Pokrywa zaworów, kontrolka ciśnienia oleju
- Sezonowiec
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 sie 2018, 1:36
- Imię: Krystian
- Auto: Astra G
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: śląskie
Pokrywa zaworów, kontrolka ciśnienia oleju
Witam,
Auto ostatnio nie chciało mi odpalić i oddałem je do mechanika. Mechanik stwierdził że to pokrywa zaworow, pokrywa była już wymieniana że 2 lata wstecz więc zalecił kupić odpowdni zamiennik i na to przystalem. Po wymianie pokrywy zauważyłem że za każdym razem jak odpalam auto to zaswieca mi się kontrolka ciśnienia oleju, myślałem że to przez ten zamiennik pokrywy tak się dzieje bo po 10-15 min kontrolka gasla. W pewnym momencie jazdy w końcu brakło mi oleju. Dolalem ale już po fakcie. Mechanik stwierdził że panewki do wymiany. Przed wymiana pokrywy zaworow nie miałem żadnych problemów z kontrolka ciśnienia oleju.
Chciałbym się Was poradzić i zapytać się
1. Czy mechanik mógłby czegoś nie zrobić lub czegoś nie sprawdzić gdy wymieniał mi pokrywę że mi się ta kontrolka ciśnienia oleju zapalala
2. Czy taka wymiana panewek to koszt 4-5 tys? Bo tak mi wyliczyl ten sam mechanik
Z góry dziekuje za wszelkie odpowiedzi
Pozdrawiam
Dodano po 1 minucie 24 sekundach:
Posiadam Astra G 2007 1.6 16V Z16XEP
Auto ostatnio nie chciało mi odpalić i oddałem je do mechanika. Mechanik stwierdził że to pokrywa zaworow, pokrywa była już wymieniana że 2 lata wstecz więc zalecił kupić odpowdni zamiennik i na to przystalem. Po wymianie pokrywy zauważyłem że za każdym razem jak odpalam auto to zaswieca mi się kontrolka ciśnienia oleju, myślałem że to przez ten zamiennik pokrywy tak się dzieje bo po 10-15 min kontrolka gasla. W pewnym momencie jazdy w końcu brakło mi oleju. Dolalem ale już po fakcie. Mechanik stwierdził że panewki do wymiany. Przed wymiana pokrywy zaworow nie miałem żadnych problemów z kontrolka ciśnienia oleju.
Chciałbym się Was poradzić i zapytać się
1. Czy mechanik mógłby czegoś nie zrobić lub czegoś nie sprawdzić gdy wymieniał mi pokrywę że mi się ta kontrolka ciśnienia oleju zapalala
2. Czy taka wymiana panewek to koszt 4-5 tys? Bo tak mi wyliczyl ten sam mechanik
Z góry dziekuje za wszelkie odpowiedzi
Pozdrawiam
Dodano po 1 minucie 24 sekundach:
Posiadam Astra G 2007 1.6 16V Z16XEP
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Wymiana panewek to nie jest koszt 4-5 tysięcy może maks 200pln i to z gratami ale. Panewki na bank siadły razem z wałem. Więc ten koszt może być realny bo oznacza rozebranie całego silnika, szlify czopów...... Można wyliczać i wyliczać.
Myślę że nie wykazałeś się rozsądkiem jeżdżąc 10-15min na zaświeconej kontrolce smarowania. Przełącznik ciśnienia oleju ma punkt przełączenia 0,5bara, czyli duuużo za mało do poprawnej pracy a u Ciebie się dodatkowo świecił więc smarowania mogło wcale nie być.
Powiedziałbym że raczej cały silnik zatarty. Olej nie znikł ot tak sobie, jeżeli nie zwiał odmą to poszedł zatartymi tłokami.
Ale to dopiero po rozebraniu będzie widać, nie chcę straszyć. Chociaż jak ktoś na smarowaniu jeździ to w cyrku się nie śmieje. Święcące smarowanie powinno zapalić dodatkową lampkę w głowie.
Myślę że nie wykazałeś się rozsądkiem jeżdżąc 10-15min na zaświeconej kontrolce smarowania. Przełącznik ciśnienia oleju ma punkt przełączenia 0,5bara, czyli duuużo za mało do poprawnej pracy a u Ciebie się dodatkowo świecił więc smarowania mogło wcale nie być.
