Po jakim czasie wymienialiście rozrząd w Z14XEP? Jakie były objawy?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 sie 2015, 12:54
- Imię: Leszek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Pomocny: 1 raz
Po jakim czasie wymienialiście rozrząd w Z14XEP? Jakie były objawy?
Łańcuch się nie zużywa? Dlaczego więc u mnie łańcuch po 140 tys. km był sporo dłuższy od nowego, a koła zębate też wyglądały inaczej niż nowe?
Wybacz ale jakoś nie potrafię uwierzyć w to, co piszesz i raczej mnie nie przekonasz, że problem hałasującego rozrządu załatwia się tak druciarskimi metodami.
Wybacz ale jakoś nie potrafię uwierzyć w to, co piszesz i raczej mnie nie przekonasz, że problem hałasującego rozrządu załatwia się tak druciarskimi metodami.
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
Nawet w rowerze lancuch sie rozciaga a w samochodzie nie
kupie podłokietnik przód astra g
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
- Imię: Włodek
- Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
- Silnik: Z17DTL,X16SZR
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 8 razy
Ciekaw jestem czym to zmierzono?Ile w/g Ciebie mierzy ten "ułamek" mm.miśor pisze:QR_BBPOST Sam łańcuch się nie zużywa praktycznie w ogóle. Długością nie różni się wcale od nowego, nawet o ułamek milimetra.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
- Imię: Jar
- Auto: H GTC, J GTC
- Silnik: 14 XEP, A20DTH
- Województwo: śląskie
Trochę żeś mnie wnerwił tym drutem, ale ja napiszę ci normalnie. Jak dla ciebie staranne wyselekcjonowanie sprężyny i to jeszcze z puli najlepszych (bardzo drogich!) części silnikowych jest drutem, to kulaj się na swoim doskonałym oryginale. I wymieniaj se okresowo całość. Pańska wola.lechu pisze:QR_BBPOST Łańcuch się nie zużywa? Dlaczego więc u mnie łańcuch po 140 tys. km był sporo dłuższy od nowego, a koła zębate też wyglądały inaczej niż nowe?
Wybacz ale jakoś nie potrafię uwierzyć w to, co piszesz i raczej mnie nie przekonasz, że problem hałasującego rozrządu załatwia się tak druciarskimi metodami.
Długość tylko porównawczo. Normalnie są przymiary, ale do tego łańcucha nie mam. Zresztą można zmierzyć nawet suwmiarką i odnieść do dopuszczalnego stopnia wydłużenia dla typowych łańcuchów rolkowych. Tam gdzie łańcuchy pracują w złych warunkach, np. napędy motocyklowe, jest podawana dopuszczalna długość szeregu ogniw przy naciągnięciu. Tutaj łańcuch ma komfort i chyba dlatego nie zużywa się.
Poza tym nie jest tak obciążony, jak chociażby w rowerze...
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 sie 2015, 12:54
- Imię: Leszek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Pomocny: 1 raz
Wybacz, że śmiałem Cię "wnerwić", kolego, ale nie zmienię zdania z powodu Twoich osobistych odczuć.
Powtarzam jednak - tak się tego nie załatwia.
Teraz wyjaśnię, dlaczego użyłem określenia "druciarstwo". Nie tylko dlatego, że nawet najlepsze sprężyny wykonywane są z drutu. Jeżeli oberwie Ci się wieszak tłumika, to czy przywiążesz go jakimś kawałkiem starannie wyselekcjonowanego, bardzo drogiego drutu i będziesz zadowolony za skuteczności tej naprawy, bo ten drut pewnie wytrzyma dłużej niż oryginalny wieszak?
Starzy kierowcy za czasów silników z gaźnikami wkładali w dysze powietrza kawałki drutu żeby ograniczyć zużycie paliwa, a później dziwili się, że samochód "nie idzie". Może te druty były zbyt tanie i słabo selekcjonowane ale chyba zgodzisz się, że nie to jest główną przyczyną braku sensu takiej naprawy?
