Turbo do wolnossaka
- bebzunnet
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G 2.0OPC
- Silnik: X20XER
- Rocznik: 2000
- Województwo: lubelskie
Re: Turbo do wolnossaka
Grzegorz sprawa wygląda tak:
Porting głowicy- o co chodzi?
dolot zbieram części z let-a mam kolektor+ wyjście z niego i rurę która idzie na pokrywą do turbo, mam też chłodniczkę oleju i kruciec wody, ale może będziemy robić inaczej
wydech: dostałem namiar na okolice warszawy "decybelcustom &BPC" podobno znany w otoczeniu opla gość co spawa takie rzeczy bez gięcia, średnica raczej tak jak mówisz 2,5- 3" wyjdzie w praniu
magnaflow : znowu co to jest i jak to się jje???
Jeśli chodzi o wałki to mam te ostre przez co lekko faluje na obrotach
miska jest metal, jakies 1000km -1500 wymieniona była ale czy taka jak w LET nie wiem pewnie tak skoro uszczelki takie same idą
Jeśli chodzi o hamownie to patrzyłem puławy po twoim info, napisałem email czy byliby chętni wesprzeć technicznie i wiedzowo projekt, czekam na info zwrotne.
Aha i o co chodzi z kołkowaniem tłoków??? bo są kute.
P.S. fajnie że jesteś zainteresowany pomocą, z górki dzięki
Porting głowicy- o co chodzi?
dolot zbieram części z let-a mam kolektor+ wyjście z niego i rurę która idzie na pokrywą do turbo, mam też chłodniczkę oleju i kruciec wody, ale może będziemy robić inaczej
wydech: dostałem namiar na okolice warszawy "decybelcustom &BPC" podobno znany w otoczeniu opla gość co spawa takie rzeczy bez gięcia, średnica raczej tak jak mówisz 2,5- 3" wyjdzie w praniu
magnaflow : znowu co to jest i jak to się jje???
Jeśli chodzi o wałki to mam te ostre przez co lekko faluje na obrotach
miska jest metal, jakies 1000km -1500 wymieniona była ale czy taka jak w LET nie wiem pewnie tak skoro uszczelki takie same idą
Jeśli chodzi o hamownie to patrzyłem puławy po twoim info, napisałem email czy byliby chętni wesprzeć technicznie i wiedzowo projekt, czekam na info zwrotne.
Aha i o co chodzi z kołkowaniem tłoków??? bo są kute.
P.S. fajnie że jesteś zainteresowany pomocą, z górki dzięki
-
- Posty: 6107
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 130 razy
Kołkowanie bloku.
Nie tłoków.
Kanały wodne są dość duże i tam się kołkuje, żeby ścianki cylindra wytrzymały.
Ja mam wałki z x20xev, są dużo inne od serii leh
Magnaflow - tłumik - nierdzewka, 2,5' przelot, środkowy.
Mogę porobić foty, jak będę na działce.
Taki - [External Link Removed for Guests]
Porting.
Jak będzie głowica na wierzchu, to warto chociaż dopasować kanały ssące i wylotowe do uszczelki, choć tyle.
Ja dodatkowo bawiłem się kanałami do samych zaworów, trochę materiału zdjąłem i wygładziłem.
Nie tłoków.
Kanały wodne są dość duże i tam się kołkuje, żeby ścianki cylindra wytrzymały.
Ja mam wałki z x20xev, są dużo inne od serii leh
Magnaflow - tłumik - nierdzewka, 2,5' przelot, środkowy.
Mogę porobić foty, jak będę na działce.
Taki - [External Link Removed for Guests]
Porting.
Jak będzie głowica na wierzchu, to warto chociaż dopasować kanały ssące i wylotowe do uszczelki, choć tyle.
Ja dodatkowo bawiłem się kanałami do samych zaworów, trochę materiału zdjąłem i wygładziłem.
