Bierze olej i dymi
- nowy94
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 cze 2018, 19:54
- Auto: Astra G
- Województwo: lubelskie
- mk5
- Posty: 6257
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Niekontrolowana dawka lpg zalew prawdopodobnie silnik, i dlatego problem z rozruchem. 220tys to zaden przebieg, ale wolałbym bym szukac z AG, ma mniejsza budę. Silniki te były produkowane jak pisałem wczesniej tylko do 2000roku wiec mogą miec najechane. druga sprawa to najbardziej poszukiwany silnik, i raczej dobrego ciezko trafic-kazdy jedzi do konca.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2018, 16:57 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Sa dwie opcje, aby ten silnik brał olej w ilościach litr na 1000km to albo masz juz ponad 400tys i nie bardzo był dbany albo przebieg ma oryginalny ale został skatowany, przegrzany itp... Tak jak pisałem wcześniej mój miał juz grubo ponad 500tys z czego ponad 200tys na gazie i brał 1-1.5 L na 10tys. Trafiłem na złota jednostkę? Nie, te silniki wytrzymują znacznie dłuższe przebiegi niz 220tys a nie oszukujmy sie spalanie rzędu 10litrów oleju na 10tys/km to silnik jest już blisko końca
- nowy94
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 cze 2018, 19:54
- Auto: Astra G
- Województwo: lubelskie
Tak dzieje sie to i na beznynie i na lpg. Wyciekow nie zauwazylem. Myślę że przebieg jest prawdziwy po stanie wizualnym zewnątrz i wewnątrz. Prawodpodobnie pierscienie będą do roboty. Kilku mechaników powiedziało ok 1500 zł w tym planowanie głowicy. Myślę że słuszna cena
EDIT:
Macie jakieś pomysły co to może być oprócz pierścieni? Uszczelniacze zaworowe? Czytałem że może się tak dziać również przez zapchana odme
EDIT:
Macie jakieś pomysły co to może być oprócz pierścieni? Uszczelniacze zaworowe? Czytałem że może się tak dziać również przez zapchana odme
Ostatnio zmieniony 25 cze 2018, 17:23 przez nowy94, łącznie zmieniany 2 razy.
- nowy94
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 cze 2018, 19:54
- Auto: Astra G
- Województwo: lubelskie
Astra wróciła od mechanika. Wymienione zostały pierścienie, panewki, rozrząd, uszczelka i śruby głowicy, świece, uszczelki pokrywy zaworów, kolektora wydechowego i ssacego. Oprócz tego planowanie głowicy. Niestety auto po kilkudziesieciu kilometrach nadal dymi, jednak nie czuć juz palonego oleju. Zeby sprawdzic czy bierze olej narazie nie mam czasu. Dodatkowo obroty lekko faluja oraz raz na kilkanaście sekund słychać takie prychanie z wydechu. Co to może byc? Czy może to być spowodowane uszkodzona sonda lamba?
EDIT:
Dodam, że dalej dymi spod bagnetu i po odkręceniu korka wlewu oleju.
Przy lekkim przygazowaniu gdy obroty spadną można usłyszeć takie metaliczne pukniecie z okolic wydechu
EDIT:
Dodam, że dalej dymi spod bagnetu i po odkręceniu korka wlewu oleju.
Przy lekkim przygazowaniu gdy obroty spadną można usłyszeć takie metaliczne pukniecie z okolic wydechu
Ostatnio zmieniony 15 lip 2018, 20:57 przez nowy94, łącznie zmieniany 1 raz.
Lekka mgła olejowa to raczej normalne, ciepłe idzie do góry i pomijasz odmę.
Może być sonda walnięta i może czujnik temperatury, za bogato ma i też może przez to lekko dymić, nie śmierdzi benzyną z wydechu na ciepłym?
To prychanie i falowanie trochę na to wskazuje.
Może katalizator nie przeżył karmienia olejem i się rozsypał i dzwonią jego szczątki w tłumiku.
Wydech też się musi wypalić jak pił olej wcześniej ale to szybko się robi czysto, aby dobrze się rozgrzał.
Najnormalniej w świecie weź przez rękawice złap za rurę wydechową i energicznie pomerdaj, góra dół, lewo, prawo, przód tył, coś jest, to powinno się odezwać
Może być sonda walnięta i może czujnik temperatury, za bogato ma i też może przez to lekko dymić, nie śmierdzi benzyną z wydechu na ciepłym?
To prychanie i falowanie trochę na to wskazuje.
Może katalizator nie przeżył karmienia olejem i się rozsypał i dzwonią jego szczątki w tłumiku.
Wydech też się musi wypalić jak pił olej wcześniej ale to szybko się robi czysto, aby dobrze się rozgrzał.
Najnormalniej w świecie weź przez rękawice złap za rurę wydechową i energicznie pomerdaj, góra dół, lewo, prawo, przód tył, coś jest, to powinno się odezwać
Ostatnio zmieniony 16 lip 2018, 0:29 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 2 razy.