Powiedziałbym że raczej cały silnik zatarty. Olej nie znikł ot tak sobie, jeżeli nie zwiał odmą to poszedł zatartymi tłokami.
Ale to dopiero po rozebraniu będzie widać, nie chcę straszyć. Chociaż jak ktoś na smarowaniu jeździ to w cyrku się nie śmieje. Święcące smarowanie powinno zapalić dodatkową lampkę w głowie.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Sezonowiec
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 sie 2018, 1:36
- Imię: Krystian
- Auto: Astra G
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: śląskie
Cały ten proces zacierania silnika trwał około miesiąca czasu gdyż kontrolną przeważnie zapalala się tylko na chwilę albo gasla po kilku KM, więc niestety pomyślałem że tak już jest przy zamienniku pokrywy.
Czy mógłbyś mi odpowiedzieć jeszcze na pierwsze pytanie? Czy można wymienić źle pokrywę zaworów tak aby później olej mi się szybciej żuzyl?
Chodzi mi o to czy mógł pominąć jakąś czynność przy wymianie pokrywy która dała by efekt końcowy w postaci szybciej zuzywajacego się oleju, bo jak już wcześniej zaznaczyłem przed wymiana pokrywy kontrolka nigdy się nie zapalala
Byłbym wdzieczny
Pozdrawiam
Czy mógłbyś mi odpowiedzieć jeszcze na pierwsze pytanie? Czy można wymienić źle pokrywę zaworów tak aby później olej mi się szybciej żuzyl?
Chodzi mi o to czy mógł pominąć jakąś czynność przy wymianie pokrywy która dała by efekt końcowy w postaci szybciej zuzywajacego się oleju, bo jak już wcześniej zaznaczyłem przed wymiana pokrywy kontrolka nigdy się nie zapalala
Byłbym wdzieczny
Pozdrawiam
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
W pokrywie jest odma więc....
Tak jak napisałem wyżej olej musiał gdzieś zniknąć. Albo zniknął przez zatarcie silnika, albo silnik się zatarł bo nie było oleju. Gdyby odma w pokrywie była uszkodzona i olej by znikł to by znikl i by go nie było. Silnik by stanął w kilkanaście km od momentu gdy smok przestał sięgać do oleju i nawet byś go nie zapalił. Nie obróciłbyś wałem kpl blokada. Po ostygnięciu może może by się dało uruchomić na chwilę. Brak mocy.
Raczej mi tu wygląda że była jeszcze jakaś robota oprócz tej pokrywy wcześniej albo później.
Tak jak napisałem wyżej olej musiał gdzieś zniknąć. Albo zniknął przez zatarcie silnika, albo silnik się zatarł bo nie było oleju. Gdyby odma w pokrywie była uszkodzona i olej by znikł to by znikl i by go nie było. Silnik by stanął w kilkanaście km od momentu gdy smok przestał sięgać do oleju i nawet byś go nie zapalił. Nie obróciłbyś wałem kpl blokada. Po ostygnięciu może może by się dało uruchomić na chwilę. Brak mocy.
Raczej mi tu wygląda że była jeszcze jakaś robota oprócz tej pokrywy wcześniej albo później.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Sezonowiec
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 sie 2018, 1:36
- Imię: Krystian
- Auto: Astra G
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: śląskie
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Daj znać jak się będzie temat rozwijał.
Jest jeszcze szansa że coś wpadło przez otwarty od góry motor (zdjęta pokrywa) i wpadło do misy i dostało się do pompy i zatarło ją. Jest taka możliwość, ale na smoku jest sitko które wyłapie większość takich tematów. Jakiś drut teoretycznie ma szansę się przedostać i zarżnąć pompę.
Jest jeszcze szansa że coś wpadło przez otwarty od góry motor (zdjęta pokrywa) i wpadło do misy i dostało się do pompy i zatarło ją. Jest taka możliwość, ale na smoku jest sitko które wyłapie większość takich tematów. Jakiś drut teoretycznie ma szansę się przedostać i zarżnąć pompę.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
-
- Posty: 675
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
- Auto: Astra k
- Silnik: 14xft
- Rocznik: 2017
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 54 razy
- Pomocny: 25 razy