x18xe1 słaba zmulona brak błędów trzęsie budą

puzoniasty18

Astro-maniak
Posty: 75
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: rzezawa
Kontakt:

x18xe1 słaba zmulona brak błędów trzęsie budą

#1

Nieprzeczytany post autor: puzoniasty18 »

witam
mam problem z silnikiem x18xe1 mianowicie odpala ładnie po odpaleniu na zimnym silniku przy dodaniu gazu zdławi go i słychać tak jakby się silnik dusił w okolicach filtra powietrza na ciepłym już lepiej. przy tym silnik ma takie wibracje że drga ostatni tłumik i w środku wszystko co w schowku oraz niektóre plastiki drgają jest to irytujące. silnik na jałowym przerywa a drgania ustępują powyżej 2 tys rpm. jadąc autem jest ogromnie słaby do 2 tys po 2 tys już lepiej ale to jeszcze nie to. silnik brał olej i zostały zrobione pierścienie i głowica. kompresja ok na wszystkich identyczna o ile pamiętam to w okolicach 15. był błąd sondy która została wymieniona na oryginał i od tej pory błąd już się nie pokazał został skasowany po wymianie sondy. podmieniałem przepływkę i bez różnicy świece wymienione na nowe cewka podmieniona to nie to i egr zaślepiony, czujnik temperatury silnika do kompa wymieniony i nic cały czas słaby drży i przerywa na wolnych obrotach. miał ktoś coś podobnego lub rada co to może być??
z góry dzięki za odpowiedzi

SIWY_OPOLE

Przedstawiciel Regionu
Posty: 1228
Rejestracja: 03 paź 2008, 14:12
Imię: Andrzej
Auto: ZAFIRA A
Silnik: 1,8 16v +lpg X18xe1
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Luboszyce OPO
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: SIWY_OPOLE »

Pompa paliwa za słabe ciśnienie może daję
Moja geeesssa
Astra GSI SIWY_OPOLE" onclick="window.open(this.href);return false;

puzoniasty18

Astro-maniak
Posty: 75
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: rzezawa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: puzoniasty18 »

powiem szczerze że pompa się kończy bo nieraz stanie w takim miejscu że muszę odpalać awaryjnie gazem bo na benzynie nie odpali ale mierzyłem ciśnienie i miał 3.5 po dodaniu gazu spadało do ok 3.1-3.2 więc chyba jest ok ale czy np filtr paliwa gdyby był przytkany móglby dawać za mało paliwa a ciśnienie pokazywało by dobre??

SIWY_OPOLE

Przedstawiciel Regionu
Posty: 1228
Rejestracja: 03 paź 2008, 14:12
Imię: Andrzej
Auto: ZAFIRA A
Silnik: 1,8 16v +lpg X18xe1
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Luboszyce OPO
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: SIWY_OPOLE »

Był wymień filtr paliwa i pompa według mnie już nie daje rady ale to tylko moje zdanie
Moja geeesssa
Astra GSI SIWY_OPOLE" onclick="window.open(this.href);return false;

ferro

Astro-maniak
Posty: 186
Rejestracja: 02 sty 2012, 21:55
Imię: Krzysiek
Auto: Astra G
Silnik: 1.8
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: ferro »

Jaka instalacja gazowa i czy problem występuje tylko na benzynie.

puzoniasty18

Astro-maniak
Posty: 75
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: rzezawa
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: puzoniasty18 »

ferro pisze:Jaka instalacja gazowa i czy problem występuje tylko na benzynie.
Na gazie i benzynie jest słaby trzęsienie i przerywanie silnika bardziej odczówalne jest na gazie ale chyba przy problemie gazu na benzynie chodzilby dobrze? Dodam że jak jadę na gazie i silnik jak wkręcę do ok 4tyś obrotów i odejmę nogę z gazu czyli tak jakby hamuję silnikiem to słychać tak jakby strzał
Aha instalacja sekwencyjna firmy nie pamiętam

SIWY_OPOLE

Przedstawiciel Regionu
Posty: 1228
Rejestracja: 03 paź 2008, 14:12
Imię: Andrzej
Auto: ZAFIRA A
Silnik: 1,8 16v +lpg X18xe1
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Luboszyce OPO
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: SIWY_OPOLE »

Może rozrząd przedstawiony lub czujnik położenia walka ?
Moja geeesssa
Astra GSI SIWY_OPOLE" onclick="window.open(this.href);return false;

puzoniasty18

Astro-maniak
Posty: 75
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: rzezawa
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: puzoniasty18 »

witam po dłuższej nieobecności

prawie udało mi się uporać z silnikiem w moim aucie ale właśnie myślałem że mi się udało ale jednak nie...
mialm zaślepiony egr myślę sobie żeby go odślepić i wyjąłem blaszkę złożyłem odpalam furę auto pracuje zupełnie inaczej cicho równo nie trzęsie nie wibruje banan na twarzy i przejechałem się kawałek auto ciągnie jak nowe szczęśliwy poszedłem spać... na drugi dzień odpalam i do roboty jadę a tu muuuł buczy z filtra jak dawniej wibracje w aucie aż dzwoni wszystko i się zasmuciłem... i teraz jest taka sytuacja że nieraz jak się odpali to jest ładnie auto chodzi równiutko cichutko ma moc nie przerywa nie prycha z wydechu a nieraz jest do kitu. elektryk po wykręceniu egra próbował go programem zmusić do wysunięcia ale egr się nie chciał ruszyć natomiast podając + i - na skrajne styki normalnie wyjeżdżał i działał. błędu żadnego nie mam i zastanawiam się czy może to być spowodowane tym egr-em że z jego elektroniki są odczytywane złe dane albo coś w tym stylu?? zamierzam kupić gdzieś taki egr ale w okolicy nie ma nigdzie żeby spróbować wymienić i ewentualnie kupić używki z allegro bez gwarancji... sam już nie wiem co wy na to?? :)

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Kolego moim zdaniem masz nadal problem z nieszczelnością w okolicach zaworu EGR. Nie wiem czy wiesz, że są tam 2 uszczelki, 1 między głowicą, a podstawą zaworu, a 2 między podstawą zaworu i samym zaworem EGR. Zazwyczaj zaślepkę zaworu robi się pod samym zaworem, a "lewe" powietrze może ciągnąć na tej 1 uszczelce. Z tego co piszesz to sam zawór wydaje się sprawny, tylko czy sam w sobie jest szczelny ? Zanim wydasz niepotrzebnie kasę zrób zaślepkę na tej 1 uszczelce i poskręcaj wszystko na pastę do wydechów. Możesz też na początek podczas pracy silnika (gdy silnik "trzęsie") spryskać jakimś WD 40 zawór, podstawę zaworu i cały dolot. Jak silnik podczas tego pryskania zmieni pracę to masz w tym miejscu nieszczelność.

Awatar użytkownika
kunek5

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 03 sty 2015, 12:43
Imię: Krzysztof
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Województwo: kujawsko-pomorskie

#10

Nieprzeczytany post autor: kunek5 »

Witam, jak zakończył się ten problem co zdiagnozowano??
pzdr

ODPOWIEDZ