Wysoka wartość sonda lambda silnik 2.0 16v

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

Wysoka wartość sonda lambda silnik 2.0 16v

#11

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Ładowanie za wysokie, powinno być max 14,5 V. Z zaślepionym EGR możesz jeździć dopóki nie przepali zaślepki (uszczelki) lub do zaświecenia kontrolki z błędem EGR. Grzałka w sondzie potrzebna jest tylko do osiągnięcia odpowiedniej temperatury, więc jeśli nie wywali błędu, to nie ma się czym przejmować.

Awatar użytkownika
Cynk23

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 wrz 2017, 17:28
Auto: Astra G
Silnik: X20xev
Województwo: mazowieckie

#12

Nieprzeczytany post autor: Cynk23 »

Na mierniku pokazało około 15,35 nie wiem od jakiego czasu bo nigdy nie mierzył a samochód posiadam od 9 lat nigdy nie było jakiegoś problemu z tego powodu,. Grozi to jakaś poważna usterka, z jakiego powodu takie wysokie ładowanie coś z alternator?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4836
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Cynk23, Mysl co robisz... narazie to szybciej robisz niz myslisz a do tego widze ze bardzo Ci zlotowki zalegaja w kieszeni bo chcesz je szybko wydac na jakas czesc, byc moze niepotrzebna.

Odczytales te bledy ?
Szczelnosc kolektora dolotowego sprawdzona ?
Zmierzyles 15,35A - sprawdz jeszcze raz. Napiecie mierzymy w Voltach...

Awatar użytkownika
Cynk23

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 wrz 2017, 17:28
Auto: Astra G
Silnik: X20xev
Województwo: mazowieckie

#14

Nieprzeczytany post autor: Cynk23 »

Napięcie z mierzone w Volta ponad 15.5v, błędów nie czytałem no nie mam czym, a nie bordzo uśmiecha mi się jeździć i płacić 100 za każdym razem jak zapali się lampka, w tej chwili nie pali się czek ale na zimnym silniku po odpaleniu samochód szarpie dosyć mocno, po przejechaniu kilometra kiedy trochę złapie temperatury wszystko wraca do normy silnik pracuje normalnie, czy to może być wina tego że nie grzeje ta grzałka w sonda lambda?
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2017, 18:57 przez Cynk23, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Cynk23 pisze:QR_BBPOST czy to może być wina tego że nie grzeje ta grzałka w sonda lambda?
Aplikacja darmowa PISTON na Androida +telefon+ELM327 i być może coś zobaczysz za tanie pieniądze.
Popatrz tutaj: ASTRA J A16XER Jakie powinny byc korekty STFT i LTFT

Awatar użytkownika
Cynk23

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 wrz 2017, 17:28
Auto: Astra G
Silnik: X20xev
Województwo: mazowieckie

#16

Nieprzeczytany post autor: Cynk23 »

Kolego a mógłbyś podać dokładnie jaki masz interfejs bo zakupiłem elm 327 i carl 2 i zainstalowałem aplikacje i nie chce się połączyć z ECU z adapterem podłączony a z ECU nie chce sprawdzałem też na toru i to samo może mój Opel nie posługuje tych interfejsów
Ostatnio zmieniony 03 paź 2017, 16:22 przez Cynk23, łącznie zmieniany 2 razy.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4836
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Astra G z silnikiem X20xwv pewnie nie ma OBD
Pogada tylko z techem

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Cynk23 pisze:QR_BBPOST Kolego a mógłbyś podać dokładnie jaki masz interfejs
OBD II Mini(kolor niebieski) - miałem go w Aśce w chwili zakupu auta.Konstrukcja na ELM327.
Działał również na aplikacji ScanToolNet 1.13(Windows XP)

Awatar użytkownika
Cynk23

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 wrz 2017, 17:28
Auto: Astra G
Silnik: X20xev
Województwo: mazowieckie

#19

Nieprzeczytany post autor: Cynk23 »

Taki czarny z pomarańczowym paskiem na bluta I CAR 2 Vgate

Witam po małych poszukiwaniach oprogramowania w necie wkoncu udało mi się znaleźć odpowiednie i położyć z ECU silnika po przeskanowaniu wyskoczył błąd P0130(pas, czujnik1-awaria obwodu)błąd skasowałem, rano odpalam i dalej szarpania po kilku minutach silnik łapie temperaturę i wszystko wraca do normy,po paru kilometrach znów zapala się chek ponowne skanowanie ten sam błąd p0130. Wzrosło mi spalanie do 14 litrów (wskazania z komputera, a zawsze pokazywał między 9 a 10.5)i strasznie śmierdzi z wydechu tak jak by nie przepalał paliwa Czy to byłby powód szarpania na zimnym silniku zapala nie się cheka?Pomoże ktoś bo nie wiem czy kupować nowa sande

Witam sonda na 100%uwalnia i teraz pytanie czy te z allegro po 200zl (jakaś japońska tytanowe bodajże) są coś wart, czy tylko orginal? Proszę o odp

Usterka rozwiązana temat do zamkniecia.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2017, 19:33 przez Dido, łącznie zmieniany 5 razy.

qlimax2403

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 02 gru 2014, 20:25
Auto: Astra G Kombi
Silnik: Z14XEP
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#20

Nieprzeczytany post autor: qlimax2403 »

Witam, powiedz kolego ja rozwiązałeś problem, bo też się borykam z tym. Mam PISTON na Androida +telefon+ELM327 i kasuje sobie błędy, wyskakują mi P0130 i P0135. Po park km przejechanych znowu wyskakują i kasacja. Okazało się, że mam sondę do wymiany. Kupiłem taką z GETZ za 100 zł i po założeniu jest to samo (dalej wyskakują błędy). Zauważyłem jak sonda jest wypięta na wtyczce jest napięcie 0,46 V. Jak podpinam sondę to napięcie spada i ma wartość 0,0 V. Czy sonda robi zwarcie? Proszę o pomoc.

EDIT:
Kupiłem oryginalną używaną. Problem z napięciem zniknął. Natomiast dalej wyskakuje błąd P0135 ale tylko na zimnym silniku (jak z rana trzeba odpalić). Kasuję błąd i jeżdżę do momentu jak znowu silnik jest zimny. Macie jakieś propozycje.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2017, 11:12 przez qlimax2403, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