1.8B brak mocy, faluje, wypadające wtryski

Albert

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 21 sie 2017, 13:15
Auto: Astra G 99
Silnik: X18
Województwo: łódzkie

1.8B brak mocy, faluje, wypadające wtryski

#1

Nieprzeczytany post autor: Albert »

Witajcie!

Astra G 1.8 X18XE1 '99 Benzyna + LPG sekwencja
Objawy poniżej identyczne dla benzyny jak i lpg.

Auto falowało mocno na wolnych obrotach, obroty po zapaleniu (trzymając gaz) zatrzymywały się na ok 500rpm. Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty zatrzymują się w okolicy 1100rpm (czasem trochę więcej).
Kolektor dolotowy szczelny, króćce przedmuchane, przewody okey, EGR chyba delikatnie puszcza.

Silnik "gubi" wtryski - wstępna diagnoza na podst. wskazań z centralki LPG. Wtryski po przekroczeniu 1200..1500obr przestają się otwierać (brak sygnału z ECU). Wypadają (nie są załączane) wtryski w kolejności "losowej" np:
1 x x 4
x 2 3 4
x 2 3 x
Zrobiłem test odcinając 4ty wtrysk od centralki z gazem i podłączając diodę z rezystorem pomiędzy +12 a przewód z ECU - dioda cyklicznie przestaje błyskać przez dłuższą chwilę. Na pozostałych wtryska zapewne dzieje się podobnie.

Na nieobciążonym silniku dodanie gazu powoduje wzrost prędkości obrotowej, wtryski zaczynają wypadać, obroty spadają, wtryski zaczynają działać, obroty rosną itd itd.

Brak mocy na wyższych obrotach przy jeździe, szarpie.


Przepływomierz 5wk9 606 nowy (zamiennik AutoLog, na starym było identycznie).
Czujnik położenia wału korbowego 90 520 856 rezystancja ok 500ohm, reaguje na dokładanie magnesu.
Zawór EGR zdjąłem, nie czyściłem w środku bo nie był zarośnięty, uszczelka i flansze wyczyszczone, posmarowane pastą do wydechów, skręcone.


z OpelScanner:
P0505: Idle Air Control Voltage High - Present

Mass air flow sensor 1.04 .. 1.28V
Mass air flow 18 .. 20V
RPM 1100
Intake air temp 29


Mam wspomniany OpelScanner, interfejs od gazu, mierniki, oscyloskop.
Ratujcie!
Ostatnio zmieniony 21 sie 2017, 17:59 przez Albert, łącznie zmieniany 2 razy.

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

A przepustnica pracuje prawidłowo ? Chodzi mi o to, czy gdy szwankują wtryski, to otwarcie (w procentach chyba) przepustnicy jest stałe ? Niestety w tym modelu sterowniki silnika są awaryjne, więc jeśli parametry wyglądają ok ,to może sterownik uszkodzony.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4836
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Sprawdz instalacje do wtryskow, zasilanie, masy, mase sterownika a na koniec sam sterownik.

Albert

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 21 sie 2017, 13:15
Auto: Astra G 99
Silnik: X18
Województwo: łódzkie

#4

Nieprzeczytany post autor: Albert »

Dzięki za odpowiedzi!

"A przepustnica pracuje prawidłowo ? Chodzi mi o to, czy gdy szwankują wtryski, to otwarcie (w procentach chyba) przepustnicy jest stałe ?"
Sprawdzę jutro.

"Sprawdz instalacje do wtryskow, zasilanie, masy, mase sterownika a na koniec sam sterownik."
Ok, zerknę na plusy na wtyczkach od wtrysków. Zasilanie/masy czego?
Ale jeżeli to byłby mechaniczny problem (urwany/pęknięty przewód, zimny lut etc) to chyba sytuacja byłaby podobna na wolnych obrotach a wtryski "wypadają" tylko po dodaniu gazu.
Masę sterownika jak sprawdzić? Pin we wtyczce czy masę ma z obudowy?

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Z Twojego opisu wynika, że sterowanie wtryskami benzyny "przechodzi" przez sterownik LPG. W takim razie głównym podejrzanym jest sterownik LPG. Plus na wtryskach jest wspólny (czerwono-niebieski),tylko rozgałęziony i wychodzi z przekaźnika pompy paliwa (K20). Minusem steruje ECU. Kable do wtrysków wychodzą z wtyku "A" ECU i tak : pin A33 do 1 wtrysku, A34 do 2, A50 do 3, A49 do 4. Najlepiej sprawdzić kable omomierzem, w każdym multimetrze jest taka funkcja, tylko nie każdy jest wiarygodny (szczególnie te tanie).

Albert

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 21 sie 2017, 13:15
Auto: Astra G 99
Silnik: X18
Województwo: łódzkie

#6

Nieprzeczytany post autor: Albert »

Golmist70, nie doczytałeś o teście z diodą - nie jest winny sterownik lpg tylko ECU bo z niego nie ma w "sterowania minusem" w przerywany i losowy sposób (zerknij w pierwszym poście).

Masa sterownika poprawiona - przewód był zaśniedziały z 2ch stron.

Dziś rozbebeszyłem całą wiązkę nad silnikiem, przelutowałem i zaizolowałem na nowo przewody od wtrysków/lpg. Przejrzałem przewody, zaizolowałem całość.

EGR puszcza lewe powietrze, chyba go "zagipsuję" pastą do wydechów albo całkiem zaślepię.

Nie zdążyłem zrobić testu z przepustnicą, nie sprawdziłem czujnika stukowego, temperatury cieczy chłodzącej, położenia wału rozrządu.

Ogólnie wychodzi na to że walnięty jest ECU :(
Znacie jakieś sensowne firmy które naprawiają lub sprzedają działające ECU?

EDIT:
Dziś sprawdziłem oscyloskopem czujnik położenia wału rozrządu (generuje ładny przebieg prostokątny o amplitudzie 5v), spalania stukowego (generuje przy pukaniu gasnącą sinusoidę o amplitudzie maks 1V) - działają.
Rezystancja czujnika temperatury 2.2kOhm (silnik nierozgrzany).

Zrobiłem test z przepustnicą - nie ma przerw, procenty otwarcia stałe.

Jutro od rana chcę obdzwonić firmy od ECU, gdyby ktoś wymyślił coś do tego czasu byłbym wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 23:31 przez Albert, łącznie zmieniany 1 raz.

Albert

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 21 sie 2017, 13:15
Auto: Astra G 99
Silnik: X18
Województwo: łódzkie

#7

Nieprzeczytany post autor: Albert »

Winny był sterownik, po regeneracji auto działa.
Można zamknąć.

Usunięty użytkownik 857091

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

Z ciekawości duzo za naprawę?

Albert

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 21 sie 2017, 13:15
Auto: Astra G 99
Silnik: X18
Województwo: łódzkie

#9

Nieprzeczytany post autor: Albert »

Około 500zł (firma koło Gdańska). Sporo za wysyłkę (że niby przez ubezpieczenie).
Dałoby się taniej gdyby naprawić tylko tę usterkę, właścicielka wybrała opcję "wzmacniania" czyli zapobiegawczą wymianę dodatkowych elementów w ECU.

ODPOWIEDZ