Brak mocy X16XEL Astra G
- FiLiPeKkkkkk
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 maja 2018, 20:56
- Imię: Filip
- Auto: Astra G
- Silnik: X16XEL
- Województwo: pomorskie
Brak mocy X16XEL Astra G
Dzień dobry.
Zwracam się do Was drodzy forumowicze z problemem.
Otóż moja Astra jedzie jak by chciała a nie mogła.
Brak mocy totalny, jak by ze 101 KM zostało 30... Do tego wydaje mi się, że spalanie jest sporo wyższe.
Jak już na dwójce i trójce rozbujam do 4000 obrotów to z predkoscią 90-100 można jechać jednostajnie, ale żeby wyprzedzić to dobrą kanapkę zdążyłbym zjeść.
Powiem co do tej pory zrobiłem.
Sprawdziłem filtr powietrza - okej.
Wymieniłem filtr paliwa.
Wyrzuciłem katalizator.
Wyczyściłem przepustnicę.
Dodam, że check się nie świeci i ani razu nie zaświecił. Po zapłonie gaśnie.
Dodam, że po odpięciu sondy auto zgasło, ale nie wiem czy to wystarczający argument, żeby stwierdzić, że to nie sonda.
Szarpania żadnego nie zauważyłem, silnik chodzi równo, pracuje na wszystkich cylindrach.
Zastanawiam się czy to może nie wina pompy paliwa...
W aucie jest uszkodzony pływak w baku, bo gdy pokazuje 1/4 to w rzeczywistości jest głęboka rezerwa. Ale nie mam pojęcia czy jedno z drugim jest związane.
Co robić? Czy skoro check się nie świeci to jest sens podłączać komputra?
Zwracam się do Was drodzy forumowicze z problemem.
Otóż moja Astra jedzie jak by chciała a nie mogła.
Brak mocy totalny, jak by ze 101 KM zostało 30... Do tego wydaje mi się, że spalanie jest sporo wyższe.
Jak już na dwójce i trójce rozbujam do 4000 obrotów to z predkoscią 90-100 można jechać jednostajnie, ale żeby wyprzedzić to dobrą kanapkę zdążyłbym zjeść.
Powiem co do tej pory zrobiłem.
Sprawdziłem filtr powietrza - okej.
Wymieniłem filtr paliwa.
Wyrzuciłem katalizator.
Wyczyściłem przepustnicę.
Dodam, że check się nie świeci i ani razu nie zaświecił. Po zapłonie gaśnie.
Dodam, że po odpięciu sondy auto zgasło, ale nie wiem czy to wystarczający argument, żeby stwierdzić, że to nie sonda.
Szarpania żadnego nie zauważyłem, silnik chodzi równo, pracuje na wszystkich cylindrach.
Zastanawiam się czy to może nie wina pompy paliwa...
W aucie jest uszkodzony pływak w baku, bo gdy pokazuje 1/4 to w rzeczywistości jest głęboka rezerwa. Ale nie mam pojęcia czy jedno z drugim jest związane.
Co robić? Czy skoro check się nie świeci to jest sens podłączać komputra?
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 21 sie 2017, 13:15
- Auto: Astra G 99
- Silnik: X18
- Województwo: łódzkie
W jakim stanie są świece?
Nie gubi zapłonu? Cewka okey? Przewody wn (o ile są) okey?
Przepływomierz okey?
Wydech nie jest zapchany?
Ciężko tak po omacku, to że nie świeci się EnginCheck to nie znaczy że wszystko jest okey.
Pompa i pływak to 2 osobne mechanizmy.
Nie gubi zapłonu? Cewka okey? Przewody wn (o ile są) okey?
Przepływomierz okey?
Wydech nie jest zapchany?
Ciężko tak po omacku, to że nie świeci się EnginCheck to nie znaczy że wszystko jest okey.
Pompa i pływak to 2 osobne mechanizmy.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2018, 23:06 przez Albert, łącznie zmieniany 1 raz.
- kamilof11
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 mar 2013, 10:28
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6 i 16V ECOTEC 115
- Województwo: mazowieckie
FiLiPeKkkkkk pisze:QR_BBPOST Dzień dobry.
Zwracam się do Was drodzy forumowicze z problemem.
