0W40 czy 5W40
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 02 paź 2011, 15:32
- Imię: Emil
- Auto: Opel Astra G 1.6 16V TWINPORT
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Radom
Castrol obecnie według wielu osób jest najgorszym olejem. Ja od lat używam albo GM dexos2 5W30 do silnika z16xep oraz valvoline do toyoty. Miałem castrola w audi i po 100tyś km smok zapchany i ogólny syf po odkręceniu korka wlewu. Po płukance i zmianie oleju na valvoline nowy właściciel juz zrobił 50tys km i czyściusieńko.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 30 lip 2015, 20:51
- Imię: Mirek
- Auto: astra g
- Silnik: z16xe
- Województwo: śląskie
Moja astra 16 16v xe rocznik 2002 zalana Castrolem ow30 od urodzenia do dzisiaj przebieg 116tys troche mały ale zero dolewek przez cały czas wymiany miały być co 30tys robię jednak co10-15 tys. Moja opinia jest tego typu że może chodzić o hydraulicznie regulowane zawory co przy innym oleju mogły by się zawieszać.Silniki o regulacji ręcznej tego problemu są pozbawione.Z autkiem do dzisiaj O problemów aby tak dalej mimo znikomych przebiegów. I pozdrawiam.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Dajcie spokój. Jedno wielkie pitolenie. Tak naprawdę, przewożone jest to wszystko w cysternach,następnie to rozlewane w zależności od marketingu, beczki, plastik 1,4,5 litrów itp. Tak naprawdę niczym te oleje od siebie się nie różnią. Kwestia wymian. Miałem różne, mobil 1,najtansze z Orlenu, Shell i droższe. Różnice niezauważalne, albo wcale. Jedna wielka ściema, jakich pełno w motoryzacji.
Lać co producent zaleca...
A co słyszałem to letnią dać wyżej jak silnik po cipie żeby filmu nie zerwał.
Np. 5W50...10W60...
Zależy od silnika...
Afryka to 20W60
A co słyszałem to letnią dać wyżej jak silnik po cipie żeby filmu nie zerwał.
Np. 5W50...10W60...
Zależy od silnika...
Afryka to 20W60
Ostatnio zmieniony 19 lis 2018, 22:56 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 2 razy.
- mk5
- Posty: 6258
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
W nawiązaniu do wczesniejszej dyskusji czy ten olej byście wlali do swojej skrzyni biegów [External Link Removed for Guests] ?
Wiem, ze temat dotryczy olejów silnikowych, ale przypadkiem wyszło cos innego.
No co taka cisza?
Michał, Dygil Marcin zapraszam do dyskusji...
Wiem, ze temat dotryczy olejów silnikowych, ale przypadkiem wyszło cos innego.
No co taka cisza?
Michał, Dygil Marcin zapraszam do dyskusji...
Ostatnio zmieniony 04 gru 2018, 21:21 przez mk5, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Cisza bo nikt nie wymienia oleju w skrzyni, więc lepiej się nie wypowiadać. Różnymi samochodami się jeździło, i po 100-200tysiecy,nie było potrzeby wymieniać. Manualne skrzynie.
- mk5
- Posty: 6258
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Tak chodzi mi o manulane skrzynie. Chcę by ktoś zauważył co jest nie tak z tym olejem. Sa informacje jaki powinnien być w skrzyni w necie np ten [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Ja akurat wymieniałem w swojej byłej astrze F olej w skrzyni jak kupiłem miała niby 248 000km po wymianie oleju dużo łatwiej w zimie było wrzucić wsteczny po nocy i generalnie przyjemniej się zmieniało biegi- koszt śmiesznie niski przy okazji okresowej wymiany oleju silnikowego.malcin822 pisze:QR_BBPOST Cisza bo nikt nie wymienia oleju w skrzyni, więc lepiej się nie wypowiadać. Różnymi samochodami się jeździło, i po 100-200tysiecy,nie było potrzeby wymieniać. Manualne skrzynie
Co do tego co jest nie tak z tym olejem febi to ma w oznaczeniu GL-5 a oryginalny oplowski GL-4 i ten niekrótki cytat chyba wyjaśnia o co chodzi "Natomiast wyższa norma API GL-5 jest dedykowana do najcięższych warunków pracy, w tylnych mostach i mechanizmach różnicowych, gdzie występują przekładnie hipoidalne wymagające olejów, które zapewnią bardzo dobrą ochronę przed zużyciem. Oleje klasy API GL-5 spełniają te wymagania, ale pakiety dodatków wzmacniające właściwości ochronne bywają agresywne w stosunku do metali kolorowych i mogą powodować ich korozję. Dlatego te oleje są stosowane tam, gdzie nie występują synchronizatory wykonane z metali kolorowych, ale warunki pracy są cięższe niż w skrzyniach biegów. Należy pamiętać, by nie stosować oleju API GL-5 do skrzyń biegów, gdzie wymagany jest olej API GL-4."
Link do całości [External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 06 gru 2018, 15:28 przez marek87mat, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.