziś wyszło mi spalanie na poziomie 20l na 100 haha
Czarnypiotrek co ty masz z tym lpg przeciez pisał ze jezdzi z odłączonym, problemy ma na PB...
-
- Posty: 4838
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Ale sonde ma nadal podlaczona przez sterownik LPG lub przekaznik..., ktory moze byc wadliwy i np. zwierac do masy lub robic rozwarcie .
A kolega nawet sie nie pochwalil jaki ma sterownik.... i widze ze woli wymieniac w ciemno niz sprawdzac i diagnozowac.
A kolega nawet sie nie pochwalil jaki ma sterownik.... i widze ze woli wymieniac w ciemno niz sprawdzac i diagnozowac.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2017, 15:09 przez czarnypiotrek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 lut 2017, 20:19
- Imię: Rafał
- Auto: Astra G
- Silnik: X16XEL
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Sterownik LPG AEB Leonardo emulator AEB 160 pitagora reduktor tomasetto at07 LPG jakieś 3 miesiące temu oddawałem na wymianę nowego sterownika i nowej wiązki elektrycznej Przed wymianą sterownika i nowej wiązki działy się już powoli takie cuda Aż teraz praktycznie za każdym razem zimny silnik odpala po długim kręceniu, falują obroty, brak mocy do ok 2 tys RPM i pali jak szatan Dziś dałem nowy map sensor i zero zmian Jutro ma dojść nowy czujnik temperatury powietrza i zobaczymy a jak nie to, no to za dużo już czujników mi nie zostało XD
EDIT:
Właśnie wymieniłem czujnik temperatury powietrza i ciągle nic czujników które jeszcze nie wymieniłem to czujnik położenia przepustnicy TPS, czujnik wału korbowego i czujnik wałków rozrządu Z czego dziś patrzyłem na koło pasowe wału korbowego i miałem wrażenie jak by biło... Czyżby wyrobiło się na klinie ? Może źle odczytuje czujnik położenia wału korbowego ?
EDIT:
Właśnie wymieniłem czujnik temperatury powietrza i ciągle nic czujników które jeszcze nie wymieniłem to czujnik położenia przepustnicy TPS, czujnik wału korbowego i czujnik wałków rozrządu Z czego dziś patrzyłem na koło pasowe wału korbowego i miałem wrażenie jak by biło... Czyżby wyrobiło się na klinie ? Może źle odczytuje czujnik położenia wału korbowego ?