Wypadanie zapłonu, sterownik silnika X16SZR

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6255
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

Re: Wypadanie zapłonu, sterownik silnika X16SZR

#11

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Tu masz zaznaczony. Zmierz cisnienie, a sam regulator zostaw w spokoju. [External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 861235

#12

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Czy to się jakoś zazębia w czasie ?
Wymiana termostatu i problem ?

Może być rozrząd o ząbek walnięty...
Najczęstszy błąd to nie przekręcenie kluczem silnika o parę pełnych obrotów żeby zweryfikować czy jest ok na znakach jak już napinacz ogarnięty.
Tylko szybko szybko, zapinamy pasek, jest niby git to składamy.
A potrafi przy ustawianiu napinacza podrzucić pasek i przeskoczy o ząbek.
Też zależy w którą stronę przeskoczy o ten ząbek, czy do przodu czy do tyłu.

Kumpel kiedyś kupił Lagunę I FL 1.8 i niby jakoś chodziła ale coś świrowała i co było ?
Rozrząd o ząbek jebnięty...

Tak trochę wskazują na to szalejące obroty i wypadanie zapłonów bez błędów na sterowniku i taki nie trwały problem, raz jest raz go nie ma.
Zimny ciepły, raz dobrze raz źle.

Nie każdy silnik tak reaguje, nowsze z pełnym OBD II od razu sypie błędami, stare konstrukcje mogą jako tako chodzić.

A jak nie to, to układ paliwowy.

Ale to tak do refleksji, sprawdzić nie zaszkodzi.

Przyczyna jest, magii nie ma...

Awatar użytkownika
mateusz131711

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 08 kwie 2019, 19:03
Imię: Mateusz
Auto: Astra G
Silnik: X16SZR
Województwo: mazowieckie

#13

Nieprzeczytany post autor: mateusz131711 »

Otóż po zmianie sterownika silnika, nadal wypadają zapłony oraz nowy problem który pojawił się i na starym sterowniku, nagle podczas jazdy zaczyna szarpać i go dusić po czym gaśnie, na obu sterownikach tak się dzieje. Byłem u mechanika sprawdzał ustawienie rozrządu, jest ok , przesunięty tam minimalnie ale nie o ząbek. W tym tygodniu ma sprawdzić pod kompem specjalnym do oplów. Przy okazji ciśnienie paliwa. Do tego wszystkiego jeszcze dziwna sprawa, ale psikałem plakiem przy uszczelce od kolektora ssącego na jednej srubie i słychać że podnosi obroty ... dziwne ale na starej uszczelce też obroty falowały...
Pozdrawiam

Edit. Przed wymianą termostatu też tak było.

Awatar użytkownika
mateusz131711

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 08 kwie 2019, 19:03
Imię: Mateusz
Auto: Astra G
Silnik: X16SZR
Województwo: mazowieckie

#14

Nieprzeczytany post autor: mateusz131711 »

Ciśnienie paliwa w normie, sprawdzone parametry na komputerze, wszystko w porządku, silnik gasł ponieważ katalizator się posypał w środku i zatykał wydech powodując dławienie silnika , teraz jest ok. Mechanik twierdzi że z zaworami albo głowicą coś może być, w dodatku słychać czasami stukanie zaworów.

Jaceks

Astro-maniak
Posty: 332
Rejestracja: 17 sie 2014, 12:50
Imię: Jacek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP+LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#15

Nieprzeczytany post autor: Jaceks »

nie wiem czy ten silnik ma regulacje zaworów hydrauliczną czy przez szklanki, ale może za małe luzy zaworowe ? wtedy też może zachowywać się jak opisujesz.

Awatar użytkownika
mateusz131711

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 08 kwie 2019, 19:03
Imię: Mateusz
Auto: Astra G
Silnik: X16SZR
Województwo: mazowieckie

#16

Nieprzeczytany post autor: mateusz131711 »

Ten silnik ma regulacje hydrauliczną więc luzy same się ustawiają. Czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą, bo wykonałem test szczelności i do tego ubywa mi płynu chłodzącego... Jak mogę sprawdzić serwo hamulcowe ? To ostatnia rzecz jaka jest dla mnie podejrzana bo hamulec twardnieje w trakcie hamowania , wogóle dziwnie pracuje.
Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
radekziolo

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 02 paź 2017, 16:32
Imię: Radomir
Auto: Astra G
Silnik: x16szr
Województwo: mazowieckie

#17

Nieprzeczytany post autor: radekziolo »

Czy przyczyną została zlokalizowa?

Awatar użytkownika
mateusz131711

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 08 kwie 2019, 19:03
Imię: Mateusz
Auto: Astra G
Silnik: X16SZR
Województwo: mazowieckie

#18

Nieprzeczytany post autor: mateusz131711 »

Tak została, uszczelka pod głowicą, był wypalony 4 zawór ,do tego płynu ubywalo

Usunięty użytkownik 861235

#19

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Bo właściwie jest zawsze prosta ścieżka diagnostyczna.

Musi być kompresja, dobre kąty na rozrządzie.
Czysta mechanika, a potem jedziemy dalej.

Dobry mechanik jak doktor.
Najpierw robi badania a potem diagnoza.

To tak pół żartem pół serio.
Nowe auta piszczą od razu że coś nie tak, a stare gruzy są dumne i uparte ;)

Awatar użytkownika
carteam90

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 24 lis 2019, 17:51
Imię: TOMEK
Auto: ASTRA G
Silnik: X20dtl
Rocznik: 1999
Województwo: śląskie

#20

Nieprzeczytany post autor: carteam90 »

Witam z góry powiem że jestem tu nowy i przepraszam z góry jeśli źle umieszczę post. A mianowicie wrócę do tematu posiadam astre g 1.4 66kw pb+gaz problem polega na opalaniu z Pb. Dodam że listwa wtryskowa sprawna sprawdzona w innej astrze pompa paliwa nowa założona dalej nic przy próbie odpalenia po dłuższym lechtaniu zaskoczy ale utrzymuje obroty poniżej 1000 i zaraz gaśnie. Wcześniej jak odpalala to jakoś jechała. Dodam że na gazie jeździ idealnie nic się nie dzieje. Głowica robiona ciśnienie sprawdzone. Co to może być i czy to może być ecu?? Proszę o jakąś podpowiedź. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