Błąd P0170
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Błąd P0170
Od kilku tygodni borykam się z błędem P1070.
Okazało się, że problem jest z dawkowaniem paliwa, mieszanka uboga lub bogata.
Błąd wyskakuje zawsze gdy jadę na LPG. Na benzynie nie sprawdzałem.
Więc raczej mogę wykluczyć pompę paliwa i filtr paliwa.
Po przeczytaniu chyba z kilkudziesięciu tematów o tym błędzie podejrzanymi są:
1. Cewka zapłonowa - wymieniłem na inną i to samo.
2. Przepływomierz - wyczyściłem i dalej wyskakuje błąd. Na kilku forach przeczytałem, że po odłączeniu sprawnego przepływomierza od wtyczki silnik powinien zgasnąć. Niestety silnik pracował dalej. Na chwilę zszedł z obrotów i dalej pracował normalnie. Czy to może być dowodem na uszkodzony przepływomierz?
3. Sonda lambda przed katalizatorem. Sprawdziłem opór grzałki i pokazało 13 omów. Podobno prawidłowy opór to 4 omy.
4. Wtryskiwacze LPG - dwa pracują nieco głośniej (cylindry 1 i 2).
5. Termostat - sprawny.
W zeszłym roku wyczyściłem przepustnicę. Niedawno odmę.
Silnik pracuje równo i nie ma z nim żadnych problemów.
Spalanie LPG 7,5 - 8,5 l/100km.
Nowy przepływomierz Bosch kosztuje prawie 600 pln. Szkoda mi wydawać tyle kasy jeśli stary okaże się sprawny. Sporo osób odradza kupowanie zamienników. Ewentualnie kupię używany.
Ktoś może mi coś jeszcze poradzić, aby niepotrzebnie nie ładować się w koszta?
Okazało się, że problem jest z dawkowaniem paliwa, mieszanka uboga lub bogata.
Błąd wyskakuje zawsze gdy jadę na LPG. Na benzynie nie sprawdzałem.
Więc raczej mogę wykluczyć pompę paliwa i filtr paliwa.
Po przeczytaniu chyba z kilkudziesięciu tematów o tym błędzie podejrzanymi są:
1. Cewka zapłonowa - wymieniłem na inną i to samo.
2. Przepływomierz - wyczyściłem i dalej wyskakuje błąd. Na kilku forach przeczytałem, że po odłączeniu sprawnego przepływomierza od wtyczki silnik powinien zgasnąć. Niestety silnik pracował dalej. Na chwilę zszedł z obrotów i dalej pracował normalnie. Czy to może być dowodem na uszkodzony przepływomierz?
3. Sonda lambda przed katalizatorem. Sprawdziłem opór grzałki i pokazało 13 omów. Podobno prawidłowy opór to 4 omy.
4. Wtryskiwacze LPG - dwa pracują nieco głośniej (cylindry 1 i 2).
5. Termostat - sprawny.
W zeszłym roku wyczyściłem przepustnicę. Niedawno odmę.
Silnik pracuje równo i nie ma z nim żadnych problemów.
Spalanie LPG 7,5 - 8,5 l/100km.
Nowy przepływomierz Bosch kosztuje prawie 600 pln. Szkoda mi wydawać tyle kasy jeśli stary okaże się sprawny. Sporo osób odradza kupowanie zamienników. Ewentualnie kupię używany.
Ktoś może mi coś jeszcze poradzić, aby niepotrzebnie nie ładować się w koszta?
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
- Imię: Miłosz
- Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
- Silnik: X18XE1...A16XER
- Rocznik: 2014
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: G-D
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Jakiej generacji masz instalację LPG ? Sterownik LPG ma emulację sondy ? Może wystarczy wyregulować LPG. Sondę na razie zostaw w spokoju. Silnik po wypięciu przepływomierza pracuje w trybie awaryjnym. Na Twoim miejscu pojeździłbym na PB aby się przekonać, czy to samo się dzieje na paliwie.W moim aucie (bez LPG) wyskakiwały błędy sondy, a winnym był zawór EGR. U Ciebie też powinien być. I nie wierz we wszystko co wypisują na forach, niektórzy wypisują bzdury, które "sprzedał" im mechanik.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Więc tak. Prawie na pewno to wina LPG.
