Wysoka wartość sonda lambda silnik 2.0 16v

Awatar użytkownika
Cynk23

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 wrz 2017, 17:28
Auto: Astra G
Silnik: X20xev
Województwo: mazowieckie

Wysoka wartość sonda lambda silnik 2.0 16v

#1

Nieprzeczytany post autor: Cynk23 »

Witam serdecznie.pacjent to Astra g 2000 rok silnik 2.0 16v benzyna. Mam problem jak w tytule a mianowicie od kilku dni pali mi się pomarańczowa kontrolka silnika po zapaleniu silnika gaśnie ale po chwili zapala się i świeci cały czas silnik pracuje nierownomiernie jest osłabiony szarpie słabo przyspiesza istna masakra, po przeczytaniu paru wątków postanowiłem wymienić nowe przewody świece a także wyczyszczona została przepustnica, problem ustał na jeden dzień i sporo temu te same objawy. Dziś podjechalem do serwisu na komputer i po podłączeniu wyskoczył jeden błąd wysokie napięcie sondy lambda około 5v tak powiedział diagnosta. Czy wtej jsytuacji sonda jest do wymiany czy może to wina czegoś innego, może miał ktoś podobny problem?

EDIT:
Pomoże ktoś?
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2017, 6:25 przez Cynk23, łącznie zmieniany 1 raz.

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Kiedyś w moim silniku (X18XE1) miałem podobny problem. Wyskakiwał błąd sondy, a winnym okazał się zawór EGR. Okazało się, że sam zawór był teoretycznie sprawny, otwierał i zamykał się tak jak trzeba, ale skorodował gdzieś i łapał lewe powietrze. Po wymianie zaworu sonda pracowała prawidłowo.
A to, że sonda ma 5V to normalne, u mnie też jest 5V. Nie normalne będzie jeśli cały czas będzie wskazywać 5V, ponieważ powinno napięcie oscylować od 0 do 5V.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2017, 20:13 przez Golmist70, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cynk23

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 wrz 2017, 17:28
Auto: Astra G
Silnik: X20xev
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: Cynk23 »

A jake miałeś objawy zepsutego egr? Kurcze też drogi ten egr, chyba prościej będzie zezlomowac aster bo nie mam już do niej sił
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2017, 10:45 przez Cynk23, łącznie zmieniany 1 raz.

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Silnik na biegu jałowym (po nagrzaniu) delikatnie falował, podczas przyśpieszania poszarpywał i stracił trochę na mocy. Zapalała się kontrolka awarii, ale nie zawsze. Gdy operowało się gazem delikatnie, to auto jeździło prawie normalnie. Tylko przy gwałtowniejszej jeździe miał takie objawy i kontrolkę (check engine) z błędem sondy.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym cały dolot pod kątem lewego powietrza i czy wydech jest szczelny od głowicy do sondy. Następnie zaślepiłbym EGR (na próbę). Trzeba zacząć od rzeczy najmniej kosztownych.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2017, 18:37 przez Golmist70, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4843
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Jak wygladaja korekty paliwowe na wolnych obrotach ? jak wartosc map sensora na wolnych obrotach ? wartosc MAF ?
Blad P0171 ? czy P0170 ?

Awatar użytkownika
Cynk23

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 wrz 2017, 17:28
Auto: Astra G
Silnik: X20xev
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: Cynk23 »

A mam pytanie czy jest zamiennik zaworu EGR do mojego silnika czy tylko oryginalny?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4843
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Cynk23 pisze:QR_BBPOST A mam pytanie czy jest zamiennik zaworu EGR do mojego silnika czy tylko oryginalny?
Sie uparles na ten EGR jak bury osiol. Jak podejrzewasz EGR to na poczatek go zaslep, jak bedzie jezdzil lepiej to mozna go wziac na liste podejrzanych.
Jakies bledy zwiazane z EGR ? Kiedy byl czyszczony ?

Awatar użytkownika
Cynk23

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 wrz 2017, 17:28
Auto: Astra G
Silnik: X20xev
Województwo: mazowieckie

#8

Nieprzeczytany post autor: Cynk23 »

Błąd tylko jeden wysoka wartość sondy, aktualnie samochód u mechanika na wymianie tarcz klocków i przewodów tylnych jutro odbiorę i spróbuję zaslepic może coś pomoże, po mierze jeszcze Sade czy faktycznie coś jest z nią nie tak. A egr chyba nigdy nie był czyszczonybynajmniej bynajmniej za mojej kadencji, a drugi dowód leci :D ale jak delikatnie go unoszenie na włączam silniku to silnik się przydusza czy to prawidłową reakcja
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2017, 9:45 przez Cynk23, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4843
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Gdyby to byl EGR to sonda bylaby w na dole.

Awatar użytkownika
Cynk23

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 wrz 2017, 17:28
Auto: Astra G
Silnik: X20xev
Województwo: mazowieckie

#10

Nieprzeczytany post autor: Cynk23 »

Dziś w drodze powrotnej znów zapaliła się kontrolka silnika zjezdzam na pobocze wrzuciłem luz a obroty nie spadły latały w granicach 1700 2000 zgasilem na chwile silnik zapalilem i to samo, dojechałem do domu po godzinie włączam i obroty spadły poniżej 1000 ale delikatnie faluja nie przekraczając tego 1000 praca silnika tak jak by kulal pracuje nierownomiernie przy dodawaniu gazu szarpie, a mam pytanie jak samemu odczytać błędy w tym silniku? bo jeździć i za każdym razem 100zl to nie bardzo chyba że jakiś interfejs nie drogi by podpasowal, sporo tego na alledrogo mógłby ktoś coś polecić?

EDIT:
Witam egr zaslepiony samochód normalnie odrzył, ale sonda chyba uszkodzona bo opornosci na grzalce nie pokazuje a napięcie chyba dobre do 5.5 V I zmienia się nie przekraczając tych 5.5v pi zaslepienie żółta kontrolka znikła, ładowanie alternatora w granicach 15,35 A więc tak sondę wymienię na nową bo skoro grzanie nie działa to spada do wymiany tak? I pytanie jak długo można jeździć z zaslepionym egr?
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2017, 17:52 przez Cynk23, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