Cofające się paliwo do baku
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
- Imię: Kamil
- Auto: Astra G 1,6 16V LPG
- Silnik: X16XEL
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Cofające się paliwo do baku
Witajcie, od kilku dni zauważyłem dziwną przypadłość, tzn kręci około 5 sekund zanim odpali. Ma to miejsce po postoju przynajmniej godzinnym. Próbowałem różnych rzeczy ale wyszło, że paliwo prawdopodobnie cofa się do baku. Stwierdziłem to na tej podstawie, że postanowiłem ścisnąć przekaźnik od pompy paliwa, żeby trochę napompować paliwa do listwy. Po ściśnięciu słychać najpierw pompę a po chwili dopiero słychać, że paliwo jest na listwie wtryskowej. Po tym zabiegu odpala "na dotyk". Stąd wniosek, że paliwo się cofa. Tylko pytanie dlaczego? Co może być nie ok?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2017, 17:33 przez kamil9480, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
- Imię: Miłosz
- Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
- Silnik: X18XE1...A16XER
- Rocznik: 2014
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: G-D
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
W moim aucie po włączeniu zapłonu uruchamia się pompa paliwa, czy tak powinno być u Ciebie nie wiem, bo masz inny silnik. Jednak myślę, że powinno być podobnie. Musisz sprawdzić czy pompa rusza po zapłonie. Kolejna rzecz to regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy (może być przy listwie lub przy pompie paliwa).
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
- Imię: Kamil
- Auto: Astra G 1,6 16V LPG
- Silnik: X16XEL
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Pompa startuje w tym samym momencie co rozrusznik i od zawsze tak było. Nigdy wcześniej się tak nie działo żeby trzeba było długo kręcić. Regulator jest u mnie przy listwie ale jak go sprawdzić? Co w nim może być uszkodzone?
Ostatnio zmieniony 05 lut 2017, 21:06 przez kamil9480, łącznie zmieniany 1 raz.
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
http://astraklub.pl/viewtopic.php?f=142 ... 2&start=10
przeczytaj post mariana on ladnie wyjasnia jak dzialaja przekazniki pompy paliwa
pozatym z tego co wiem przy pompie sa zawory kierunkowe
przeczytaj post mariana on ladnie wyjasnia jak dzialaja przekazniki pompy paliwa
pozatym z tego co wiem przy pompie sa zawory kierunkowe
Ostatnio zmieniony 05 lut 2017, 22:50 przez JEMI, łącznie zmieniany 1 raz.
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
- Imię: Kamil
- Auto: Astra G 1,6 16V LPG
- Silnik: X16XEL
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
czytałem i wiem jak u mnie działa i wiem też że jest sprawny
Edit
wyszło, że pompa puszcza więc wymieniam pompę, tylko jaka tam powinna być pompa? obecnie mam taką [External Link Removed for Guests]
generuje ciśnienie 3 bary i taka była też wcześniej ale widziałem też wersje co mają ciśnienie 3,8 bar [External Link Removed for Guests]
różnią się trochę wizualnie. Ale która powinna być?
Edit
wyciągnąłem regulator i przejrzałem go i jest sprawny nie ma żadnego uszkodzenia i paliwo też nie leci wężykiem od ciśnieniaGolmist70 pisze:QR_BBPOST W moim aucie po włączeniu zapłonu uruchamia się pompa paliwa, czy tak powinno być u Ciebie nie wiem, bo masz inny silnik. Jednak myślę, że powinno być podobnie. Musisz sprawdzić czy pompa rusza po zapłonie. Kolejna rzecz to regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy (może być przy listwie lub przy pompie paliwa).
wyszło, że pompa puszcza więc wymieniam pompę, tylko jaka tam powinna być pompa? obecnie mam taką [External Link Removed for Guests]
generuje ciśnienie 3 bary i taka była też wcześniej ale widziałem też wersje co mają ciśnienie 3,8 bar [External Link Removed for Guests]
różnią się trochę wizualnie. Ale która powinna być?
Ostatnio zmieniony 10 mar 2017, 20:43 przez Dido, łącznie zmieniany 2 razy.
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
ja kupilem wlasnie taka pompe
i teraz musze kupic druga
ale juz takiego bubla nie kupie
biore boscha za 320 zeta
czytnij i zobacz co musialem sie nameczyc z tym gownem
INTEGRATOR O2
i teraz musze kupic druga
ale juz takiego bubla nie kupie
biore boscha za 320 zeta
czytnij i zobacz co musialem sie nameczyc z tym gownem
INTEGRATOR O2
Ostatnio zmieniony 09 mar 2017, 21:34 przez JEMI, łącznie zmieniany 1 raz.
