Jaki olej zalać...

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3688
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

Re: Jaki olej zalać...

#11

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Bez obrazy ale absolutnie nie zależy mi aby cie do czegokolwiek przekonywać, pytałeś to odpowiadałem. Ja miałem zarówno x16sz jak i x16szr, pierwszy miał ponad 500tys jak go sprzedawałem i pobór był 1.5 litra na 10tys i już należał mu się remont natomiast drugi miał niewiele ponad 200tys i pobór oleju był niezauważalny na miarce.

A norma opla która jest taka sama dla C16NZ jak i Z16LET jest śmieszna

Awatar użytkownika
Mixotic

Klubowicz AKP
Posty: 470
Rejestracja: 26 wrz 2007, 19:43
Imię: Wojtek
Auto: Astra Coupe
Silnik: Z 22 SE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 2 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Mixotic »

bambula pisze: OPEL ASTRA II I ZAFIRA.Sam naprawiam samochód."Na zużycie oleju mają również wpływ warunki eksploatacyjne,sposób jazdy i tolerancje wykonania części silnika.Zużycie oleju nie powinno przekraczać 0,6 dm3/1000 km."Str.92
Nie komentuje,cytuję.Spotykałem w "Auto Świat" komentarze o prawie nowych autach palących tyle oleju.
Masło maślane, szanuj kolego użytkowników tego forum. Skoro wierzysz w takie komentarze to lepiej szukaj sobie dobrego mechanika.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6269
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Wojtek, niby czemu bambula ma szukać dobrego mechanika?

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: bambula »

Rozumiem solidarność,ale nie rozumiem gdzie to masło maślane i brak szacunku?To co piszą na forach ma oznaczać autorytet?Choćby wymiana tłoka przez miskę?Kwestionuję "agonię" i tyle, bo ma to wpływ na ogólny pogląd(słusznie czy nie)że silnik biorący olej to szrot a rozrząd trzeba wymieniać średnio co 40-60kkm.Mamy własne doświadczenia i opinie i przy nich pozostańmy.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6269
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Zacznijmy od tego że producent dopuszcza pobór oleju na poziomie 0.6 na 1000. W internecie panuje opinia że to zabezpieczenie opla przed naprawami gwarancyjnymi. Nikomu nie przyszło do głowy, że równie dobrze może to byc bariera przy której należy dokonać remont silnika.
Prawdą jest że x16szr nie olejożernym silnikiem, ale założmy że pobiera 3 litry na 10tys, jezeli trzyma ciśnienie i nie ma spadków mocy czy niepokojących dzwięków to ma byc remont kapitalny?

Prosty przykład . Moja była astra ma przejechane i bierze od pięciu juz lat ponad 3 litry oleju na 10tys. Auto ma moc, cisnienie oleju ok, silnik pracuje prawidłowa i co ....mam byc remont?
Przebieg tych pięciu lat to około 60tys, czyli koszt zuzytego oleju to załozmy około 250zł, czyli jakie jest uzasadnienie ekonomiczne, czy inne by stwierdzic ze potrzebny jest remont, a wg niektórych silnik jest w stanie agonalnym?
Mozemy załozyc że ktos jezdzi bardzo dużo, ale czy nie lepiej zajedzic niz pchać sie w remont który zazwyczaj ogranicza sie do wymiany pierscieni?

Kazdy silnik x16szr bedzie pełnoletni, i trudno oczekiwać by był nówką bez poboru oleju.

Ps. Przewidywany czas eksploatacji, kolejne 5 lat, ale zakładamy ze bedzie tendencja zwyzkowa poboru oleju. Zobaczymy ile jeszcze wytrzyma.

Awatar użytkownika
Mixotic

Klubowicz AKP
Posty: 470
Rejestracja: 26 wrz 2007, 19:43
Imię: Wojtek
Auto: Astra Coupe
Silnik: Z 22 SE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 2 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Mixotic »

Dobrego czyli fachowca i takiego który Cie nie oszuka bo jak ktoś powiela głupoty pisane przez trole że prawie nowe auto może zużywać tyle oleju to powinien uważać. Nie mówie że masz brak szacunku bo taki jesteś. Poza tym dla mnie prawie nowe auto to góra półtora roczne, dla kogoś może być 5 letnie.

