Wypadanie zapłonu

Awatar użytkownika
ucho103

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2019, 15:09
Imię: Paweł
Auto: astra g classic sedan 1.4 90km 16v
Silnik: Z14XE
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

Wypadanie zapłonu

#1

Nieprzeczytany post autor: ucho103 »

Autko kupiłem w styczniu z udokumentowanym przebiegiem 130tyś. od razu dałem do zamontowani LPG. Przejechałem nią ok 20tyś bez problemów, aż do zeszłego tygodnia. Nagle ( wciągu dwóch dni) auto straciło moc i zaczęło szarpać i coś cykać pod maską od strony pasażera.
Pokazuje mi dwa błędy - wypadanie zapłonu nr 4 i wypadanie zapłonów ogólnie.

Miałem już wcześniej przygotowane świece do wymiany więc od razu je wymieniłem (na DENSO K20TT) - stare były okopcone. Zero poprawy.
Kupiłem nową cewkę zapłonową (oryginał) podmieniłem - zero poprawy.
Dzisiaj rozebrałem i wyczyściłem przepustnice + zauważyłem uszkodzony wężyk od przepustnicy który idzie w lewo do jakiegoś czujnika (podciśnienia?). Naprawiłem ten wężyk, przepustnica czysta + dolot czysty + wymieniłem filtr powietrza - zero poprawy, a nawet gorzej bo auto ciężej odpala i gaśnie przy hamowaniu 'do zera'.

Wykręciłem te nowe świece- okopcone na czarno jak by miały kilka lat. Jak jadę i kasuję błędy auto jedzie w miarę poprawnie, po kilkuset metrach znowu wyskakuje błąd i auto szarpie i gaśnie. Przy dodawaniu gazu, pomarańczowa kontrolka błędu na desce roz. mruga. Skasuje błąd - auto dostaje mocy (znowu na kilkaset metrów) i znowu od nowa szarpie i nie pali na wszystkie gary.

Próbowałem mierzyć obie cewki, ale nie za bardzo wiem między którymi stykami. Obie mają takie same wyniki- albo jest 100% przewodność, albo jest ok 1 Oma. Próbowałem mierzyć napięcie które dostaje cewka, ale też nie wiem które piny na złączu, ogólnie pokazywało ok 2-3V.

Co mógł bym dalej zmierzyć i jak, albo co sprawdzić? dzięki za rady

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3670
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Najprawdopodobniej sterownik silnika.

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
ucho103

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2019, 15:09
Imię: Paweł
Auto: astra g classic sedan 1.4 90km 16v
Silnik: Z14XE
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: ucho103 »

nismo pisze:
06 kwie 2019, 16:16
Najprawdopodobniej sterownik silnika.

[External Link Removed for Guests]
Dzięki, tak właśnie podejrzewalem.
Wyciągnąłem i otworzyłem, nic złego nie widać, ale wyślę go do sprawdzenia bo jest najbardziej podejrzany :-(

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Kontynowac czyszczenie.Wszystko co zwiazane z lpg,tez.Mialem podobny przypadek.Instalacja prawie nowa,po zatankowaniu na dobrej ,a raczej dobrej stacji,zaczelo wywalac wypadanie zaplonu.Wymienilem filtry,przeczyscilem wtryski denaturatem.Fakt,wszystko na gwarancji ,ale szkoda na Januszy gazu czasu i pieniedzy.Kup kabel,zapoznaj sie ogolnie na lpg,o co tam chodzi,i zobacz w necie czyszczenie wtryskow.U mnie problem zniknal.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Zanim wyslesz sterownik, lepiej podjedz do elektronika niech sprawdzi. Co do linku firmy, zdania sa podzielone, a zarzuty dla mnie poważne.

Ogólnie naprawa sterownika nie jest prosta, trochę loteria...

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

A skoro czarne swiece ,zazwyczaj oznacza niedopalanie paliwa,lub zbyt bogata mieszanke.Sprawdz wtryski gazowe ile podaja,majac kabel to bardzo prosta czynnosc.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3670
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Dzięki, tak właśnie podejrzewalem.
Spotkałem się z podobnym problemem ale w Corsie z tym silnikiem i ustąpiło po regeneracji sterownika silnika

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

a co się dzieje na benzynie ?

Awatar użytkownika
ucho103

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2019, 15:09
Imię: Paweł
Auto: astra g classic sedan 1.4 90km 16v
Silnik: Z14XE
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: ucho103 »

Na benzynie jeszcze gorzej, bardziej szarpie.
Gdzieś na górnym śląsku dobrego elektromechanika znajdę?

Ps. Zamówiłem manometr zmierze kompresję jeszcze.

Awatar użytkownika
ucho103

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 06 kwie 2019, 15:09
Imię: Paweł
Auto: astra g classic sedan 1.4 90km 16v
Silnik: Z14XE
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: ucho103 »

Jeszcze takie pytanie, czy komputer z LPG mógł by mieć wpływ na takie zachowanie?
Można wypiąć w jakiś sposób instalację LPG żeby sprawdzić stan taki jaki by był bez niej?

ODPOWIEDZ