Brak mocy, problem z obrotami
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 17 cze 2018, 12:39
- Auto: Astra G
- Silnik: x16xel
- Województwo: dolnośląskie
Brak mocy, problem z obrotami
Witam, Od jakiegos czasu mecze sie z brakiem mocy w mojej astrze, Wymienilem cewke zaplonowa, swiece, wyczyscilem przepustnice, zmieniony czujnik polozenia przepustnicy i dalej to samo. Auto strasznie wolno sie rozpedza, ostatnio sprawdzalem ile zajmie jej rozpedzenie sie do 100 km/h i wyszlo 19s. Podczas postoju na biegu jalowym obroty delikatnie faluja, slychac nierowna prace silnika, gdy tak stoi na jalowym to co jakis czas obroty spadaja do ~500 i podrastaja, przez wylot slychac takie delikatne prychanie. Na zimnym silniku po odpaleniu auto chodzi tak jakby nie na wszystkie cylindry przez chwile. Ostatnio po dluzszej trasie astra ledwo toczyla sie na wstecznym pod gorke. Auto posiada 4 letnia instalacje lpg.
Przy wciskaniu pedalu gazu reaguje z opoznieniem, czasem kangurkuje po jego puszczeniu.
Brak mi pomyslów powoli. Czy miał ktoś z was podobne problemy? Moze cos doradzic?
Przy wciskaniu pedalu gazu reaguje z opoznieniem, czasem kangurkuje po jego puszczeniu.
Brak mi pomyslów powoli. Czy miał ktoś z was podobne problemy? Moze cos doradzic?
Pierwsza sprawa to benzyna, musi na benzynie dobrze śmigać.
Zdejmij profilaktycznie klemę któregoś wieczoru i rano zapnij i odpal na PB i pojeździł z dwa, trzy dni, z 300 km zrób i potem jakaś refleksja.
Jak się będzie też na PB krzunić to trzeba diagnostykę zrobić, ale daj mu szansę na PB niech się ogarnie przez jakiś czas, może jakiś błąd wywali.
Może nie męczyć go jazdą na PB. Możesz go też jak Marpas pisał (Kurde, gdzie jest Marian ? ) w weekend rano ( po zdjęciu klemy wieczorem dnia poprzedniego) odpalić i niech od zimnego aż do włączenia wentylatora pochodzi, pewnie z 30 min przy tych temperaturach, wtryski się odmulą, ECU się pozbiera na nowo. No tak beznakładowo.
A w sumie może być EGR walnięty, wali Ci spaliny w dolot i starczy.
Co by tam nie czarował i nie dukał, na benzynie ma śmigać dobrze i od tego trzeba zacząć.
No Ja bym tak szukał.
Jak LPG ma 4 lata to już grubszy serwis instalacji trzeba zrobić.
Coś coś.
Zdejmij profilaktycznie klemę któregoś wieczoru i rano zapnij i odpal na PB i pojeździł z dwa, trzy dni, z 300 km zrób i potem jakaś refleksja.
Jak się będzie też na PB krzunić to trzeba diagnostykę zrobić, ale daj mu szansę na PB niech się ogarnie przez jakiś czas, może jakiś błąd wywali.
Może nie męczyć go jazdą na PB. Możesz go też jak Marpas pisał (Kurde, gdzie jest Marian ? ) w weekend rano ( po zdjęciu klemy wieczorem dnia poprzedniego) odpalić i niech od zimnego aż do włączenia wentylatora pochodzi, pewnie z 30 min przy tych temperaturach, wtryski się odmulą, ECU się pozbiera na nowo. No tak beznakładowo.
A w sumie może być EGR walnięty, wali Ci spaliny w dolot i starczy.
Co by tam nie czarował i nie dukał, na benzynie ma śmigać dobrze i od tego trzeba zacząć.
No Ja bym tak szukał.
Jak LPG ma 4 lata to już grubszy serwis instalacji trzeba zrobić.