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: bambula »

Panie Kolego.Rozumiem że większość ludzi broni swego zdania i ja też nie jestem od tego wolny ale trochę logiki.Co ma szukanie fachowca do tematu(chyba żę chodzi o złośliwość i wtedy szacunek ma coś do rzeczy).Uważam że mk5 wskazał to dobitnie.Po za tym w kontekście poruszanego problemu wiek to jeszcze nie wszystko,liczy się też przebieg.Wnioskuję że popiera Kolega "agonię".To tak jak z tym 1,5 czy 5 letnie.Dla mnie agonia to definitywny koniec a dla kogoś to może grypa.Też może się skończyć śmiercią.Pewnie jestem tempy i powinienem poszukać dobrego fachowca ale tego zdania z szacunkiem nie czaję. Nie oczekuję wyjaśnień bo ta dyskusja nie ma sensu.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3688
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Temat dotyczy silników 1.6 8v opla i tylko o tym silniku mówię ze spalanie powyżej 2 litrów oleju to agonia. widziałem jaki był luz na tłokach i jakie było ciśnienie sprężania przy spalaniu oleju 1.5/10000. Silnika nie opłacało się remontować bo aby to miało sens potrzebna była kapitalka. Dlatego trafił x16szr. Oplowskie osmio-zaworowe silniki sa to tak zwane idiotoodporne jednostki i nawet jak będzie pobierał 5litrów na 1000km to i dak dalej bedzie jechał. Dlatego uważna się je za silniki nie do zjechania. I tu zaczyna się rozbieżność bo są tacy którzy uważają ze skoro jedzie to jest ok i nawet to ze pobiera duzo oleju to dobrze bo nie trzeba wymienić oleju bo zawsze jest świeży i dla nich agonia zaczyna się gdy auto nie ma sił już jechać :lol:

Proponuje zrobić taki uczciwy przegląd TUV z norma 0,6/1000. Jak wielkie będzie zdziwienie ze jednak dolane 5 litrów oleju do silnika nie jest ok

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: bambula »

Widzę że nie czytałeś kolego mk5 i całkowicie Jego opinie ignorujesz.Wpadasz w skrajności bo to dla ciebie wygodne.Wymieniałem teraz tłok.Pomierzyłem cylinder średnicówką,wał panewki itd.Sam się zdziwiłem wynikami.Były na skraju tolerancji.Po montażu parametry tak jak opisuje mk5.Przecież przejechane km na niskich biegach,światłach itd to nie to samo co km trasowe.Silnik pracuje,km nie przybywa.Poza tym przy "pomiarach" na 1000km.mogą być spore błędy.Nie przypuszczam że ktoś poziomuje silnik,mierzy temperaturę i mierzy suwmiarką na bagnecie.Dolewa olej z menzurki i po 1000km identycznych warunkach mierzy.To wszystko jest mniej więcej.Ucieszyłem się bo mój diesel nie wymaga dolewek między wymianami więc jest nówka nie śmigana.To MOJA opinia a nie troli.Silnik silnikowi nie równy.Nawet ten sam model prosto z fabryki+warunki i sposób eksploatacji.I na koniec dygresja.Producenci zalecają wymianę płynu hamulcowego po kilku latach ile % to robi.Jeżdżą szrotami.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6269
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

nismo pisze:
14 kwie 2019, 9:59
I tu zaczyna się rozbieżność bo są tacy którzy uważają ze skoro jedzie to jest ok i nawet to ze pobiera duzo oleju to dobrze bo nie trzeba wymienić oleju bo zawsze jest świeży i dla nich agonia zaczyna się gdy auto nie ma sił już jechać :lol:

Proponuje zrobić taki uczciwy przegląd TUV z norma 0,6/1000. Jak wielkie będzie zdziwienie ze jednak dolane 5 litrów oleju do silnika nie jest ok
Zacznijmy od tego że póki co to tylko Twoje wybrazenia, i nic więcej. Idąc Twoim tokiem rozumowania, to w zasadzie normy ustala sobie użytkownik, czyli kazde auto które nie nie spełnia nominału można nazwac szrotem. Po co sie kierowac instrukcja przecież własciciel madrzejszy,.

Skoro jest norma, i to jeszcze tworzona kiedy auta były konstruowane przez inżynierów, to moze byc punktem odniesiena. Moze byc tak ze konstruktor przewidział że silniki bedą brały olej, a że x16szr tego nie robił, to jego pobór nie dyskwalfikuje do dalszej jazdy.

To jak z oponami, jest minimalny wyskośc do której wolno ją uzytkowac. Oczywiście moze znajdzie sie ktoś kto bedzie to kwestionował...

Michał moze inaczej.
Proponujesz przegląd TUV, i odazu wysnuwasz z nieba wziętą tezę-niczym nie podpartą. Podaj mi niezależną informację, która stwierdzi iż x16szr który pobiera 3 litry oleju na 10tys to szrot. Nie bazujemy na opiniach, ale na tych kto robił badania.
Wg producenta silnik nadaję się jak najbardziej do jazdy( oczywiście bez innych negatywnych objawów).

ODPOWIEDZ