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
- Imię: Kamil
- Auto: Astra G 1,6 16V LPG
- Silnik: X16XEL
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
o ciekawe też wymienialem na tani zamiennik ale potem było ok. zaczęło się od momentu jak zapomniałem wlać benzyny i pewnego dnia nie mogłem odpalić. Mierzylem ciśnienie i jest równe 3 bary
EDIT:
wrzucisz linka do tej co będziesz kupował?
EDIT:
bawiłem się uruchamianiem pompy na krotko chyba z 10 min, żeby coś wysłuchać co pomoże ale skończyło się tak, że coś dziwnego się stało... otóż jak chciałem uruchomić silnik to było tylko słychać "cyknięcie" rozrusznika śmierdziało jakby się coś spaliło, błąd P1231 i koniec. Później zapalił ale musiałem kręcić z pół minuty z kilkoma przerwami. I działa jak wcześniej. Czyżby się zalał jak stary Romet? Wtryski puszczają?
EDIT:
wrzucisz linka do tej co będziesz kupował?
EDIT:
bawiłem się uruchamianiem pompy na krotko chyba z 10 min, żeby coś wysłuchać co pomoże ale skończyło się tak, że coś dziwnego się stało... otóż jak chciałem uruchomić silnik to było tylko słychać "cyknięcie" rozrusznika śmierdziało jakby się coś spaliło, błąd P1231 i koniec. Później zapalił ale musiałem kręcić z pół minuty z kilkoma przerwami. I działa jak wcześniej. Czyżby się zalał jak stary Romet? Wtryski puszczają?
Ostatnio zmieniony 10 mar 2017, 17:48 przez kamil9480, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 31 gru 2016, 7:21
- Imię: Jacek
- Auto: astra g
- Silnik: X18XE1 +LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Myszków
witam.
miałem podobne problemy z brakiem paliwa w listwie wymieniałem pompy regulator itd. nic nie pomagało.
gdzie masz regulator cisnienia .?
Jezeli w baku to moze przepuszczac ci obudowa plastikowa regulatora na wejsciu z dekla zbiornika do regulatora jest tam taka uszczelka dociskowa i jezeli przepuszcza to paliwo schodzi z listwy. u mnie jeszcze dochodził zepsuty gwint ktory dociskał ta obudowe regulatora po wymianie dekla i dolozeniu dodatkowej uszczelki problrmy z odpalaniem po dłuższym postoju ustapily.
miałem podobne problemy z brakiem paliwa w listwie wymieniałem pompy regulator itd. nic nie pomagało.
gdzie masz regulator cisnienia .?
Jezeli w baku to moze przepuszczac ci obudowa plastikowa regulatora na wejsciu z dekla zbiornika do regulatora jest tam taka uszczelka dociskowa i jezeli przepuszcza to paliwo schodzi z listwy. u mnie jeszcze dochodził zepsuty gwint ktory dociskał ta obudowe regulatora po wymianie dekla i dolozeniu dodatkowej uszczelki problrmy z odpalaniem po dłuższym postoju ustapily.
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
- Imię: Kamil
- Auto: Astra G 1,6 16V LPG
- Silnik: X16XEL
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam ponownie, problem długiego odpalania powrócił...
Pompa nowa, regulator ciśnienia nowy, świece nowe, cewka nowa, paliwo jest w listwie i nie cofa się do baku, butla LPG zakręcona, jeździ tylko na PB, kompresja w normie, po próbie olejowej też w normie, akumulator prawie nowy, alternator ładuje tyle co powinien.
Generalnie wszystko co mogłem zrobić to zrobiłem. Czujnik temperatury płynu, powietrza, map sensor sprawne, pokazują prawidłowe wartości w ABCOM.
Za każdym razem długo odpala, nie ważne czy to po postoju czy sekundę po zgaszeniu. Raz na około 100 przypadków zapali na dotyk, a tak to kręci przynajmniej z 5 sekund. Błędów OBD brak.
Pompa nowa, regulator ciśnienia nowy, świece nowe, cewka nowa, paliwo jest w listwie i nie cofa się do baku, butla LPG zakręcona, jeździ tylko na PB, kompresja w normie, po próbie olejowej też w normie, akumulator prawie nowy, alternator ładuje tyle co powinien.
Generalnie wszystko co mogłem zrobić to zrobiłem. Czujnik temperatury płynu, powietrza, map sensor sprawne, pokazują prawidłowe wartości w ABCOM.
Za każdym razem długo odpala, nie ważne czy to po postoju czy sekundę po zgaszeniu. Raz na około 100 przypadków zapali na dotyk, a tak to kręci przynajmniej z 5 sekund. Błędów OBD brak.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2018, 16:39 przez kamil9480, łącznie zmieniany 2 razy.