Od tamtej pory poziom kultury technicznej w społeczeństwie nieco się podniósł. Nie obraź się jednak ale widzę na Twoim przykładzie, że jest jeszcze sporo do zrobienia.
Dla mnie ta dyskusja jest już zakończona, bo widzę, że to inne planety.
Powtarzam jednak - tak się tego nie załatwia.
Teraz wyjaśnię, dlaczego użyłem określenia "druciarstwo". Nie tylko dlatego, że nawet najlepsze sprężyny wykonywane są z drutu. Jeżeli oberwie Ci się wieszak tłumika, to czy przywiążesz go jakimś kawałkiem starannie wyselekcjonowanego, bardzo drogiego drutu i będziesz zadowolony za skuteczności tej naprawy, bo ten drut pewnie wytrzyma dłużej niż oryginalny wieszak?
Starzy kierowcy za czasów silników z gaźnikami wkładali w dysze powietrza kawałki drutu żeby ograniczyć zużycie paliwa, a później dziwili się, że samochód "nie idzie". Może te druty były zbyt tanie i słabo selekcjonowane ale chyba zgodzisz się, że nie to jest główną przyczyną braku sensu takiej naprawy?
Od tamtej pory poziom kultury technicznej w społeczeństwie nieco się podniósł. Nie obraź się jednak ale widzę na Twoim przykładzie, że jest jeszcze sporo do zrobienia.
Dla mnie ta dyskusja jest już zakończona, bo widzę, że to inne planety.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
- Imię: Jar
- Auto: H GTC, J GTC
- Silnik: 14 XEP, A20DTH
- Województwo: śląskie
Ktoś ci rewiduje mylny pogląd na temat usterki i tyle. Brak sensu, to zakładanie oryginału licząc na łut szczęścia. Poziom kultury w sprężynie daj se sianka, bo tu nie o zaawansowane technologie idzie, a zwykłe wyciąganie wniosków. To jednak zarezerwowane dla Ziemian. Odwiedź nas.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 lut 2016, 20:49
- Imię: Robert
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: SD
W moim A G 1.4 twinport, przy 90kkm jest ok.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 08 kwie 2016, 13:58
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFL
- Województwo: lubelskie
w mojej G było to samo. To podobno wina plastikowych klapek w układzie twinport. Tak powiedzieli mi w aso gdy kupowałem nową astrę i zastanawiałem się nad zostawieniem G w rozliczeniu. w każdym bądź razie odniosłem wrażenie że ta przypadłość mechanikom z aso jest znana i łatwa do usunięcia.Krzysiek30 pisze:Witam.
Chciałem się zapytać. Moje objawy to:
1. Cisza na zimnym silniku (jałowy bieg, przyspieszanie zwalnianie)
2. Słychać stukanie/klekot na ciepłym silniku na "luzie", przy ciągłej równej jeździe (bez przyspieszania)
3. Stukanie/klekot znika przy przyspieszaniu zarówno szybkim jak i wolnym.
Mam też pytanie. Czy wymieniacie sam łańcuszek, czy też napinacz? Czy można jakoś sprawdzić stan napinacza (jego zdatność)?
Pozdrawiam i czekam na poradę .
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 lut 2016, 20:49
- Imię: Robert
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: SD
Użytkownicy nie wiedzą albo nie pamiętają, że rozrząd łańcuchowy potrzebuje trochę więcej oleju tzn. poziom na miarce powinien być około 3/4. Przy kupnie nowego auto, tak właśnie uczulał mnie pan sprzedawca.
Astra J
- WojtekDJ
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 sty 2019, 14:28
- Imię: Wojtek
- Auto: B5
- Województwo: śląskie
W jaki sposób można sprawdzić czy łańcuch rozrządu jest fabryczny i nie był jeszcze wymieniany? Jaki rozrząd jest fabrycznie montowany do Z14XEP ?