Otóż moja Astra jedzie jak by chciała a nie mogła.
Brak mocy totalny, jak by ze 101 KM zostało 30... Do tego wydaje mi się, że spalanie jest sporo wyższe.
Jak już na dwójce i trójce rozbujam do 4000 obrotów to z predkoscią 90-100 można jechać jednostajnie, ale żeby wyprzedzić to dobrą kanapkę zdążyłbym zjeść.
Powiem co do tej pory zrobiłem.
Sprawdziłem filtr powietrza - okej.
Wymieniłem filtr paliwa.
Wyrzuciłem katalizator.
Wyczyściłem przepustnicę.
Dodam, że check się nie świeci i ani razu nie zaświecił. Po zapłonie gaśnie.
Dodam, że po odpięciu sondy auto zgasło, ale nie wiem czy to wystarczający argument, żeby stwierdzić, że to nie sonda.
Szarpania żadnego nie zauważyłem, silnik chodzi równo, pracuje na wszystkich cylindrach.
Zastanawiam się czy to może nie wina pompy paliwa...
W aucie jest uszkodzony pływak w baku, bo gdy pokazuje 1/4 to w rzeczywistości jest głęboka rezerwa. Ale nie mam pojęcia czy jedno z drugim jest związane.
Co robić? Czy skoro check się nie świeci to jest sens podłączać komputra?
jaki masz przebieg? bo u mojej mamy w silniku 115km od samego początku brakuje mocy, 75 tys km przebiegu, a teraz dodatkowo ile wlejesz tyle spali benzyny i chce zmienić jej filtr paliwa, poza tym - gdzie zakupiłeś filtr do benzyny bo wszędzie gdzie patrze są tylko filtry paliwa do silników diesla? filtr tak samo jak w dieslu jest koło baku ?
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Najlepiej podmień na chwilę cewkę (oczywiście po sprawdzeniu świec) miałem taki przypadek w astrze g z tym motorem,że check nie świecił auto czasem delikatnie szarpnęło ale mocy nie miało. Po wymianie cewki jak ręką odjął więc warto spróbować podmiany na inną.
EDIT:
EDIT:
Macie różne auta kolega wyżej ma Astrę G i tam normalnie jest filtr paliwa pod autem przy prawym tylnym kole jeśli dobrze pamiętam u Ciebie w Astrze J możliwe,że jest filtr zabudowany razem z pompą w baku, którego się nie wymienia wg producenta.kamilof11 pisze:QR_BBPOST
jaki masz przebieg? bo u mojej mamy w silniku 115km od samego początku brakuje mocy, 75 tys km przebiegu, a teraz dodatkowo ile wlejesz tyle spali benzyny i chce zmienić jej filtr paliwa, poza tym - gdzie zakupiłeś filtr do benzyny bo wszędzie gdzie patrze są tylko filtry paliwa do silników diesla? filtr tak samo jak w dieslu jest koło baku ?
Ostatnio zmieniony 11 maja 2018, 13:44 przez marek87mat, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
- Imię: Miłosz
- Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
- Silnik: X18XE1...A16XER
- Rocznik: 2014
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: G-D
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Kolego masz jeszcze w swoim silniku zawór EGR, mechaniczne uszkodzenie i niewielka nieszczelność nie spowoduje zaświecenia "checka" ,ale może wywoływać podobne objawy. Tak jak wyżej sugerują wymień świece zapłonowe na dedykowane do tego silnika, a następnie sprawdź ten zawór. Można go "zaślepić" czymś takim na próbę : [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 28 cze 2021, 18:56
- Auto: Opel Astra G 1.6 16V LPG
- Rocznik: 2000
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Musi być też założona ta uszczelka co jest w komplecie czy wystarczy sama zaślepka?Golmist70 pisze: ↑11 maja 2018, 20:27Kolego masz jeszcze w swoim silniku zawór EGR, mechaniczne uszkodzenie i niewielka nieszczelność nie spowoduje zaświecenia "checka" ,ale może wywoływać podobne objawy. Tak jak wyżej sugerują wymień świece zapłonowe na dedykowane do tego silnika, a następnie sprawdź ten zawór. Można go "zaślepić" czymś takim na próbę : [External Link Removed for Guests]