Astra G 1.4 16V 90HP stukot w silniku

Awatar użytkownika
Letho

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 14 lut 2017, 21:24
Auto: Astra G
Województwo: lubuskie

Astra G 1.4 16V 90HP stukot w silniku

#1

Nieprzeczytany post autor: Letho »

Cześć!

Os paru miesięcy posiadam gliwicką Astrę G (Classic) z 2005 roku, przebieg 139k (prawdziwy). Samochód jak na swoje lata sprawuje się świetnie, poprzedni właściciel na nim nie oszczędzał, nie oszczędzam również i ja. Niestety nie znam się na mechanice, choć od momentu zakupu auta nadrabiam zaległości przy przeróżnych drobnych naprawach (termostat, filtry, olej itp.) Od pewnego czasu zaobserwowałem nietypową pracę silnika, jak również pisk w okolicach alternatora. W alternatorze zostało wymienione łożysko, profilaktycznie zmieniony pasek i napinacz, bo ten był dość luźny - jak się okazało to nie to i moje jedyne podejrzenie pada na uszczelkę kolektora dolotowego. Co do stukotu, nagrałem film, ale chyba będę musiał powtórzyć z lepszym mikrofonem. Czy tylko mi wydaje się, że ten stukot to nic dobrego? Znajomy stwierdził, że "ten typ tak ma", ale jak dla mnie to jest jakiś problem z popychaczami, może kolektor wydechowy? Jestem nowy na forum, więc przy okazji chciałbym się przywitać i proszę mnie zganić, jeśli coś zrobiłem źle. :? Nie chcę dać się doić mechanikom, którzy wielokrotnie zdiagnozowali nie to co trzeba, a potem były problemy z odzyskaniem pieniędzy za nietrafioną diagnozę. Może da się chociaż zawęzić zbiór potencjalnych problemów.

Film:
[External Link Removed for Guests]

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »