CZeść. Mam problem ze swoja Astrą. Od czego się zaczęło.....wracając w lecie z dość długiej trasy stałem na bramkach na "autostradzie". W pewnym momencie temperatura podskoczyła ( na zegarach) czerwone pole,wentylator chlodnicy odpalił sie na drugi bieg. Zgasiłem auto. Po około 30 sekundach odpaliłem bo musiałem kawałek podjechać i o dziwo- wszystko ok. więc auto temperaturę miało normalną...nigdy więcej sie to nie powtórzyło, ale...W pewnym momencie w czasie jazdy temperatura zaczęłą spadać praktycznie do zera. Zadzwoniłem do kolegi- mechanika- wyrok przez telefon dośc jednoznaczny- termostat. Przyjechałem do niego na wymianę. zabral auto i mniei pojechaliśmy potestować. Zachowanie idealnie podchodzące pod termostat, poza jednym- w aucie bylo gorąco, a wskaźnik leżał prawie na 0. Więć podłączył komputer...I tu dopiero zaczęło się zdziwienie. Wszystkie wartości skakały -temperatury , napięcia, przełączniki, przepustnica...wszystko co można podejrzeć na wartosciach rzeczywistych interfejsu Delphi.. No i jeszcze jedno- wskaźnik temperaturyw pewnym momencie zaczyna spadać dośc szybko- w tym samym momencie zrywa się połączenie z ECU. Pada diagnoza- problem z ECU. Znaleziony gość, który sprzedaje i programuje ECU. Przyszlo jedno-uszkodzone (błąd przekaźnika pompy paliwa), przxyszło drugie ECU...No i niestety ...zachowanie to samo. Brak mi już pomysłów. Na włączonym zapłonie zostały poodłączone wszystkie czujniki po kolei.Oczywiście nic to nie dało:/ Poprawione wszystkie kostki pod maską... Brak mi już pomysłów...Pomóżcie.....Jakby co, to mam filmiki jak wyglądaja te skoki wartośći na włąćzonym zapłonie i na włączonym silniku...
Z góry dzięki
Skoki wartości rzeczywistych i spadająca temperatura na zegarach
- Lechupg
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 sty 2019, 18:08
- Auto: Astra G
- Silnik: Z16Se
- Województwo: dolnośląskie
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
- Auto: astra g chevrolet epica
- Silnik: z18xe x25d1
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 21 razy
fajnie by było zobaczyć ten filmik
co ja bym zrobił
1 zamontowany na stale (zapalniczka) woltomierz
2 dokładne sprawdzenie wszystkich dostępnych mas
szczególnie zegarów, silnika, akusa i przepływki
3 dokładnie sprawdzenie akumulatora nie tylko czyszczenie klem
4 przegląd alternatora oraz wiązki ako rozrusznik altek
co ja bym zrobił
1 zamontowany na stale (zapalniczka) woltomierz
2 dokładne sprawdzenie wszystkich dostępnych mas
szczególnie zegarów, silnika, akusa i przepływki
3 dokładnie sprawdzenie akumulatora nie tylko czyszczenie klem
4 przegląd alternatora oraz wiązki ako rozrusznik altek
- Lechupg
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 sty 2019, 18:08
- Auto: Astra G
- Silnik: Z16Se
- Województwo: dolnośląskie
Jak możesz to podeslij mi swojego maila, ro wyśle Ci filmik. Masa silnika sprawdzonapod obciazeniem Alternator tez. Żadnych skoków napięcia. Zresztą sytuacja z skokami wartości ma miejsce również na nie pracującym silniku. Zegara nie sprawdzalem-czy gniazdo obd i zegar są na wspólnej masie/zasilaniu?