x18xe1 słaba zmulona brak błędów trzęsie budą

Awatar użytkownika
kunek5

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 03 sty 2015, 12:43
Imię: Krzysztof
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Województwo: kujawsko-pomorskie

x18xe1 słaba zmulona brak błędów trzęsie budą

#11

Nieprzeczytany post autor: kunek5 »

Witam chciałbym odświeżyć temat jak w tytule link:
[External Link Removed for Guests]
, ponieważ chyba została już zamieciony pod dywan i od kolegów nie mogę się dowiedzeić niczego więcej, a bardzo mnie ciekawi zakończenie. Dodam że, mam ułamany jeden z kielichów przy fajkach od modułu zapłonowego i brak jest tam szczelności (guma z fajką stykają się tylko na dotyk). Czy to może być powodem braku mocy, szarpania przy przyśpieszaniu, nierównej pracy silnika. EGR sprawny i czysty, świece nowe, przepustnica świeżo wyczyszczona, sonda lambda nowa (wcześniej wyskakiwał błąd sondy).

Awatar użytkownika
Dido

Moderator Forum
Posty: 2616
Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
Imię: Jarek
Auto: Opel Astra G
Silnik: Z16XE
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Pomocny: 8 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: Dido »

Nie widzę sensu zakładania kolejnego (takiego samego) tematu.
Połączyłem i zalecam kontynuację w tym temacie.
[External Link Removed for Guests]

marek87mat

Astro-maniak
Posty: 739
Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
Imię: Marek
Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: marek87mat »

kunek5 pisze:Dodam że, mam ułamany jeden z kielichów przy fajkach od modułu zapłonowego i brak jest tam szczelności (guma z fajką stykają się tylko na dotyk). Czy to może być powodem braku mocy, szarpania przy przyśpieszaniu, nierównej pracy silnika.
Jasne, że to może być powodem nierównej pracy i innych wymienionych przez Ciebie objawów,, jeśli jest tylko "na dotyk" to jak wszystko drga gdy pracuje silnik może prąd w ogóle nie dochodzić do świecy,lub dochodzi za słaby i przede wszystkim może się tam dostawać wilgoć. Jak cała reszta układu zapłonowego jest w dobrym stanie to zapewne w tym przerwaniu leży problem.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.

Awatar użytkownika
kunek5

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 03 sty 2015, 12:43
Imię: Krzysztof
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Województwo: kujawsko-pomorskie

#14

Nieprzeczytany post autor: kunek5 »

Dzięki kolego za odpowiedz czyli teraz w pierwszej kolejności wezmę się za wymianę układu ... . Dodam jeszcze że podczas pracy samochody na jałowym czuć wyraźnie smród nieprzepalonej benzyny.
Cewka kupiona i założona, ale nie będę chwalił dnia przed zachodem słońca, pojeżdżę trochę i napiszę.

Jeżeli koniecznie musisz dodać coś do swojej wypowiedzi, użyj opcji "Edytuj"
Dido2@

Awatar użytkownika
kunek5

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 03 sty 2015, 12:43
Imię: Krzysztof
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Województwo: kujawsko-pomorskie

#15

Nieprzeczytany post autor: kunek5 »

Cewka kupiona i założona, ale nie będę chwalił dnia przed zachodem słońca, pojeżdżę trochę i napiszę.

Awatar użytkownika
kunek5

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 03 sty 2015, 12:43
Imię: Krzysztof
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Województwo: kujawsko-pomorskie

#16

Nieprzeczytany post autor: kunek5 »

Widać znaczącą poprawie w dynamice jazdy (nie trzesie budą, i wróciła moc) - wiec jest skłonny powiedzieć ze problem od początku tkił w module zapłonowym chociaż komputer nic takiego nie podpowiadał.
Teraz pozostało jeszcze udać się na regulację gazu ponieważ na LPG na jałowym pracuje nie równo (prycha) i po dłuższym postoju (przez noc) problem z odpaleniem na dotyk. Chyba za bogada mieszanka LPG ??!!

marek87mat

Astro-maniak
Posty: 739
Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
Imię: Marek
Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: marek87mat »

To super, że już lepiej z autem :) Mam nadzieję,że jak masz X18XE1 to masz sekwencje zamontowaną i nie męczysz z rana silnika od razu na lpg ? a jeśli to druga generacja to powinieneś odpalać na benzynie i dopiero jak auto trochę się nagrzeje to przerzucać na gaz,żeby Ci parownika nie "zamrażało" u mnie autko przełącza się na gaz dopiero jak płyn chłodniczy ma 35 stopni.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.

Awatar użytkownika
kunek5

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 03 sty 2015, 12:43
Imię: Krzysztof
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Województwo: kujawsko-pomorskie

#18

Nieprzeczytany post autor: kunek5 »

tak mam sekwencję i ustawienie na przełączenie benzyna/LPG na 36st.

marek87mat

Astro-maniak
Posty: 739
Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
Imię: Marek
Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: marek87mat »

no to wymiana filtrów od LPG i regulacja i powinno chodzić. Co do odpalania na dotyk to może filtr benzyny trzeba zmienić albo zobacz czy po przekręceniu kluczyka rano słychać jak pompę jak podaje paliwo ? u mnie dokładnie słychać,że pompa chwilę chodzi jak ucichnie to auto zapala z pierwszego.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.

pisiek

Astro-maniak
Posty: 217
Rejestracja: 07 cze 2008, 9:16
Imię: Michał
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1/LPG
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: pisiek »

Podłączam się pod temat, u mnie objawy są następujące zarówno na gazie jak i benzynie, autko przy przyspieszaniu dławi się, szarpie i trzęsie budą, brak błędów, najbardziej widoczne jest to na ciepłym silniku na zimnym mniej to widać, na początek wymienię świece oraz uszczelkę pokrywy zaworów bo okazało się że trochę oleju stoi na świecach . Następnie planuje wyczyścić egr tylko nie wiem jak się za to zabrać czy ktoś z Was czyścił już EGR x18xe1 ? Bo z wyglądu to on jakoś średnio rozbieralny jest...
Jakieś porady Panowie?

*Update

Wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, stara była sparciała pokruszyła się, wymieniłem świece na GMowskie, wyczyściłem przepustnice bo jeden z wężyków był przytkany, efekt w dalszym ciągu szarpie co prawda na PB już lepiej ale na gazie dalej masakra, ale wiadomo najpierw musi być ok na pb, potem gaz, w weekend przysiądę do EGR. Ale coś mi się wydaję że to wina DISa, nie mam jak sprawdzić nie mam na podmianę a koszt nowej w miarę dobrej to około 450 zł. Macie jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić, wymienić, wyczyścić?

ODPOWIEDZ