regeneracja sterownika silnika

Awatar użytkownika
KrzysiekBorowiec

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 16 gru 2014, 8:49
Imię: Krzysiek
Auto: Astra G
Województwo: dolnośląskie

Re: regeneracja sterownika silnika

#11

Nieprzeczytany post autor: KrzysiekBorowiec »

Dobra, tak zrobię :) Dziękuj Wam bardzo za pomoc :) Podzielę się opinią jak tylko sterownik wróci z naprawy :)

Awatar użytkownika
Darian

V.I.P.
Posty: 3156
Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
Imię: Darek
Auto: Astra J ST OPC Line`11
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: GWE - Rumia
Pomocny: 4 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Darian »

Oddaj spokojnie do regeneracji. Przed naprawą zawsze sprawdzają czy sterownik nadaje się do regeneracji, albo czy jest w ogóle uszkodzony i jest to za darmo, wedle tego co można przeczytać na stronie jaką podałem w moim poprzednim poście. A najlepiej to jest zadzwonić i się wypytać osobiście...

Wysłano z GT-I9300
Moje autko => Szara Eminencja

Awatar użytkownika
KrzysiekBorowiec

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 16 gru 2014, 8:49
Imię: Krzysiek
Auto: Astra G
Województwo: dolnośląskie

#13

Nieprzeczytany post autor: KrzysiekBorowiec »

Zadzwoniłem popytałem - do elektrobip.pl - za nomową kolegi Darian-a. Diagnoza w 24h.. I wtedy decyzja o naprawie :) Koszt najniższy takiej usługi w przypadku mojego auta (Silnik Z18XE) to 300zł a jeśli byłby doszczętnie zniszczony wówczas 1300zł - używany, ale sprawny sterownik na podmiankę. Więc w sumie wydaje się to rozsądne.
No i plus taki, że wszystko co było w sterowniku pod kątem softu pozostaje - czyli po odkręceniu go i ponownym przykręceniu (+ewentualnym wykasowaniu wcześniejszych błędów) wsiadam i dalej jadę :)

A powiedzcie mi czy zamontowanie go nie na silniku zwiększy jego żywotność - tzn będzie mniej podatny na drgania i wahania temperatur? Czy kiedykolwiek tak robiliście? Czy coś to daje w ogóle? :)

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

Ja u siebie w z16se zdjelem go z silnika, duzego pola do popisu nie ma bo kable sa dosc krutkie i nie pozwalaja na duze mozliwosci. Zrobilem to prowizorycznie i tak zostalo, napewno troche jego zywotnosc jest dluzsza bo nie ciagnie ciepla bezposrednio z silnika i nie trzesie sie tak mocno
kupie podłokietnik przód astra g

Awatar użytkownika
KrzysiekBorowiec

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 16 gru 2014, 8:49
Imię: Krzysiek
Auto: Astra G
Województwo: dolnośląskie

#15

Nieprzeczytany post autor: KrzysiekBorowiec »

Dobra, podzielę się z tym co już wiem. Więc tak - po wycenie w Elektrobip-ie stawka za naprawę sterownika to 700zł. Alternatywnie mogłem kupić u nich zregenerowany już sterownik za 1000zł. Ale po rozmowie z technikiem dowiedziałem się, że nie ma różny w jakości (sterownik to też zreanimowany trup) - tyle tylko, że wysyłka tego samego dnia. W przypadku regneracji mojego +2 dni. Dziś paczka wychodzi - jutro będzie u mnie. Napiszę więcej jak sterownik potestuję - czyli w Nowym Roku :) Wszystkiego Dobrego Panowie.

mateusz1988

Astro-maniak
Posty: 205
Rejestracja: 04 sty 2015, 19:26
Imię: Mateusz
Auto: Astra G
Silnik: z16se
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław/GRAN CANARIA

#16

Nieprzeczytany post autor: mateusz1988 »

Podepne sie pod temat stronka ELEKTROBIP.PL macie tez filmik na YT robia regeneracje sterownikow wysylkowo moj tez zaczyna szwankowac na mocno nagrzanym silniku jak zagasze to musze odczekac az temp spadnie bo po przekreceniu zaplonu slychac pyk a rozrusznik nie startuje :( a izaden check sie nie swiecki kiedys był 0400 ale jezdze na 98 i wypalił nagar sam :)

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Mateusz, ale sterownik nic nie ma do rozrusznika.Szukaj przyczyny w rozruszniku lub kablotece.Lampki przygasają w pozycji krecenia rozrusznikiem?

mateusz1988

Astro-maniak
Posty: 205
Rejestracja: 04 sty 2015, 19:26
Imię: Mateusz
Auto: Astra G
Silnik: z16se
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław/GRAN CANARIA

#18

Nieprzeczytany post autor: mateusz1988 »

Nic nie przygasa, kontrolki sie zapalaja ,po chwili gasna samoistnie i przy próbie zpłonu tylko pyk i prad nie dochodzi do bendiksa bo sterownik go odcina.100 % sterownik problem tylko na cieplym silniku auto ma 10 lat sterownik widac po sruban dawno albo wcale nie ruszany. Jak tem spadnie do ok 75-80 stopni pali od razu

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Mateusz bez urazy jak Ty takie rzeczy piszesz to nie masz zielonego pojecia i dla własnego dobra oddaj auto mechanikowi.
Ps.Jezeli faktycznie sprawdziłes ze prad nie dochodzi sprawdz kostke stacyjki.... albo lepiej niech mechanik to zrobi....

mateusz1988

Astro-maniak
Posty: 205
Rejestracja: 04 sty 2015, 19:26
Imię: Mateusz
Auto: Astra G
Silnik: z16se
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław/GRAN CANARIA

#20

Nieprzeczytany post autor: mateusz1988 »

ale to sie tylko dzieje na goracym silniku i trzeba minimum 200-300 km zrobic na zimnym nic sie nie dzieje,nie stacyjka bo bym nawet na zimnym nie drgnoł to tylko na cieplym sie dzieje bateria nowa z Lipca 20014 ladowanie 14.3 przy poborze na swiatala. Moduł siada dzwoniłem do elektrobip dzis i facet potwierdza moje przypuszczenia ale musiał bym im sterownik wyslac a jestem daleko od PL :cry:
Najczęstszy objaw uszkodzenia sterownika to
występowanie usterki po nagrzaniu się silnika a gdy silnik jest zimny
wszystko wraca do normy – często usterka postępuje aż awaria będzie
występować niezależnie od temperatury silnika.

- świeci się kontrolka serwisowa – auto wchodzi w tryb awaryjny
- bład przekaźnika pompy paliwa
- auto gaśnie i nie daje się uruchomić aż ostygnie
- pedał gazu i przepustnica
- bak regulacji biegu jałowego
- bład sondy lambda
- brak wysterowania wtryskiwacza lub brak iskry na cylindrze
- błąd wentylatorów lub któregoś z czujników
A tak dla Ciebie to jestem mechanik samochodowy z papierami po szkole 8-)

ODPOWIEDZ