Złożony problem z silnikiem 1.6 84KM z16se

Awatar użytkownika
Dawid1983

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 19 lis 2019, 17:40
Imię: Dawid
Auto: Astra G
Silnik: Z16SE
Rocznik: 2003
Województwo: wielkopolskie

Złożony problem z silnikiem 1.6 84KM z16se

#1

Nieprzeczytany post autor: Dawid1983 »

Witam ..kupiłem astre g z 2003r z silnikiem 1.6 benzyna z16se.Silnik pracował na 3 cylindry ,obroty max.ok3 000I dymił na biało niebiesko.A więc mechanik.Diagnoza ukruszony zawór wydechowy.Wymiana.Silnik pracuje juz na 4 cyl.nadal jednak dymi I obroty do 3 tys max.Ma moc.Auto trafia do elektromechanika.Diagnoza:czujnik położenia wałka rozrządu.Wymiana na nowy.Bez rezultatu.Kolejna diagnoza :sterownik-komputer silnika.Nadal bez zmian.Teraz znowu pracuje na 3 cyl.bierze olej na potege ,dymi na bialo niebiesko szaro I obroty max 3 tys...nie wiem co dalej z tym autem ...wlozylem tys.zł I nic...

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Zmien mechanika.
Zaczalbym od kompresji….

Awatar użytkownika
Dawid1983

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 19 lis 2019, 17:40
Imię: Dawid
Auto: Astra G
Silnik: Z16SE
Rocznik: 2003
Województwo: wielkopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Dawid1983 »

Kompresja jest

Dodano po 3 godzinach 6 minutach 21 sekundach:
Witam wszystkich, jestem nowo zarejestrowanym użytkownikiem. Posiadam Astrę G Z16SE od ponad 1roku..niestety nadal nie mogę jezdzic tym autkiem przez problemy z pierwszego postu..

nowyendriu

Astro-maniak
Posty: 251
Rejestracja: 20 lis 2016, 12:24
Imię: Andrzej
Auto: Astra g, astra J
Silnik: z14xep, a14net
Województwo: opolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 6 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: nowyendriu »

Upg? Co to znaczy kompresja jest? Konkretnie ile?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

No skoro byl ukruszony zawor to rozumiem ze glowica zostala sciagnieta sprawdzona i zeszlifowana. A uszczelka oczywiscie nowa.

Usunięty użytkownik 861235

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Niech poprawia ten co robił głowicę a jak nie to, to i tak wypadałoby zrobić jakąś konkretną diagnostykę tego silnika i drogą eliminacji znaleźć przyczynę dlaczego tak chodzi jak chodzi.

Nie zagłębiając się co być może (może zawór, może pierścień pękł, był od początku pęknięty, może UPG bo źle zrobiona)

Po pierwsze primo, mechanik czy samemu i sprzęt do pomiaru kompresji, wkręcany w gniazdo świecy.

Po drugie primo, przed pomiarem sprawdzić rozrząd czy jest dobrze ustawiony, to jest bezkolizyjny silnik

Po trzecie primo, porządnie naładować akumulator przed pomiarem kompresji, musi być też dobry rozrusznik, szybko kręcić.

(wiadomo, podczas pomiaru nie może lać zupy, odpiąć wtyczki z wtrysków czy wyjąć przekaźnik pompy paliwa, przepustnica powinna być też full otwarta czyli gaz w podłogę)

Kompresja w tym silniku powinna wynosić od 13 do 15 bar i można wtedy uznać silnik za zdatny do eksploatacji, no jak będzie 12 też powinien jakoś chodzić.
Można jeszcze z próbą olejową pomiar zrobić, jak się nie zmieni a wciąż słaba to głowica winna/zawory.

Jak rozrząd będzie ok i kompresja będzie ok to wtedy szukamy przyczyny w osprzęcie silnika.

Kompresji na tym garze co robiony pewno nie będzie jak dymi i żre olej i osobiście podejrzewam też pęknięty pierścień ale to tylko domysły.
Bo mogła być walnięta UPG wcześniej i pił płyn na którymś cylindrze i ktoś jeździł i tylko dolewał płynu a to się zawsze źle kończy.

Sprawdzić rozrząd obowiązkowo i zrobić dobrze pomiar kompresji.

Paradoksalnie już po świecach widać co jest nie tak, ciekawe czy któryś z tych fachowców się pokusił o zerknięcie na świece.

Przyczyna jest, magii nie ma

Awatar użytkownika
luckyboy

Astro-maniak
Posty: 893
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń
Pomocny: 15 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: luckyboy »

Zapewne na jednym cylindrze bierze olej na potęgę i zarzuca świecę.

Awatar użytkownika
Dawid1983

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 19 lis 2019, 17:40
Imię: Dawid
Auto: Astra G
Silnik: Z16SE
Rocznik: 2003
Województwo: wielkopolskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Dawid1983 »

Bardzo dziekuje teraz mam ,,mape drogowa"jak dzialac dalej..co do rozrzadu byl sprawdzany jest dobrze ustawiony.Uszczelka nowa ale glowica nie zeszlifowana..

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3628
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 181 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

@@Dawid1983
W tym motorze jeżeli stoją pierścienie i trzonek zaworu lata w uszczelniaczu jak noga w filcu to kompresja będzie dobra bo za każdym razem jest z przymusu "próba olejowa". Jak głowica "nie szlifowana" to i uszczelniacze zaworowe te same, błąd. W tym motorze trzeba wymienić uszczelniacze jak się czapkę zdejmie i trzeba wymienić pierścienie bo stoją na bank. Uszczelniacze diagnozuje się w garażu lub galerii. 3 min na wolnych obrotach i przegazowanie. Jak jest bąk to uszczelniacze.
Auto jak nie chodzi na jeden cylinder to stukowy powie na który i pewnie jest wypadanie zapłonów jak sie sprawdzi gaz/hamulec . Konstrukcja jak z cepa jak dymi na biało to uszczelniacze zaworowe, pierścienie, uszczelka pod głowicą. To są możliwe drogi oleju do cylindra. Jeżeli mocno dymi to wykręcenie świec od razu pokaże na którym cylindrze jest niedobrze.
Żeby nie te dymienie to bym powiedział sterownik. Na bank są błędy, ten sterownik dobrze sobie radzi z powiedzeniem na który nie pali.

pozdrawiam, miałem AG z tym samym motorem. Najlepszy motor od GM.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Usunięty użytkownik 861235

#10

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

do kosza.

ODPOWIEDZ