Witam.
Wracam dzisiaj do domu, jade wolno w strasznym korku, a tu nagle wali cos od spodu, auto sie dusi, zapala sie kontrolka od problemu z ukadem elektronicznym silnika to i naciskam mocno na pedal gazu i jest ok, ale kontrolka pali sie nadal. Wylaczam na jakas minute auto i jest tak samo... Zostawilem auto u mechanika i co sie okazalo... Ta listwa laczaca klapki wirowe, wykonana jest z plastiku, a z czterech przegubow, trzy sa do niej przymocowane, natomiast pierwszy jest urwany i po wlaczeniu silnika nie przeskakuje z lewej na prawa strone, tak jak trzy pozostale.
I teraz pytanie dla znajacych sie!
Czy warto jechac do specjalisty i niech wywali mi te cale klapy razem z ciegnem, a potem zaslepi klapki, czy jest to raczej niewskazane? A moze odlaczyc sam czujnik polozenia klap wirowych i problem zniknie, a kontrolka przestanie sie palic???
Dodam, ze auto jezdzi normalnie, pali sie tylko ta kontrolka.
Pytam sie poniewaz koszty wymiany calego kolektora dolotowego sa bardzo duze.
HELP!!!
Usunąć klapki wirowe? - Astra G 1.4 Twinport
- Piter344
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 sty 2016, 22:35
- Imię: Piter
- Auto: Astra G 1.4 90KM Twinport
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: wielkopolskie
Usunąć klapki wirowe? - Astra G 1.4 Twinport
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2017, 23:42 przez Piter344, łącznie zmieniany 1 raz.
- lerkaz1
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 cze 2015, 14:13
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra f
- Silnik: 1.6szr
- Województwo: podlaskie
No i jak usunąłeś te klapki?
Moj kolektor niemiłosiernie buczał przy dodawaniu gazu i wystarczyło wypiąć wtyczkę od tej buńki od sterowania klap , podejrzewam ,że klapy teraz są cały czas otwarte, ale za to jest cisza i lepsze przyspieszenie,błedów też nie pokazuje tak, że można powiedzieć , że jest super ale mimo to chciałbym coś z tym zrobić . A co ty zrobiłeś?
Moj kolektor niemiłosiernie buczał przy dodawaniu gazu i wystarczyło wypiąć wtyczkę od tej buńki od sterowania klap , podejrzewam ,że klapy teraz są cały czas otwarte, ale za to jest cisza i lepsze przyspieszenie,błedów też nie pokazuje tak, że można powiedzieć , że jest super ale mimo to chciałbym coś z tym zrobić . A co ty zrobiłeś?
-
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 lis 2016, 12:24
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra g, astra J
- Silnik: z14xep, a14net
- Województwo: opolskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 6 razy
Gdzie się znajduje ta wtyczka? Mi cały czas coś klekocze z okolic kolektora. Chciałbym na chwilę odpiac "system twiport" i sprawdzić czy to to...
- BANita776
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 maja 2019, 19:59
- Imię: CharlesPrigeNB
- Auto: Astra G
- Silnik: Z 16XEP
- Województwo: opolskie
- Kontakt:
Usunięcie klap to bardzo zły pomysł, będziesz jeździł na check-u w trybie serwisowym (-20% mocy) . Regeneracja kolektora i czyszczenie EGR. Bedzie latał aż miło.
- galileo
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lut 2014, 21:10
- Auto: ASTRA
- Silnik: 2.0
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 1 raz
bedzie masz rację ale zależy jak jeździ ile bo jeżeli 2 km do pracy i nie dogrzewa silnika tylko dusi albo raz na rok do rodziny w polskę to czyszczenie przyniesie efekt jednorazowy krótki i tyle , ale żeby nie świecił check trzeba usunąć to klapy i egr systemowo i to wtedy ma sens