INTEGRATOR O2
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
INTEGRATOR O2
od jakiegos czasu w moim x18xe1 zamieszkał muł
silnik nie ma w sobie zycia wogole
co jakis czas wywala blad lambdy
zrobilem kilka testow techem
i wychodzi mi ze sonda lambda pracuje wlasciwie
ale prametr zwany integrator 02 jest chyba niewlasciwy
i teraz pytanie czy ktos moze mi konkretnie wytlumaczyc jak krowie na rowie
jakie sa wlasciwe wartosci tego integratora
bo narazie ryje googla i wychodzi mi ze
128 to jest optimum
wszystko co powyzej to bieda
wszystko co ponizej to bogato
jesli wskazania integratora wychodza ponad 128 czyli podczas wciskania gazu
to silnik prubuje wzbogacac mieszanke dazac do optymalnego 128
a jesli puszczamy noge z gazu to mieszanka jest bogata i ecu zmniejsza czasy wtryskow
czy ja dobrze kombinuje ?
z tego co zdazylem sie dowiedziec to najprawdopodobniej
przez lpg mam skopane bloki uczace w ecu
planuje teraz reset ecu nastepnie jazde na pb przez jakies 100 km
i dalej zobaczymy co bedzie
tu filmik z testow x18xe1
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
w najblizszym czasie zrobie taka sama jazde z18xe
silnik nie ma w sobie zycia wogole
co jakis czas wywala blad lambdy
zrobilem kilka testow techem
i wychodzi mi ze sonda lambda pracuje wlasciwie
ale prametr zwany integrator 02 jest chyba niewlasciwy
i teraz pytanie czy ktos moze mi konkretnie wytlumaczyc jak krowie na rowie
jakie sa wlasciwe wartosci tego integratora
bo narazie ryje googla i wychodzi mi ze
128 to jest optimum
wszystko co powyzej to bieda
wszystko co ponizej to bogato
jesli wskazania integratora wychodza ponad 128 czyli podczas wciskania gazu
to silnik prubuje wzbogacac mieszanke dazac do optymalnego 128
a jesli puszczamy noge z gazu to mieszanka jest bogata i ecu zmniejsza czasy wtryskow
czy ja dobrze kombinuje ?
z tego co zdazylem sie dowiedziec to najprawdopodobniej
przez lpg mam skopane bloki uczace w ecu
planuje teraz reset ecu nastepnie jazde na pb przez jakies 100 km
i dalej zobaczymy co bedzie
tu filmik z testow x18xe1
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
w najblizszym czasie zrobie taka sama jazde z18xe
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 22:56 przez JEMI, łącznie zmieniany 2 razy.
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
instalacja gazowa sekwencyjna ? sprawdz jeszcze zwyklym skanerem OBD tzw. korekty paliwowe... dluga LTFT/krotka STFT
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
stag 300-4 isa2
wtryski hana
nie mam obd mam techa i opcoma
wlasnie chcialem zobaczyc te korekty dlugoterminowe i krutkoterminowe
ale dzisiaj bylo znacznie lepiej sonda dawala tylko krutkie bledy a w miedzyczasie silnik odzyl
na weekend zrobie mu pranie mozgu
ciekawe jest to ze na z18xe mam taki sam zestaw staga i hane i tam sie nic nie dzieje
wtryski hana
nie mam obd mam techa i opcoma
wlasnie chcialem zobaczyc te korekty dlugoterminowe i krutkoterminowe
ale dzisiaj bylo znacznie lepiej sonda dawala tylko krutkie bledy a w miedzyczasie silnik odzyl
na weekend zrobie mu pranie mozgu
ciekawe jest to ze na z18xe mam taki sam zestaw staga i hane i tam sie nic nie dzieje
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
98 rok, nie wiem czy zwykłe obd wyciągnie korekty ze sterownika, ten integrator to właśnie korekta.
O2S BLM Integrator - korekta krótkoterminowa
O2S BLM Idle - korekta długoterminowa dla biegu jałowego
O2S BLM Partial Load - korekta długoterminowa dla częściowego obciążenia
Wartość neutralna =128, maks na ubogo=255, maks na bogato =0
Z tego oczywiście można na procenty sobie przeliczyć i wtedy będą standardowe procentowe korekty.
O2S BLM Integrator - korekta krótkoterminowa
O2S BLM Idle - korekta długoterminowa dla biegu jałowego
O2S BLM Partial Load - korekta długoterminowa dla częściowego obciążenia
Wartość neutralna =128, maks na ubogo=255, maks na bogato =0
Z tego oczywiście można na procenty sobie przeliczyć i wtedy będą standardowe procentowe korekty.
