[z18xe] Chrobotanie w silniku

Awatar użytkownika
mmm01

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 08 maja 2015, 8:11
Auto: Opel Zafira A
Silnik: Z18XE
Województwo: podkarpackie

[z18xe] Chrobotanie w silniku

#1

Nieprzeczytany post autor: mmm01 »

Witam.

Mam Opla Zafirę A 1.8 125KM z18xe benzyna+lpg

Miałem robioną głowice bo zawór się upalił. Po przejechaniu ~5 tyś.km pojawił się dźwięk chrobotania z silnika z okolic rozrządu ale tak jakby bardziej z tyłu. Chrobotanie to dobrze słychać jak się nawet troche doda gazu.

W warsztacie powiedzili mi, że to sprawka tego, ze rozrząd nie został zmieniony po takim remoncie i że pewnie pompa wody się rozlatuje ale bedą na pewno wiedzieć jak rozbiorą. Rozrząd ma 40tyś.km.

Czy to zabieg marketingowy mechaników by na mnie zarobić czy faktycznie może tak być z tą pompą wody?

Poniżej link z nagrania tego dźwięku na biegu jałowym.

[External Link Removed for Guests]

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

tak to może być pompa wody
miejsce i dźwięk się zgadza
wyciek płynu jest/był ?
pompa wody nie jest częścią zestawów rozrządu
wiele osób wymienia tylko rozrząd nie ruszając pompy
ty robiłeś ostatnia wymianę rozrządu ?
jeśli tak zmieniałeś pompę ?

tu masz fotki motywujące
tak się dzieje jak zmienisz rozrząd bez pompy kilka razy
i pompa stanie

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3671
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Rozrząd ma 40tyś.km.
Czy to zabieg marketingowy mechaników by na mnie zarobić
Nie, przy takim przebiegu tego rozrządu zakładanie go ponownie to proszenie się o kolejny remont...

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Automat »

mmm01 pisze:
15 lip 2019, 23:36
Witam. Mam Opla Zafirę A 1.8 125KM z18xe benzyna+lpg.Miałem robioną głowice bo zawór się upalił.
Jeśli możesz zaspokoić moją ciekawość,to bardzo proszę o kilka dodatkowych informacji:
- jaki przebieg ma Twój motor
- jak długo(przebieg) motor był zasilany gazem,nim wystąpił kłopot z zaworami(które ?)
- co było powodem kłopotów z zaworami
- co konkretnie regenerowałeś w głowicy
- jaką dałeś uszczelkę pod głowicę
- czy wymieniałeś śruby mocujące głowicę na nowe

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3628
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 181 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

nismo pisze:
16 lip 2019, 16:34
Rozrząd ma 40tyś.km.
Czy to zabieg marketingowy mechaników by na mnie zarobić
Nie, przy takim przebiegu tego rozrządu zakładanie go ponownie to proszenie się o kolejny remont...
Czy uważasz że przy zdjęciu paska rozrządu po 40 tysiącach i chęci ponownego jego założenia trzeba wymienić pompę wody która ma np 40 tysięcy?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3671
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Czy uważasz że przy zdjęciu paska rozrządu po 40 tysiącach i chęci ponownego jego założenia
Uważam ze jeśli rozrząd ma więcej niż 30tys powinno sie go wymienić na nowy bez względu na stan starego. W ASO natomiast zrobili by to nawet gdy by rozrząd miał tylko 5tys.
trzeba wymienić pompę wody która ma np 40 tysięcy?
Nie koniecznie, wszystko zależy od jej stanu. Aczkolwiek do z18xe sa to na tyle śmieszne pieniądze ze ja bym to zrobił. Bo po co ładować się w koszty i zdejmować niepotrzebnie pasek aby wymienić tylko pompe? Rozrząd wymieniam zawsze z pompa wody. Dlaczego? Wystarczy poczytać na forach posty ludzi którzy tego nie zrobili i czasami kończyło się to nowym silnikiem

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3628
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 181 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

nismo, nie pomyśl że się czepiam, bo się nie czepiam. Przeczytałem kilka razy i autor nie napisał żeby pompa była przechodzona więcej niż rozrząd, nie napisał żeby mniej. To już nawet nie kwestia zgody, bo nie piszesz żeby to było twoje zdanie. Niewymienienie pompy po 40 tysiącach to nie jest proszenie się o remont. Nic nie było podane czy pompa przy remoncie była demontowana czy nie itd. O ile co do paska możemy sobie polemizować to jest tu mocna nieścisłość dotycząca pompy. Bo już tylko krok do tego aby powiedzieć że przy przebiegu 40tysięcy przesunięcie znacznika w rolce napinającej (czy włożenie w nią gwoździa w otwór blokujący) i za chwilę wyjęcie go, oznacza dla pompy konieczność wymiany, a nie oznacza nawet w ASO.
Mówię o pompie a nie o pasku, do której sam zresztą się odnosisz. Oczywiście że ceny są śmieszne i na pewno nie o to tu chodzi. Pompy nie trzeba wymieniać co 40 tysięcy takie jest moje zdanie. Na zamieszczonym filmiku autor nawet nie zbliżył się mikrofonem do pompy, równie dobrze może to być alternator czy cokolwiek innego i nie mówię że to nie pompa, bo zdjęcie które tu obiegło już kilka wątków może pokazywać pompę o przebiegu kilku tysięcy kilometrów (może nie musi), tak samo jak pękające paski z przebiegiem kilkunastu tysięcy km, a to wcale nie oznacza że trzeba skracać interwały.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3671
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: nismo »

mówię o pompie a nie o pasku, do której sam zresztą się odnosisz
Czytasz, czytasz i nie rozumiesz co czytasz. Nie będę tu robił ani offtopa ani z tobą dyskutował tylko zwrócę uwagę ze zwróciłem "uwage" koledze na błąd ze nie wymienił rozrządu bo tak wynika z opisu, cała bajkę o pompie dodałeś sobie sam wiec nawet nie bede tego komentował

Z opisu wywnioskowałem ze warsztat zwrócił uwage koledze ze przy takim remoncie należny to zrobić
bo nie piszesz żeby to było twoje zdanie.
omg...

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3628
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 181 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Nie musisz że mną dyskutować. Dałeś jasna odpowiedź autorowi wątku i sam piszesz ze w zasadzie to wywnioskowales. Rozumiem że chodzi o to że po słowach proszenie się o remont należało by wątek zamknąć bo odpowiedź została udzielona dalszą rozmowa to offtoop. Ani tam pompe slychac ani nie slychac. Ale niech będzie. Autor sam sobie odpowie albo zrobi to warsztat tylko po co on tu przyszedł?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: Automat »

U mnie było trochę podobnie: remont z okazji padniętej uszczelki pod głowicą po przebiegu ok. 40 tys. km.
Mechanicy założyli,że rozrzad będzie nowy i nawet ów "stary" pasek przecięli,bo mieli taką potrzebę wynikającą z rozbiórki silnika.Był to koplet z INY, więc pompę i "resztę" zatrzymałem.Przypuszczam,że jak znajdę nabywcę na pompę(jeszcze nie szukałem) to powinna pochodzić,chyba,że źle ją przechowam.
Cały rozrząd był w dobrym stanie(łącznie z pompą) i na dobra sprawę,te kolejne 20-30 tys.km mógł latać.Ten dobry stan wynikał stąd,że komis ,który sprzedał mi auto, wymieniał rozrząd i pompę.Zdecydowałem się jednak na wymianę całości na nowe podzespoły.Dla remontujących mój silnik mechaników było to oczywiste.

ODPOWIEDZ