regeneracja sterownika silnika
- KrzysiekBorowiec
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 gru 2014, 8:49
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra G
- Województwo: dolnośląskie
Re: regeneracja sterownika silnika
Dobra, tak zrobię Dziękuj Wam bardzo za pomoc Podzielę się opinią jak tylko sterownik wróci z naprawy
- Darian
- Posty: 3156
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST OPC Line`11
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: GWE - Rumia
- Pomocny: 4 razy
- Kontakt:
Oddaj spokojnie do regeneracji. Przed naprawą zawsze sprawdzają czy sterownik nadaje się do regeneracji, albo czy jest w ogóle uszkodzony i jest to za darmo, wedle tego co można przeczytać na stronie jaką podałem w moim poprzednim poście. A najlepiej to jest zadzwonić i się wypytać osobiście...
Wysłano z GT-I9300
Wysłano z GT-I9300
Moje autko => Szara Eminencja
- KrzysiekBorowiec
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 gru 2014, 8:49
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra G
- Województwo: dolnośląskie
Zadzwoniłem popytałem - do elektrobip.pl - za nomową kolegi Darian-a. Diagnoza w 24h.. I wtedy decyzja o naprawie Koszt najniższy takiej usługi w przypadku mojego auta (Silnik Z18XE) to 300zł a jeśli byłby doszczętnie zniszczony wówczas 1300zł - używany, ale sprawny sterownik na podmiankę. Więc w sumie wydaje się to rozsądne.
No i plus taki, że wszystko co było w sterowniku pod kątem softu pozostaje - czyli po odkręceniu go i ponownym przykręceniu (+ewentualnym wykasowaniu wcześniejszych błędów) wsiadam i dalej jadę
A powiedzcie mi czy zamontowanie go nie na silniku zwiększy jego żywotność - tzn będzie mniej podatny na drgania i wahania temperatur? Czy kiedykolwiek tak robiliście? Czy coś to daje w ogóle?
No i plus taki, że wszystko co było w sterowniku pod kątem softu pozostaje - czyli po odkręceniu go i ponownym przykręceniu (+ewentualnym wykasowaniu wcześniejszych błędów) wsiadam i dalej jadę
A powiedzcie mi czy zamontowanie go nie na silniku zwiększy jego żywotność - tzn będzie mniej podatny na drgania i wahania temperatur? Czy kiedykolwiek tak robiliście? Czy coś to daje w ogóle?
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
Ja u siebie w z16se zdjelem go z silnika, duzego pola do popisu nie ma bo kable sa dosc krutkie i nie pozwalaja na duze mozliwosci. Zrobilem to prowizorycznie i tak zostalo, napewno troche jego zywotnosc jest dluzsza bo nie ciagnie ciepla bezposrednio z silnika i nie trzesie sie tak mocno
kupie podłokietnik przód astra g
- KrzysiekBorowiec
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 gru 2014, 8:49
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra G
- Województwo: dolnośląskie
Dobra, podzielę się z tym co już wiem. Więc tak - po wycenie w Elektrobip-ie stawka za naprawę sterownika to 700zł. Alternatywnie mogłem kupić u nich zregenerowany już sterownik za 1000zł. Ale po rozmowie z technikiem dowiedziałem się, że nie ma różny w jakości (sterownik to też zreanimowany trup) - tyle tylko, że wysyłka tego samego dnia. W przypadku regneracji mojego +2 dni. Dziś paczka wychodzi - jutro będzie u mnie. Napiszę więcej jak sterownik potestuję - czyli w Nowym Roku Wszystkiego Dobrego Panowie.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 04 sty 2015, 19:26
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra G
- Silnik: z16se
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław/GRAN CANARIA
Podepne sie pod temat stronka ELEKTROBIP.PL macie tez filmik na YT robia regeneracje sterownikow wysylkowo moj tez zaczyna szwankowac na mocno nagrzanym silniku jak zagasze to musze odczekac az temp spadnie bo po przekreceniu zaplonu slychac pyk a rozrusznik nie startuje a izaden check sie nie swiecki kiedys był 0400 ale jezdze na 98 i wypalił nagar sam
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 04 sty 2015, 19:26
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra G
- Silnik: z16se
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław/GRAN CANARIA
Nic nie przygasa, kontrolki sie zapalaja ,po chwili gasna samoistnie i przy próbie zpłonu tylko pyk i prad nie dochodzi do bendiksa bo sterownik go odcina.100 % sterownik problem tylko na cieplym silniku auto ma 10 lat sterownik widac po sruban dawno albo wcale nie ruszany. Jak tem spadnie do ok 75-80 stopni pali od razu
- mk5
- Posty: 6262
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Mateusz bez urazy jak Ty takie rzeczy piszesz to nie masz zielonego pojecia i dla własnego dobra oddaj auto mechanikowi.
Ps.Jezeli faktycznie sprawdziłes ze prad nie dochodzi sprawdz kostke stacyjki.... albo lepiej niech mechanik to zrobi....
Ps.Jezeli faktycznie sprawdziłes ze prad nie dochodzi sprawdz kostke stacyjki.... albo lepiej niech mechanik to zrobi....
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 04 sty 2015, 19:26
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra G
- Silnik: z16se
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław/GRAN CANARIA
ale to sie tylko dzieje na goracym silniku i trzeba minimum 200-300 km zrobic na zimnym nic sie nie dzieje,nie stacyjka bo bym nawet na zimnym nie drgnoł to tylko na cieplym sie dzieje bateria nowa z Lipca 20014 ladowanie 14.3 przy poborze na swiatala. Moduł siada dzwoniłem do elektrobip dzis i facet potwierdza moje przypuszczenia ale musiał bym im sterownik wyslac a jestem daleko od PL
Najczęstszy objaw uszkodzenia sterownika to
występowanie usterki po nagrzaniu się silnika a gdy silnik jest zimny
wszystko wraca do normy – często usterka postępuje aż awaria będzie
występować niezależnie od temperatury silnika.
- świeci się kontrolka serwisowa – auto wchodzi w tryb awaryjny
- bład przekaźnika pompy paliwa
- auto gaśnie i nie daje się uruchomić aż ostygnie
- pedał gazu i przepustnica
- bak regulacji biegu jałowego
- bład sondy lambda
- brak wysterowania wtryskiwacza lub brak iskry na cylindrze
- błąd wentylatorów lub któregoś z czujników
A tak dla Ciebie to jestem mechanik samochodowy z papierami po szkole
Najczęstszy objaw uszkodzenia sterownika to
występowanie usterki po nagrzaniu się silnika a gdy silnik jest zimny
wszystko wraca do normy – często usterka postępuje aż awaria będzie
występować niezależnie od temperatury silnika.
- świeci się kontrolka serwisowa – auto wchodzi w tryb awaryjny
- bład przekaźnika pompy paliwa
- auto gaśnie i nie daje się uruchomić aż ostygnie
- pedał gazu i przepustnica
- bak regulacji biegu jałowego
- bład sondy lambda
- brak wysterowania wtryskiwacza lub brak iskry na cylindrze
- błąd wentylatorów lub któregoś z czujników
A tak dla Ciebie to jestem mechanik samochodowy z papierami po szkole