Brak mocy, problem z obrotami

Bater27

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 17 cze 2018, 12:39
Auto: Astra G
Silnik: x16xel
Województwo: dolnośląskie

Brak mocy, problem z obrotami

#1

Nieprzeczytany post autor: Bater27 »

Witam, Od jakiegos czasu mecze sie z brakiem mocy w mojej astrze, Wymienilem cewke zaplonowa, swiece, wyczyscilem przepustnice, zmieniony czujnik polozenia przepustnicy i dalej to samo. Auto strasznie wolno sie rozpedza, ostatnio sprawdzalem ile zajmie jej rozpedzenie sie do 100 km/h i wyszlo 19s. Podczas postoju na biegu jalowym obroty delikatnie faluja, slychac nierowna prace silnika, gdy tak stoi na jalowym to co jakis czas obroty spadaja do ~500 i podrastaja, przez wylot slychac takie delikatne prychanie. Na zimnym silniku po odpaleniu auto chodzi tak jakby nie na wszystkie cylindry przez chwile. Ostatnio po dluzszej trasie astra ledwo toczyla sie na wstecznym pod gorke. Auto posiada 4 letnia instalacje lpg.
Przy wciskaniu pedalu gazu reaguje z opoznieniem, czasem kangurkuje po jego puszczeniu.
Brak mi pomyslów powoli. Czy miał ktoś z was podobne problemy? Moze cos doradzic?

Usunięty użytkownik 861235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Pierwsza sprawa to benzyna, musi na benzynie dobrze śmigać.

Zdejmij profilaktycznie klemę któregoś wieczoru i rano zapnij i odpal na PB i pojeździł z dwa, trzy dni, z 300 km zrób i potem jakaś refleksja.
Jak się będzie też na PB krzunić to trzeba diagnostykę zrobić, ale daj mu szansę na PB niech się ogarnie przez jakiś czas, może jakiś błąd wywali.
Może nie męczyć go jazdą na PB. Możesz go też jak Marpas pisał (Kurde, gdzie jest Marian ? :| ) w weekend rano ( po zdjęciu klemy wieczorem dnia poprzedniego) odpalić i niech od zimnego aż do włączenia wentylatora pochodzi, pewnie z 30 min przy tych temperaturach, wtryski się odmulą, ECU się pozbiera na nowo. No tak beznakładowo.


A w sumie może być EGR walnięty, wali Ci spaliny w dolot i starczy.

Co by tam nie czarował i nie dukał, na benzynie ma śmigać dobrze i od tego trzeba zacząć.

No Ja bym tak szukał.

Jak LPG ma 4 lata to już grubszy serwis instalacji trzeba zrobić.

Coś coś.

Randy

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 06 maja 2018, 2:30
Imię: Wojtek
Auto: Astra J
Silnik: A20DTH
Województwo: Zagranica - Azja
Pomocny: 4 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: Randy »

Pożycz od kumpla wakuometr lub podjedź na warsztat sprawdź ciśnienie na cylindrach będziesz mógł ewentualnie silnik wykluczyć jeśli to nie pomoże to osprzęt patrzeć możliwe jak kolega wspomniał EGR być winny. Sprawdź też masę na Aku i na silniku czy dobrze siedzi.
Ich liebe Opel

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

wakuometr nie służy do mierzenia ciśnienia
wakuometr mierzy podciśnienie
w takim samochodzie o którym teraz rozmawiamy wakuometr nie ma żadnego zastosowania

kolego barter czy zrobiłeś jakakolwiek diagnostykę komputerowa ?
czy pali się kontrolka silniczka ?

Randy

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 06 maja 2018, 2:30
Imię: Wojtek
Auto: Astra J
Silnik: A20DTH
Województwo: Zagranica - Azja
Pomocny: 4 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: Randy »

Wiem wiem pisałem ten post już przed spaniem wakuometr służy do mierzenia podciśnienia sorki. To co zmęczenie robi z człowieka to ciężko opisać.
Ich liebe Opel

Bater27

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 17 cze 2018, 12:39
Auto: Astra G
Silnik: x16xel
Województwo: dolnośląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Bater27 »

Hej, check sie czasem zaswieca od jakiegos czasu. Sprawdzalem bledy, tylko egr i czujnik polozenia przepustnicy.
Egr jest zaslepiony a czujnik nowy jak pisalem.
Jakis czas temu bylo tez tak ze podczas jazdy na doslownie chwile go tak zamulilo jakby paliwa nie dostal ale po jakiejs sekundzie wrocilo wszystko do normy, gdy podjechalem pod dom, zgasilem go to nie chcial odpalic, musialem troche pokrecic ale to tylko jednorazowo tak.
Zastanawiam sie jeszcze nad swiecami, po wymianie zrobilem na nich jakies 7 tys km. Gdy je ostatnio wykrecilem zeby zobaczyc co tam sie dzieje to byly cale czarne z nagarem.
Sprawdze ten aku i dam znac

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

czyli masz komputer do podłączenia
sprawdź odczyty temperatury wody dla ecu
porównaj to z tym co masz na desce
możesz tez pokusić się o wymianę czujnika temp
bo nie pamiętam czy ten silnik ma osobny dla ecu i zegarów
czy jest tylko jeden
moim zdaniem objawy pasują do złego wskazania temp wody

tam masz przepływomierz czy tylko czujnik temp powietrza zasysanego ?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6256
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Jest jeden czujnik temp. Nie ma przeplywki jezeli to x16xel

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

dobry czujnik temp wody kosztuje 4 dychy

Bater27

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 17 cze 2018, 12:39
Auto: Astra G
Silnik: x16xel
Województwo: dolnośląskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Bater27 »

hej, sprawdzilem czujnik temperatury powietrza zasysanego, jest dobry. Zobaczę ten od wody i dam znać.

ODPOWIEDZ