Coś coś.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 06 maja 2018, 2:30
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: Zagranica - Azja
- Pomocny: 4 razy
Pożycz od kumpla wakuometr lub podjedź na warsztat sprawdź ciśnienie na cylindrach będziesz mógł ewentualnie silnik wykluczyć jeśli to nie pomoże to osprzęt patrzeć możliwe jak kolega wspomniał EGR być winny. Sprawdź też masę na Aku i na silniku czy dobrze siedzi.
Ich liebe Opel
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
- Auto: astra g chevrolet epica
- Silnik: z18xe x25d1
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 21 razy
wakuometr nie służy do mierzenia ciśnienia
wakuometr mierzy podciśnienie
w takim samochodzie o którym teraz rozmawiamy wakuometr nie ma żadnego zastosowania
kolego barter czy zrobiłeś jakakolwiek diagnostykę komputerowa ?
czy pali się kontrolka silniczka ?
wakuometr mierzy podciśnienie
w takim samochodzie o którym teraz rozmawiamy wakuometr nie ma żadnego zastosowania
kolego barter czy zrobiłeś jakakolwiek diagnostykę komputerowa ?
czy pali się kontrolka silniczka ?
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 17 cze 2018, 12:39
- Auto: Astra G
- Silnik: x16xel
- Województwo: dolnośląskie
Hej, check sie czasem zaswieca od jakiegos czasu. Sprawdzalem bledy, tylko egr i czujnik polozenia przepustnicy.
Egr jest zaslepiony a czujnik nowy jak pisalem.
Jakis czas temu bylo tez tak ze podczas jazdy na doslownie chwile go tak zamulilo jakby paliwa nie dostal ale po jakiejs sekundzie wrocilo wszystko do normy, gdy podjechalem pod dom, zgasilem go to nie chcial odpalic, musialem troche pokrecic ale to tylko jednorazowo tak.
Zastanawiam sie jeszcze nad swiecami, po wymianie zrobilem na nich jakies 7 tys km. Gdy je ostatnio wykrecilem zeby zobaczyc co tam sie dzieje to byly cale czarne z nagarem.
Sprawdze ten aku i dam znac
Egr jest zaslepiony a czujnik nowy jak pisalem.
Jakis czas temu bylo tez tak ze podczas jazdy na doslownie chwile go tak zamulilo jakby paliwa nie dostal ale po jakiejs sekundzie wrocilo wszystko do normy, gdy podjechalem pod dom, zgasilem go to nie chcial odpalic, musialem troche pokrecic ale to tylko jednorazowo tak.
Zastanawiam sie jeszcze nad swiecami, po wymianie zrobilem na nich jakies 7 tys km. Gdy je ostatnio wykrecilem zeby zobaczyc co tam sie dzieje to byly cale czarne z nagarem.
Sprawdze ten aku i dam znac
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
- Auto: astra g chevrolet epica
- Silnik: z18xe x25d1
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 21 razy
czyli masz komputer do podłączenia
sprawdź odczyty temperatury wody dla ecu
porównaj to z tym co masz na desce
możesz tez pokusić się o wymianę czujnika temp
bo nie pamiętam czy ten silnik ma osobny dla ecu i zegarów
czy jest tylko jeden
moim zdaniem objawy pasują do złego wskazania temp wody
tam masz przepływomierz czy tylko czujnik temp powietrza zasysanego ?
sprawdź odczyty temperatury wody dla ecu
porównaj to z tym co masz na desce
możesz tez pokusić się o wymianę czujnika temp
bo nie pamiętam czy ten silnik ma osobny dla ecu i zegarów
czy jest tylko jeden
moim zdaniem objawy pasują do złego wskazania temp wody
tam masz przepływomierz czy tylko czujnik temp powietrza zasysanego ?
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 17 cze 2018, 12:39
- Auto: Astra G
- Silnik: x16xel
- Województwo: dolnośląskie
hej, sprawdzilem czujnik temperatury powietrza zasysanego, jest dobry. Zobaczę ten od wody i dam znać.