Bierze olej i dymi

Awatar użytkownika
nowy94

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2018, 19:54
Auto: Astra G
Województwo: lubelskie

Bierze olej i dymi

#11

Nieprzeczytany post autor: nowy94 »

Ok 220 tys

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6257
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Niekontrolowana dawka lpg zalew prawdopodobnie silnik, i dlatego problem z rozruchem. 220tys to zaden przebieg, ale wolałbym bym szukac z AG, ma mniejsza budę. Silniki te były produkowane jak pisałem wczesniej tylko do 2000roku wiec mogą miec najechane. druga sprawa to najbardziej poszukiwany silnik, i raczej dobrego ciezko trafic-kazdy jedzi do konca.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2018, 16:57 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: bambula »

Rzeczywiście to nie zbyt dużo,Ja mam 45tyś. wiecej.Też bierze ojej ale nie aż tyle.Na obu paliwach ten sam objaw?

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: nismo »

220tys to wartosc na liczniku, mój 1.6 8v miał juz grubo ponad 500tys i tez btał litr oleju ale na 10tys

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: bambula »

nismo pisze:QR_BBPOST 220tys to wartosc na liczniku
Nie rozumiem czemu uważacie że wszystkie liczniki są kręcone?

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Sa dwie opcje, aby ten silnik brał olej w ilościach litr na 1000km to albo masz juz ponad 400tys i nie bardzo był dbany albo przebieg ma oryginalny ale został skatowany, przegrzany itp... Tak jak pisałem wcześniej mój miał juz grubo ponad 500tys z czego ponad 200tys na gazie i brał 1-1.5 L na 10tys. Trafiłem na złota jednostkę? Nie, te silniki wytrzymują znacznie dłuższe przebiegi niz 220tys a nie oszukujmy sie spalanie rzędu 10litrów oleju na 10tys/km to silnik jest już blisko końca

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: bambula »

Nic nie wiadomo o ewentualnych wyciekach a potrafią być znaczne.

Awatar użytkownika
nowy94

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2018, 19:54
Auto: Astra G
Województwo: lubelskie

#18

Nieprzeczytany post autor: nowy94 »

Tak dzieje sie to i na beznynie i na lpg. Wyciekow nie zauwazylem. Myślę że przebieg jest prawdziwy po stanie wizualnym zewnątrz i wewnątrz. Prawodpodobnie pierscienie będą do roboty. Kilku mechaników powiedziało ok 1500 zł w tym planowanie głowicy. Myślę że słuszna cena

EDIT:
Macie jakieś pomysły co to może być oprócz pierścieni? Uszczelniacze zaworowe? Czytałem że może się tak dziać również przez zapchana odme
Ostatnio zmieniony 25 cze 2018, 17:23 przez nowy94, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
nowy94

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2018, 19:54
Auto: Astra G
Województwo: lubelskie

#19

Nieprzeczytany post autor: nowy94 »

Astra wróciła od mechanika. Wymienione zostały pierścienie, panewki, rozrząd, uszczelka i śruby głowicy, świece, uszczelki pokrywy zaworów, kolektora wydechowego i ssacego. Oprócz tego planowanie głowicy. Niestety auto po kilkudziesieciu kilometrach nadal dymi, jednak nie czuć juz palonego oleju. Zeby sprawdzic czy bierze olej narazie nie mam czasu. Dodatkowo obroty lekko faluja oraz raz na kilkanaście sekund słychać takie prychanie z wydechu. Co to może byc? Czy może to być spowodowane uszkodzona sonda lamba?

EDIT:
Dodam, że dalej dymi spod bagnetu i po odkręceniu korka wlewu oleju.
Przy lekkim przygazowaniu gdy obroty spadną można usłyszeć takie metaliczne pukniecie z okolic wydechu
Ostatnio zmieniony 15 lip 2018, 20:57 przez nowy94, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 861235

#20

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Lekka mgła olejowa to raczej normalne, ciepłe idzie do góry i pomijasz odmę.

Może być sonda walnięta i może czujnik temperatury, za bogato ma i też może przez to lekko dymić, nie śmierdzi benzyną z wydechu na ciepłym?
To prychanie i falowanie trochę na to wskazuje.

Może katalizator nie przeżył karmienia olejem i się rozsypał i dzwonią jego szczątki w tłumiku.
Wydech też się musi wypalić jak pił olej wcześniej ale to szybko się robi czysto, aby dobrze się rozgrzał.

Najnormalniej w świecie weź przez rękawice złap za rurę wydechową i energicznie pomerdaj, góra dół, lewo, prawo, przód tył, coś jest, to powinno się odezwać 8-)
Ostatnio zmieniony 16 lip 2018, 0:29 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