Opel astra G 1.6 16v - Sterownik silnika, czujnik położenia wału, Błąd P0340
- Rapuch
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 paź 2020, 16:36
- Imię: Rafał
- Auto: Opel Astra G 1.6 16v
- Rocznik: 2001
- Województwo: wielkopolskie
Opel astra G 1.6 16v - Sterownik silnika, czujnik położenia wału, Błąd P0340
Witam. Mam problem z moim Autem. Postaram się opisać co jest nie tak, dokładnie jak tylko mogę.
Na samym początku powiem, że zaczęło się od pojawienia się kontrolki "Auta z kluczem". Auto nawet z tą kontrolką zachowywało się normalnie, nic nie szarpało, odpal na zimnym jak i ciepłym silniku. Pojechałem do mechanika, Auto zostało podłączone pod komputer. Błąd który się pojawił to P0340. Mechanik stwierdził, że czujnik położenia wału jest do wymiany, tak też zrobiłem, czujnik został wymieniony (dodam, że nie na nowy, tylko używany ).
Po wymianie czujnika, niestety było gorzej. Auto zapalało tylko na zimnym silniku, po osiągnięciu 80-90 stopni nie dało się zapalić. Więc zamieniłem czujnik na ten, który był poprzednio. Po ponownej wizycie u mechanika (tym razem innego) stwierdził, że może być uszkodzony "Sterownik silnika". Zalecił, żeby szukać używanego i szukać po numerach które są na sterowniku. Dzisiaj dobrałem się do tego sterownika, spisałem numery które tam były i złożyłem wszystko do kupy. Po złożeniu Auto miało przez chwile nierówne obroty, po chwili nastąpiła stabilizacja oraz przestało zapalać na ciepłym silniku. Gdy auto się rozgrzało dodatkowo wyskoczyła kontrolka "Silnika", czyli miałem już dwie kontrolki. Niestety nie wiem czy pojawiły się jakieś dodatkowe błędy.
Mam nadzieje, żę opisałem wszystko zrozumiale.
Czy wyjęcie sterownika i włożenie go spowodowało , że auto zaczęło wariować ? Ma ktoś może jakieś pomysły lub spotkał się z podobnym problemem ?
Za wszelkie rady i wskazówki będe bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
Na samym początku powiem, że zaczęło się od pojawienia się kontrolki "Auta z kluczem". Auto nawet z tą kontrolką zachowywało się normalnie, nic nie szarpało, odpal na zimnym jak i ciepłym silniku. Pojechałem do mechanika, Auto zostało podłączone pod komputer. Błąd który się pojawił to P0340. Mechanik stwierdził, że czujnik położenia wału jest do wymiany, tak też zrobiłem, czujnik został wymieniony (dodam, że nie na nowy, tylko używany ).
Po wymianie czujnika, niestety było gorzej. Auto zapalało tylko na zimnym silniku, po osiągnięciu 80-90 stopni nie dało się zapalić. Więc zamieniłem czujnik na ten, który był poprzednio. Po ponownej wizycie u mechanika (tym razem innego) stwierdził, że może być uszkodzony "Sterownik silnika". Zalecił, żeby szukać używanego i szukać po numerach które są na sterowniku. Dzisiaj dobrałem się do tego sterownika, spisałem numery które tam były i złożyłem wszystko do kupy. Po złożeniu Auto miało przez chwile nierówne obroty, po chwili nastąpiła stabilizacja oraz przestało zapalać na ciepłym silniku. Gdy auto się rozgrzało dodatkowo wyskoczyła kontrolka "Silnika", czyli miałem już dwie kontrolki. Niestety nie wiem czy pojawiły się jakieś dodatkowe błędy.
Mam nadzieje, żę opisałem wszystko zrozumiale.
Czy wyjęcie sterownika i włożenie go spowodowało , że auto zaczęło wariować ? Ma ktoś może jakieś pomysły lub spotkał się z podobnym problemem ?
Za wszelkie rady i wskazówki będe bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
- Rapuch
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 paź 2020, 16:36
- Imię: Rafał
- Auto: Opel Astra G 1.6 16v
- Rocznik: 2001
- Województwo: wielkopolskie
Ogólnie auto w tej chwili żyje własnym życiem, ponieważ kontrolki zapalają się w losowych momentach . Wczoraj miałem 2, dzisiaj rano jedną a jak wracałem z pracy to też jedną po czym zgasła jak zgasiłem i odpaliłem silnik . Może to faktycznie sterownik/komputer juz mi pada.
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
- Auto: astra g chevrolet epica
- Silnik: z18xe x25d1
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 21 razy
czujnik wału też może przestawać działać na rozgrzanym silniku
można go zdiagnozować na oko po wyglądzie tylko trzeba wiedzieć na co patrzeć
poza tym nie wiem dlaczego wsadziłeś używany czujnik one nie kosztują worka monet
jak masz ten stary to wsadź go z powrotem i kup nowy w tzw. międzyczasie
jak masz jeden błąd to najprawdopodobniej jeszcze nie ecu
jeden błąd i to taki który tez wychodzi na ciepłym to na moje nie ecu
jak błędami sieje czujnik walków to auto można odpalić a jak czujnik wału to jest kaplica
poziom ogarnięcia naszych mechaników faktycznie jest porażająco chujowy
można go zdiagnozować na oko po wyglądzie tylko trzeba wiedzieć na co patrzeć
poza tym nie wiem dlaczego wsadziłeś używany czujnik one nie kosztują worka monet
jak masz ten stary to wsadź go z powrotem i kup nowy w tzw. międzyczasie
jak masz jeden błąd to najprawdopodobniej jeszcze nie ecu
jeden błąd i to taki który tez wychodzi na ciepłym to na moje nie ecu
jak błędami sieje czujnik walków to auto można odpalić a jak czujnik wału to jest kaplica
poziom ogarnięcia naszych mechaników faktycznie jest porażająco chujowy
- Rapuch
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 paź 2020, 16:36
- Imię: Rafał
- Auto: Opel Astra G 1.6 16v
- Rocznik: 2001
- Województwo: wielkopolskie
Na właśnie kontrolka zapalała się tylko na ciepłym silniku. Ten stary czujnik mam własnie założony bo na tym używanym było gorzej jak wcześniej pisałem. Spoko zamówię nowy czujnik i dam zobaczymy czy bedzie poprawa. Dzięki
PS: Problem został rozwiązany. Wina leżała po stronie komputera/sterownika. Po wymianie wszystko działa jak należy.
PS: Problem został rozwiązany. Wina leżała po stronie komputera/sterownika. Po wymianie wszystko działa jak należy.
- Yetti1234
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 mar 2021, 17:39
- Imię: Yetti
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Rocznik: 2004
- Województwo: pomorskie
Ja z kolei od póltora roku posiadam Astrę H ,w tym czasie dwa razy wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu ( błąd P0340 ).Ostatnia wymiana styczeń tego roku, i znowu wczoraj zapaliło się autko z kluczykiem i pokazuje ten sam błąd . Czy czeka mnie trzecia wymiana tego czujnika ? Czy ten błąd może oznaczać jeszcze coś innego ? Dodam że sterownik silnika tez był wymieniony jakieś półtora roku temu.