Przejechałem prawie 200 km na benzynie, po przełączeniu na LPG po paru kilometrach wyskoczył check engine.
Na początek wymienię dwa wtryskiwacze gazu, bo wyraźnie głośniej działają, słychać z nich taki metaliczny dźwięk.
Ponad rok temu miałem ten sam problem i wymieniono mi dwa wtryskiwacze LPG po czym problem zniknął, aż do teraz.
Edit.
Jeszcze jedno, błąd zawsze wyskakuje po przejechaniu 3 - 4 km.
Silnik już jest rozgrzany i pracuje na LPG.
Przejechałem prawie 200 km na benzynie, po przełączeniu na LPG po paru kilometrach wyskoczył check engine.
Na początek wymienię dwa wtryskiwacze gazu, bo wyraźnie głośniej działają, słychać z nich taki metaliczny dźwięk.
Ponad rok temu miałem ten sam problem i wymieniono mi dwa wtryskiwacze LPG po czym problem zniknął, aż do teraz.
Edit.
Jeszcze jedno, błąd zawsze wyskakuje po przejechaniu 3 - 4 km.
Silnik już jest rozgrzany i pracuje na LPG.
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
- Imię: Miłosz
- Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
- Silnik: X18XE1...A16XER
- Rocznik: 2014
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: G-D
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Czyli LPG do regulacji. Przez pierwsze kilometry auto pracuje na wzbogaconej mieszance do osiągnięcia odpowiedniej temperatury silnika. A wiesz jaką temperaturę ma ustawioną sterownik LPG ? Być może za nisko ustawione i dlatego wywala błąd. Dobry gazownik będzie wiedział co zrobić. Najważniejsze, że na PB jest ok ,więc problemem jest LPG.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Temperatura jest ustawiona na 35 stopni.
Zimą przy niskich temperaturach po przełączeniu się na LPG silnik jakby działał na 3 cylindrach i migała kontrolka CE.
Wtedy trzeba było wyłączyć silnik odpalić na PB przejechać dodatkowo jakieś 5 km i potem bezproblemowo działał na LPG.
Wymienię dwa wtryskiwacze LPG i dam znać co to dało.
Zimą przy niskich temperaturach po przełączeniu się na LPG silnik jakby działał na 3 cylindrach i migała kontrolka CE.
Wtedy trzeba było wyłączyć silnik odpalić na PB przejechać dodatkowo jakieś 5 km i potem bezproblemowo działał na LPG.
Wymienię dwa wtryskiwacze LPG i dam znać co to dało.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Problem rozwiązany.
Jeden z wtryskiwaczy LPG był uszkodzony.
Po wymianie na nowy i przejechaniu ponad 300 km błąd już się nie pojawia, a i silnik żwawiej pracuje
Jeden z wtryskiwaczy LPG był uszkodzony.
Po wymianie na nowy i przejechaniu ponad 300 km błąd już się nie pojawia, a i silnik żwawiej pracuje
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Poczekaj, poczekaj...
Miałem w rodzinie klilka AG jedną ZA, teraz bertone i AH. Wszystkie w lpg. I błąd P0170 wraca jak bumerang.
Miałem w rodzinie klilka AG jedną ZA, teraz bertone i AH. Wszystkie w lpg. I błąd P0170 wraca jak bumerang.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 08 sty 2019, 15:20
- Imię: Michal
- Auto: Astra H Twin Top
- Silnik: Z18XER
- Rocznik: 2007
- Województwo: śląskie
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Mały update.
Powodem błędu P0170 były źle ustawione mapy sterownika LPG.
W końcu trafiłem na fachowca, który rozwiązał problem.
Wziął samochód w trasę i ustawił mapy jak trzeba.
Powodem błędu P0170 były źle ustawione mapy sterownika LPG.
W końcu trafiłem na fachowca, który rozwiązał problem.
Wziął samochód w trasę i ustawił mapy jak trzeba.