0W40 czy 5W40

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

0W40 czy 5W40

#21

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Kod: Zaznacz cały

chcesz ślepo ufaj wyszukiwarkom.Może dla Ciebie dobrze wybierają, bo dla mnie nie. 
nie jest to ślepy wybór, na temat olei zacząłem na angielskich stronach a skończyłem na ruskich i są to naprawdę rzeczowe fora, doświadczenie tez mam jakieś i każdy dojdzie do takiego wniosku jak niżej

Kod: Zaznacz cały

W cywilnych autach nie ma większego sensu "doktoryzować się" z tematu olejów, bo w normalnej eksploatacji każdy z nich dobrze zabezpieczy silnik.
...ważne aby trzymać się parametrów o których pisałem wyżej i wymieniać go max co 15tys. W obu autach mam zalany olej z wyszukiwarki Liqy moly i nie widzę sensu popadać w przesadne podchodzenie do tematu.

Kod: Zaznacz cały

Olej 5w30 różni się od dwóch pozostałych tym, że tworzy cieńszy film olejowy
Zgadza sie, ja odczułem różnice na swoim aucie który kupiłem z olejem 5w30 i zalałem go 5w40. Na w30 auto zdecydowanie lepiej reagowało na pedał gazu szczególnie przy niższych obrotach

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#22

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Fora, to tylko fora, kazdy pisze co chce. Czy zagraniczne lepsze? Bym polemizował, ale po co zaczynać kolejny wątek.

Tak z ciekawości, czym kierowałes zaleawjąc 15W do swojego X16SZ?
Czy go użytkowałeś w tem ponizej -15st?
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2018, 20:23 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 861235

#23

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

15W w naszej szerokości się nie leje jak klawiatura na hydraulice.
Tak samo nie można w letniej lecieć w dół przy starszych konstrukcjach.
5w30 do X16SZ to bardzo zły pomysł.
Chyba pompa oleju się nie polubi z mniejszą lepkością, a producent jednak określił co trzeba lać.
Lepiej 5w50 jak ma spory nalot i tym bardziej LPG bo głowica ma cieplej jak na PB.

W Brazylii minerał 20W60 chyba :mrgreen:

0W40 idealny i super bo syntetyk do X16SZ.
Lepiej jak 5W30, tak uważam.

Ale mogę się mylić.
Są tabelki SAE i widać co i jak.

EDIT:
Kumpel do polo 6n 1.4 zalał 15W40 za radą "mechanika"
Stukał z 2 minuty nim ucichł, w grudniu.

Mitologia zatartych i rozszczelniajacych się silników jak widać wciąż żywa...

Tylko właśnie ten mit może być zbudowany na tym że ktoś zmienił letnią lepkość w starym gruzie na 30 i faktycznie, zerwało film bo luzy i motor się zesrał po czasie...
A miało być lepiej, bo syntetyk przecież...
Magnatec...chroni silnik już od startu... 8-)

To tak pół żartem pół serio.
Ja leję to co producent przewidział i nie szukam wrażeń.

EDIT:
Najrozsądniej skrócić interwał wymiany do 10 000km.
To robi robotę.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#24

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Takim był zalany, a ze był 2004 rok to mitów na temat motoryzacji było pełno i brak rzetelnego źródła wiedzy. Najniższa temperatura jaka pamiętam przy zimnym rozruchu to -37 nawet na sekundę nie zastukał lecz zamarzła mi chłodnica :lol: X16sz/r to był naprawdę mega odporny silnik i zaszkodzić mu mogło tylko przegrzanie lub brak wymiany oleju. 500tys i zużycie oleju na poziome 1.5 litr na 10tys było dobrym wynikiem.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2018, 22:42 przez nismo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#25

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

nismo pisze:QR_BBPOST

Kod: Zaznacz cały


[code]Co do 15W w 16sz, Ty na poważnie myślisz że chodzi o głosnosc czy kulturę pracy? Chodzi o coś zupełnie innego
Myslisz ze silnik który byłby na przykład niedosmarowany podczas zimnego rozruchu nie skończył by swojej żywotności znacznie szybciej, panewki, hydro popychacze, wałek ? U mnie to wszystko zrobiło ponad 500tys.No nie ulega wątpliwości ze przy wytartym wałku kultura pracy silnika znacznie się pogorszy. Dzis oczywiście zalał bym minimum 10w40 ale do czego dążę, jeśli producent silnika dopusza taki olej to w czym problem?
[
nismo » 33 min temu

Takim był zalany, a ze był 2004 rok to mitów na temat motoryzacji było pełno i brak rzetelnego źródła wiedzy. Najniższa temperatura jaka pamiętam przy zimnym rozruchu to -37

Problem w tym że producent silnika nigdy nie dopuszczał tego oleju do ponizej -15st. Z jednej strony piszesz o rzeczowych forach zagranicznych, z drugiej strony piszesz bzdury. Rozumiem że w tamtych czasach nie było info, ale przy obecnych brniesz dalej....

Oczywiscie wszystko mozna negować, ale nie zmienia to faktu że producent nigdy silnika nie zalecał 15w ponizej -15st!!!!

Marian wie, Dygil wie że 15 W nie nadaję się na polskie warunki. Teraz rozumiem czemu bezgranicznie ufasz wyszykiwarkom.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2018, 23:36 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 861235

#26

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Moja pierwsza F-ka
3d...X16SZR tylko PB, 1995 rok, piękna,bez rdzy...
Kupiłem...
Całe lato śmigała bez problemu, jesień też.
Przyszła zima...był mix wody z płynem i zamarzło jak dowaliło ponad -20.
10 km jazdy i nagle temperatura na max, stoi chłodnica!
Zatrzymałem się przy sklepie spożywczym...
0.2 spirytusu rektyfikowanego 95% i dolałem, odpalanie na 2 min i gaszenie, przerwa i tak z 5 razy, godzina jak nie lepiej w plecy, w końcu puścił, pojechałem dalej.

Teraz bym tylko zdją rurę dolną z chłodnicy i spuścił wszystko i ze zbiorniczka też i zamówił pomoc ze świeżą bańką borygo.
Dobry spożywczy spirytus poszedł...na marne... :cry:

Ale człowiek ponoć, całe życie się uczy a umiera i tak głupi.

EDIT:
15W40 może działać w sumie, całkiem dobrze...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#27

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Tu podobnie co w instrukcji opla...[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#28

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Ehh czytaj ze zrozumieniem... x16sz podałem dla przykładu żeby pokazać ze silnik pomimo 250tys na w15 nie wybuchł i nie rozwalił pół miasta pomimo ze producent go nie poleca. Dalej napisałem ze dzis bym tego nie zrobił.

Temat zaczął sie od wyszukiwarek i już 3 strona a ty nie podałeś żadnego argumentu, ZADNEGO na potwierdzenie.Mówisz o silniku 1.7 wchodze w wyszukiwarkę casatrola i widze ze to co piszesz nie jest prawda Podaj mi screen w którym wyszukiwarka skrajnie źle dobrała olej i oczywiście uargumentuj go
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2018, 18:14 przez nismo, łącznie zmieniany 3 razy.

Usunięty użytkownik 857091

#29

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

widać że kogoś trzeba do 0 cofnąć

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#30

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Wymieniłem na 5w40 . Wydaje się ciszej chodzić. Zobaczymy na zimnym silniku.

ODPOWIEDZ