Po jakim czasie wymienialiście rozrząd w Z14XEP? Jakie były objawy?

lechu

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 04 sie 2015, 12:54
Imię: Leszek
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: zachodniopomorskie
Pomocny: 1 raz

Po jakim czasie wymienialiście rozrząd w Z14XEP? Jakie były objawy?

#31

Nieprzeczytany post autor: lechu »

Łańcuch się nie zużywa? Dlaczego więc u mnie łańcuch po 140 tys. km był sporo dłuższy od nowego, a koła zębate też wyglądały inaczej niż nowe?
Wybacz ale jakoś nie potrafię uwierzyć w to, co piszesz i raczej mnie nie przekonasz, że problem hałasującego rozrządu załatwia się tak druciarskimi metodami.

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#32

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

Nawet w rowerze lancuch sie rozciaga a w samochodzie nie :?: :)
kupie podłokietnik przód astra g

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#33

Nieprzeczytany post autor: bambula »

miśor pisze:QR_BBPOST Sam łańcuch się nie zużywa praktycznie w ogóle. Długością nie różni się wcale od nowego, nawet o ułamek milimetra.
Ciekaw jestem czym to zmierzono?Ile w/g Ciebie mierzy ten "ułamek" mm.

miśor

Astro-maniak
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
Imię: Jar
Auto: H GTC, J GTC
Silnik: 14 XEP, A20DTH
Województwo: śląskie

#34

Nieprzeczytany post autor: miśor »

lechu pisze:QR_BBPOST Łańcuch się nie zużywa? Dlaczego więc u mnie łańcuch po 140 tys. km był sporo dłuższy od nowego, a koła zębate też wyglądały inaczej niż nowe?
Wybacz ale jakoś nie potrafię uwierzyć w to, co piszesz i raczej mnie nie przekonasz, że problem hałasującego rozrządu załatwia się tak druciarskimi metodami.
Trochę żeś mnie wnerwił tym drutem, ale ja napiszę ci normalnie. Jak dla ciebie staranne wyselekcjonowanie sprężyny i to jeszcze z puli najlepszych (bardzo drogich!) części silnikowych jest drutem, to kulaj się na swoim doskonałym oryginale. I wymieniaj se okresowo całość. Pańska wola.

Długość tylko porównawczo. Normalnie są przymiary, ale do tego łańcucha nie mam. Zresztą można zmierzyć nawet suwmiarką i odnieść do dopuszczalnego stopnia wydłużenia dla typowych łańcuchów rolkowych. Tam gdzie łańcuchy pracują w złych warunkach, np. napędy motocyklowe, jest podawana dopuszczalna długość szeregu ogniw przy naciągnięciu. Tutaj łańcuch ma komfort i chyba dlatego nie zużywa się.

Poza tym nie jest tak obciążony, jak chociażby w rowerze...

lechu

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 04 sie 2015, 12:54
Imię: Leszek
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: zachodniopomorskie
Pomocny: 1 raz

#35

Nieprzeczytany post autor: lechu »

Wybacz, że śmiałem Cię "wnerwić", kolego, ale nie zmienię zdania z powodu Twoich osobistych odczuć.
Powtarzam jednak - tak się tego nie załatwia.
Teraz wyjaśnię, dlaczego użyłem określenia "druciarstwo". Nie tylko dlatego, że nawet najlepsze sprężyny wykonywane są z drutu. Jeżeli oberwie Ci się wieszak tłumika, to czy przywiążesz go jakimś kawałkiem starannie wyselekcjonowanego, bardzo drogiego drutu i będziesz zadowolony za skuteczności tej naprawy, bo ten drut pewnie wytrzyma dłużej niż oryginalny wieszak?
Starzy kierowcy za czasów silników z gaźnikami wkładali w dysze powietrza kawałki drutu żeby ograniczyć zużycie paliwa, a później dziwili się, że samochód "nie idzie". Może te druty były zbyt tanie i słabo selekcjonowane ale chyba zgodzisz się, że nie to jest główną przyczyną braku sensu takiej naprawy?
Od tamtej pory poziom kultury technicznej w społeczeństwie nieco się podniósł. Nie obraź się jednak ale widzę na Twoim przykładzie, że jest jeszcze sporo do zrobienia.
Dla mnie ta dyskusja jest już zakończona, bo widzę, że to inne planety.

miśor

Astro-maniak
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
Imię: Jar
Auto: H GTC, J GTC
Silnik: 14 XEP, A20DTH
Województwo: śląskie

#36

Nieprzeczytany post autor: miśor »

Ktoś ci rewiduje mylny pogląd na temat usterki i tyle. Brak sensu, to zakładanie oryginału licząc na łut szczęścia. Poziom kultury w sprężynie :D daj se sianka, bo tu nie o zaawansowane technologie idzie, a zwykłe wyciąganie wniosków. To jednak zarezerwowane dla Ziemian. Odwiedź nas.

R63

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2016, 20:49
Imię: Robert
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: SD

#37

Nieprzeczytany post autor: R63 »

W moim A G 1.4 twinport, przy 90kkm jest ok.

userzz

Astro-maniak
Posty: 58
Rejestracja: 08 kwie 2016, 13:58
Auto: Astra K
Silnik: B14XFL
Województwo: lubelskie

#38

Nieprzeczytany post autor: userzz »

Krzysiek30 pisze:Witam.
Chciałem się zapytać. Moje objawy to:
1. Cisza na zimnym silniku (jałowy bieg, przyspieszanie zwalnianie)
2. Słychać stukanie/klekot na ciepłym silniku na "luzie", przy ciągłej równej jeździe (bez przyspieszania)
3. Stukanie/klekot znika przy przyspieszaniu zarówno szybkim jak i wolnym.

Mam też pytanie. Czy wymieniacie sam łańcuszek, czy też napinacz? Czy można jakoś sprawdzić stan napinacza (jego zdatność)?
Pozdrawiam i czekam na poradę :).
w mojej G było to samo. To podobno wina plastikowych klapek w układzie twinport. Tak powiedzieli mi w aso gdy kupowałem nową astrę i zastanawiałem się nad zostawieniem G w rozliczeniu. w każdym bądź razie odniosłem wrażenie że ta przypadłość mechanikom z aso jest znana i łatwa do usunięcia.

R63

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2016, 20:49
Imię: Robert
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: SD

#39

Nieprzeczytany post autor: R63 »

Użytkownicy nie wiedzą albo nie pamiętają, że rozrząd łańcuchowy potrzebuje trochę więcej oleju tzn. poziom na miarce powinien być około 3/4. Przy kupnie nowego auto, tak właśnie uczulał mnie pan sprzedawca.
Astra J

Awatar użytkownika
WojtekDJ

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 17 sty 2019, 14:28
Imię: Wojtek
Auto: B5
Województwo: śląskie

#40

Nieprzeczytany post autor: WojtekDJ »

W jaki sposób można sprawdzić czy łańcuch rozrządu jest fabryczny i nie był jeszcze wymieniany? Jaki rozrząd jest fabrycznie montowany do Z14XEP ?

ODPOWIEDZ