Wypadanie zapłonu
- ucho103
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 kwie 2019, 15:09
- Imię: Paweł
- Auto: astra g classic sedan 1.4 90km 16v
- Silnik: Z14XE
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
Wypadanie zapłonu
Autko kupiłem w styczniu z udokumentowanym przebiegiem 130tyś. od razu dałem do zamontowani LPG. Przejechałem nią ok 20tyś bez problemów, aż do zeszłego tygodnia. Nagle ( wciągu dwóch dni) auto straciło moc i zaczęło szarpać i coś cykać pod maską od strony pasażera.
Pokazuje mi dwa błędy - wypadanie zapłonu nr 4 i wypadanie zapłonów ogólnie.
Miałem już wcześniej przygotowane świece do wymiany więc od razu je wymieniłem (na DENSO K20TT) - stare były okopcone. Zero poprawy.
Kupiłem nową cewkę zapłonową (oryginał) podmieniłem - zero poprawy.
Dzisiaj rozebrałem i wyczyściłem przepustnice + zauważyłem uszkodzony wężyk od przepustnicy który idzie w lewo do jakiegoś czujnika (podciśnienia?). Naprawiłem ten wężyk, przepustnica czysta + dolot czysty + wymieniłem filtr powietrza - zero poprawy, a nawet gorzej bo auto ciężej odpala i gaśnie przy hamowaniu 'do zera'.
Wykręciłem te nowe świece- okopcone na czarno jak by miały kilka lat. Jak jadę i kasuję błędy auto jedzie w miarę poprawnie, po kilkuset metrach znowu wyskakuje błąd i auto szarpie i gaśnie. Przy dodawaniu gazu, pomarańczowa kontrolka błędu na desce roz. mruga. Skasuje błąd - auto dostaje mocy (znowu na kilkaset metrów) i znowu od nowa szarpie i nie pali na wszystkie gary.
Próbowałem mierzyć obie cewki, ale nie za bardzo wiem między którymi stykami. Obie mają takie same wyniki- albo jest 100% przewodność, albo jest ok 1 Oma. Próbowałem mierzyć napięcie które dostaje cewka, ale też nie wiem które piny na złączu, ogólnie pokazywało ok 2-3V.
Co mógł bym dalej zmierzyć i jak, albo co sprawdzić? dzięki za rady
Pokazuje mi dwa błędy - wypadanie zapłonu nr 4 i wypadanie zapłonów ogólnie.
Miałem już wcześniej przygotowane świece do wymiany więc od razu je wymieniłem (na DENSO K20TT) - stare były okopcone. Zero poprawy.
Kupiłem nową cewkę zapłonową (oryginał) podmieniłem - zero poprawy.
Dzisiaj rozebrałem i wyczyściłem przepustnice + zauważyłem uszkodzony wężyk od przepustnicy który idzie w lewo do jakiegoś czujnika (podciśnienia?). Naprawiłem ten wężyk, przepustnica czysta + dolot czysty + wymieniłem filtr powietrza - zero poprawy, a nawet gorzej bo auto ciężej odpala i gaśnie przy hamowaniu 'do zera'.
Wykręciłem te nowe świece- okopcone na czarno jak by miały kilka lat. Jak jadę i kasuję błędy auto jedzie w miarę poprawnie, po kilkuset metrach znowu wyskakuje błąd i auto szarpie i gaśnie. Przy dodawaniu gazu, pomarańczowa kontrolka błędu na desce roz. mruga. Skasuje błąd - auto dostaje mocy (znowu na kilkaset metrów) i znowu od nowa szarpie i nie pali na wszystkie gary.
Próbowałem mierzyć obie cewki, ale nie za bardzo wiem między którymi stykami. Obie mają takie same wyniki- albo jest 100% przewodność, albo jest ok 1 Oma. Próbowałem mierzyć napięcie które dostaje cewka, ale też nie wiem które piny na złączu, ogólnie pokazywało ok 2-3V.
Co mógł bym dalej zmierzyć i jak, albo co sprawdzić? dzięki za rady
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Kontynowac czyszczenie.Wszystko co zwiazane z lpg,tez.Mialem podobny przypadek.Instalacja prawie nowa,po zatankowaniu na dobrej ,a raczej dobrej stacji,zaczelo wywalac wypadanie zaplonu.Wymienilem filtry,przeczyscilem wtryski denaturatem.Fakt,wszystko na gwarancji ,ale szkoda na Januszy gazu czasu i pieniedzy.Kup kabel,zapoznaj sie ogolnie na lpg,o co tam chodzi,i zobacz w necie czyszczenie wtryskow.U mnie problem zniknal.
- mk5
- Posty: 6254
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Zanim wyslesz sterownik, lepiej podjedz do elektronika niech sprawdzi. Co do linku firmy, zdania sa podzielone, a zarzuty dla mnie poważne.
Ogólnie naprawa sterownika nie jest prosta, trochę loteria...
Ogólnie naprawa sterownika nie jest prosta, trochę loteria...
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
A skoro czarne swiece ,zazwyczaj oznacza niedopalanie paliwa,lub zbyt bogata mieszanke.Sprawdz wtryski gazowe ile podaja,majac kabel to bardzo prosta czynnosc.
- nismo
- Posty: 3670
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Spotkałem się z podobnym problemem ale w Corsie z tym silnikiem i ustąpiło po regeneracji sterownika silnikaDzięki, tak właśnie podejrzewalem.
- ucho103
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 kwie 2019, 15:09
- Imię: Paweł
- Auto: astra g classic sedan 1.4 90km 16v
- Silnik: Z14XE
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
Na benzynie jeszcze gorzej, bardziej szarpie.
Gdzieś na górnym śląsku dobrego elektromechanika znajdę?
Ps. Zamówiłem manometr zmierze kompresję jeszcze.
Gdzieś na górnym śląsku dobrego elektromechanika znajdę?
Ps. Zamówiłem manometr zmierze kompresję jeszcze.
- ucho103
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 kwie 2019, 15:09
- Imię: Paweł
- Auto: astra g classic sedan 1.4 90km 16v
- Silnik: Z14XE
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
Jeszcze takie pytanie, czy komputer z LPG mógł by mieć wpływ na takie zachowanie?
Można wypiąć w jakiś sposób instalację LPG żeby sprawdzić stan taki jaki by był bez niej?
Można wypiąć w jakiś sposób instalację LPG żeby sprawdzić stan taki jaki by był bez niej?