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
a widzisz dobrze ze przetlumaczyles
w techu sa te parametry widoczne
wszedzie gdzie szukalem to ten integrator krotkoterminowy wychodzi do 160 max
u mnie przechodzi 200 momentami
kurna szkoda ze w tygodniu nie mam czasu tego ogarnac i musze czekac do weekendu
i teraz tak
okazalo sie ze integrator po zresetowaniu kompa sie nie uczy
a to za sprawa ciagle wywalajacego bledu sondy
w momencie jak wywala blad sondy wszystkie parametry sie blokuja na 128
w momencie usuniecia bledu nie ruszaja
zaczyna sie nauka dopiero po restarcie samochodu
a wtedy znowu wywala blad sondy
i kolko sie zamyka
wladowalem mu juz 3 sondy i nic to nie daje
ciagle to samo PO130 O2 sensor circuit voltage high
i teraz pany do was jest interes
niech wszyscy pisza co moze powodowac taki blad
oprocz 2 rzeczy zwalonej sondy lub zwalonego ecu
pisac tu i nie klamac ino
w techu sa te parametry widoczne
wszedzie gdzie szukalem to ten integrator krotkoterminowy wychodzi do 160 max
u mnie przechodzi 200 momentami
kurna szkoda ze w tygodniu nie mam czasu tego ogarnac i musze czekac do weekendu
i teraz tak
okazalo sie ze integrator po zresetowaniu kompa sie nie uczy
a to za sprawa ciagle wywalajacego bledu sondy
w momencie jak wywala blad sondy wszystkie parametry sie blokuja na 128
w momencie usuniecia bledu nie ruszaja
zaczyna sie nauka dopiero po restarcie samochodu
a wtedy znowu wywala blad sondy
i kolko sie zamyka
wladowalem mu juz 3 sondy i nic to nie daje
ciagle to samo PO130 O2 sensor circuit voltage high
i teraz pany do was jest interes
niech wszyscy pisza co moze powodowac taki blad
oprocz 2 rzeczy zwalonej sondy lub zwalonego ecu
pisac tu i nie klamac ino
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 22:11 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
- goralzmc
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 sie 2016, 23:08
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: lubelskie
A moze łapoe jakieś lewe powietrze albo coś z przepływomierzem. Wtedy też może wyrzucić błąd sondy i ubogą mieszankę.
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
no to juz sie wszystko wyjasnilo
jako ze z czasem u mnie bardzo krucho to zeszlo mi dlugo zanim zabralem sie za to tak na powaznie
okazalo sie ze pompa paliwa jest niewydolna
mialem jakies 3 miesiace temu calkowity pad pompy
kupilem jakis tani zamiennik
i teraz nastapila zemsta taniego zamiennika
i to z mega kumulacja
im mniej paliwa w zbiorniku tym ubozsza mieszanka
pompa albo zasysa powietrze albo jest niewydolna przy malej ilosci paliwa
musi byc conajmniej 1/3 zbiornika
ale to nie nastapilo odrazu
przes okolo 2 miesiace bylo wszystko ok
potem coraz czesciej zaczelo lapac blad sondy
p 130 za wysokie napiecie
czyli mieszanka uboga
i przez to psuly sie wszystkie nastawy i adaptacje
teraz czeka mnie wymiana pompy na cos logicznego
i nastepny reset kompa
jako ze z czasem u mnie bardzo krucho to zeszlo mi dlugo zanim zabralem sie za to tak na powaznie
okazalo sie ze pompa paliwa jest niewydolna
mialem jakies 3 miesiace temu calkowity pad pompy
kupilem jakis tani zamiennik
i teraz nastapila zemsta taniego zamiennika
i to z mega kumulacja
im mniej paliwa w zbiorniku tym ubozsza mieszanka
pompa albo zasysa powietrze albo jest niewydolna przy malej ilosci paliwa
musi byc conajmniej 1/3 zbiornika
ale to nie nastapilo odrazu
przes okolo 2 miesiace bylo wszystko ok
potem coraz czesciej zaczelo lapac blad sondy
p 130 za wysokie napiecie
czyli mieszanka uboga
i przez to psuly sie wszystkie nastawy i adaptacje
teraz czeka mnie wymiana pompy na cos logicznego
i nastepny reset kompa
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
- Auto: astra g chevrolet epica
- Silnik: z18xe x25d1
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 21 razy
musze wprowadzic male sprostowanie tematu
jako ze teoria pompy sie w koncu nie potwierdzila
teraz moge napisac ze 100% pewnoscia co bylo
bo naprawilem auto i juz nie gubi nastawow i nie lapie bledow
winowajca okazalo sie lapanie lewego powietrza na uszczelce kolektora ssacego
i na wkretkach instalacji gazowej
tyle ze nie bylo tak prosto do tego dojsc
kolektor lapal powietrze pod spodem wiec psikanie od gory nic nie dawalo
dopiero po psikaniu z kanalu zaczely sie pojawiac drobne wachniecia obr
do tego dolozyla sie delikatna nieszczelnosc na wkretkach od gazu
ktora tez nie byla tak oczywista
wymiana kolektora ssacego wklejenie go na silikon
oraz zmiana miejsca umiejscowienia wkretek gazu i wklejenie ich na klej
calkowicie zakonczyly akcje
samochod przestal lapac bledy sondy o ubogiej mieszance
skonczylo sie falowanie obr
skonczyly sie cyrki przy odpalaniu na zimnym
auto odzyskalo moc plynnosc pracy silnika skrzynie przestala wariowac
jako ze teoria pompy sie w koncu nie potwierdzila
teraz moge napisac ze 100% pewnoscia co bylo
bo naprawilem auto i juz nie gubi nastawow i nie lapie bledow
winowajca okazalo sie lapanie lewego powietrza na uszczelce kolektora ssacego
i na wkretkach instalacji gazowej
tyle ze nie bylo tak prosto do tego dojsc
kolektor lapal powietrze pod spodem wiec psikanie od gory nic nie dawalo
dopiero po psikaniu z kanalu zaczely sie pojawiac drobne wachniecia obr
do tego dolozyla sie delikatna nieszczelnosc na wkretkach od gazu
ktora tez nie byla tak oczywista
wymiana kolektora ssacego wklejenie go na silikon
oraz zmiana miejsca umiejscowienia wkretek gazu i wklejenie ich na klej
calkowicie zakonczyly akcje
samochod przestal lapac bledy sondy o ubogiej mieszance
skonczylo sie falowanie obr
skonczyly sie cyrki przy odpalaniu na zimnym
auto odzyskalo moc plynnosc pracy silnika skrzynie przestala wariowac