Czy padł Termostat??
- zcccz
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 gru 2014, 13:09
- Auto: Astra H 1.4
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: wielkopolskie
Re: Astra G 1,7 td bez klimy brak ogrzewania w środku
A nawiewy dmuchają? Może pompa wody ma słabą wydajność i dopiero przy wysokich obrotach lepiej tłoczy płyn...
- rutek281511
- Posty: 3
- Rejestracja: 07 gru 2014, 7:42
- Imię: wojtek
- Auto: astra g
- Silnik: 1,7 td
- Województwo: mazowieckie
A czy jakby pompa wody była słaba to czy samochód by mi się nie grzał. A u mnie jest wszystko dobrze.Nawet wentylator się nie włącza .
- 7uree
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 sie 2014, 23:09
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra G Selection
- Województwo: wielkopolskie
Witam.
Auto mi nie grzało i nie pokazywało temp silnika a jak pokazało to raz na ruski rok ale się podniosła wskazówka na 20 stopni i opadła zabrałem się za to : wymieniłem termostat okazało się że na starym termostacie sprężynka była pęknięta teraz elegancko pokazuje mi temp oczywiście po przejechaniu iluś km (jak to Diesel ) wskazówka przy nagrzewaniu silnika elegancko się podnosi , po wymienianie termostatu wymieniłem płyń chłodniczy i elegancko auto odpowietrzyłem a tu nadal BRAK OGRZEWANIA po nagrzaniu silnika obydwie rury są ciepłe tak jak powinno być nagrzewnica jest gorąca nie czuje glikolu w aucie , szyby nie parują czyli zapchana nie jest więc pytanie brzmi co dalej ? Czytałem że ople mają jakiś elektro-zawór który odpowiada za dostarczanie ciepła w aucie jak i chyba uruchamianie zapadek aby leciało ciepłe powietrze hmm czy to prawda ? Nawiewy mi działają.Co moi drodzy mi doradzicie ? Miesiac temu pod maską auta był seledynowy płyn więc jestem pewien że mi padła klimatyzacja ale to będę robić na lato. Czy klimatyzacja może mieć jakieś powiązanie z ogrzewaniem ?
Czekam za odp z góry dzięki
Auto mi nie grzało i nie pokazywało temp silnika a jak pokazało to raz na ruski rok ale się podniosła wskazówka na 20 stopni i opadła zabrałem się za to : wymieniłem termostat okazało się że na starym termostacie sprężynka była pęknięta teraz elegancko pokazuje mi temp oczywiście po przejechaniu iluś km (jak to Diesel ) wskazówka przy nagrzewaniu silnika elegancko się podnosi , po wymienianie termostatu wymieniłem płyń chłodniczy i elegancko auto odpowietrzyłem a tu nadal BRAK OGRZEWANIA po nagrzaniu silnika obydwie rury są ciepłe tak jak powinno być nagrzewnica jest gorąca nie czuje glikolu w aucie , szyby nie parują czyli zapchana nie jest więc pytanie brzmi co dalej ? Czytałem że ople mają jakiś elektro-zawór który odpowiada za dostarczanie ciepła w aucie jak i chyba uruchamianie zapadek aby leciało ciepłe powietrze hmm czy to prawda ? Nawiewy mi działają.Co moi drodzy mi doradzicie ? Miesiac temu pod maską auta był seledynowy płyn więc jestem pewien że mi padła klimatyzacja ale to będę robić na lato. Czy klimatyzacja może mieć jakieś powiązanie z ogrzewaniem ?
Czekam za odp z góry dzięki
! | Połączyłem z właściwym tematem... Zalecam zapoznać się z art.4 regulaminu forum. // Wiadomość z:Darian |
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Obie rury wchodzące do nagrzewnicy są gorące? Jeśli nie to może poprzedni właściciel użył płunu do łatania chłodnic i zapchał nagrzewnicę.
Jak są gorące to może winne jest pokrętło do regulacji temperatury, może linka z niego spadła albo klapa mieszająca się zawiesiła i nie puszcza ciepłego.
Jak są gorące to może winne jest pokrętło do regulacji temperatury, może linka z niego spadła albo klapa mieszająca się zawiesiła i nie puszcza ciepłego.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 lis 2017, 19:25
- Imię: Marcin
- Auto: Astra g Kombi
- Silnik: X18XE1
- Województwo: pomorskie
Witam mam taki problem dzisiaj podczas jazdy wg nie podniosła mi sie wskazówka od temperatury.Lezy cały czas na dole. Powietrze leci letnie. czy to bedzie termostat?? Dodam ze w sobote zrobiłem ponad 200 km i wszystko było oki silnik trzymał 90 stopni i grzało jak głupi. A na koniec zapalił mi sie jeszcze Check. Macie jakieś porady co to moze byc?? Pozdrawiam
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 lis 2017, 19:25
- Imię: Marcin
- Auto: Astra g Kombi
- Silnik: X18XE1
- Województwo: pomorskie
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
skoro ci wyszlo ze czujnik to jedynie możesz zmierzyć jego oporność w stanie zimnym i po rozgrzaniu . pamiętaj ze czujnik cieczy chlodzacej daje blad tylko jak ma przerwę . dopóki będzie dawal jakiekolwiek inne wskazania to komp będzie się do nich stosowal . przerwa może być również spowodowana brakiem zasilania czujnika . sprawdz okablowanie. odlacz kabel i zmierz napiecie na wtyczce na wlaczonym zapłonie . czy chlodnica robi się goraca po rozgrzaniu . w stanie zimnym czujnik będzie miał oporność kilku Kohm . porozgrzaniu ok 150-200 ohm .
marpas 1954
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 lut 2018, 17:31
- Imię: Daniel
- Auto: Opel Astra G 1.4 16v
- Województwo: małopolskie
W mojej astrze 1.4 16v też się tak samo dzieje a termostat mam nowy założony :/
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 lis 2017, 19:25
- Imię: Marcin
- Auto: Astra g Kombi
- Silnik: X18XE1
- Województwo: pomorskie
Juz wszystko jest oki wymieniłem cały termostat z czujnikiem zalałem płynem i teraz jest dobrze.