- bebzunnet
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G 2.0OPC
- Silnik: X20XER
- Rocznik: 2000
- Województwo: lubelskie
Opel Astra G OPC I
Lata produkcji: 1999-2001.
Astra G OPC
Limitowana do 3000 sztuk. Wyprodukowano ją, aby uzyskać homologację sportową (wymagana liczba min. 2500 egzemplarzy). W stosunku do wersji 2,0 Sport posiadała następujące zmiany:
silnik („ostry” wałek rozrządu, inny kolektor wydechowy, komputer, usunięty wałek wyrównoważający, chłodnica oleju, pływające sworznie tłokowe, koło zamachowe z 8 otworami,kute tłoki
skrzynia biegów (F-23, ze skróconymi przełożeniami);
zawieszenie (niższe o 20/10 mm i twardsze);
hamulce (średnica tarcz 308/264mm);
masę (-50 kg);
felgi 17 calowe BBS (RX 248);
opony 215/40R17 Dulnlop SP 9000;
spojler, inna listwa pod przednim zderzakiem, lusterka OPC;
obrotomierz wyskalowany do 8000 obr./min (odcięcie obrotów przy 7000);
tapicerka „Sky Line” (w części egzemplarzy fotele Recaro);
dostępne kolory: niebieski (Arden Blue), srebrny (Silver Star), czarny (Antracyt Black);
Dane techniczno-eksploatacyjne:
Silnik X20XER
poj. skokowa 1998 cm³;
max. moc 118 kW (160 KM) przy 6500 obr./min;
max. moment obrotowy 188 Nm przy 4300 obr./min;
przyśpieszenie 0–100 km/h: 8,2 sek;
prędkość maksymalna: 220 km/h
Dodano po 44 sekundach:
Grzegorz powiedz z swojego doświadczenia czy idzie to zrobić czy porzucić to w chu.....
Lata produkcji: 1999-2001.
Astra G OPC
Limitowana do 3000 sztuk. Wyprodukowano ją, aby uzyskać homologację sportową (wymagana liczba min. 2500 egzemplarzy). W stosunku do wersji 2,0 Sport posiadała następujące zmiany:
silnik („ostry” wałek rozrządu, inny kolektor wydechowy, komputer, usunięty wałek wyrównoważający, chłodnica oleju, pływające sworznie tłokowe, koło zamachowe z 8 otworami,kute tłoki
skrzynia biegów (F-23, ze skróconymi przełożeniami);
zawieszenie (niższe o 20/10 mm i twardsze);
hamulce (średnica tarcz 308/264mm);
masę (-50 kg);
felgi 17 calowe BBS (RX 248);
opony 215/40R17 Dulnlop SP 9000;
spojler, inna listwa pod przednim zderzakiem, lusterka OPC;
obrotomierz wyskalowany do 8000 obr./min (odcięcie obrotów przy 7000);
tapicerka „Sky Line” (w części egzemplarzy fotele Recaro);
dostępne kolory: niebieski (Arden Blue), srebrny (Silver Star), czarny (Antracyt Black);
Dane techniczno-eksploatacyjne:
Silnik X20XER
poj. skokowa 1998 cm³;
max. moc 118 kW (160 KM) przy 6500 obr./min;
max. moment obrotowy 188 Nm przy 4300 obr./min;
przyśpieszenie 0–100 km/h: 8,2 sek;
prędkość maksymalna: 220 km/h
Dodano po 44 sekundach:
Grzegorz powiedz z swojego doświadczenia czy idzie to zrobić czy porzucić to w chu.....
-
- Posty: 6107
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 130 razy
Wałki wyrzucisz, a otwory olejowe zaślepisz.
Dobrze by było kupić ramkę do bloku z dołu od vectry B x18xe.
Żeby wzmocnić blok z dołu, bo brak wałków z obudową będzie.
Wałki, tak jak pisałem, ja mam z x20xev, krzywki grubsze i wyższe, niż w ler i let i leh. Innych nie sprawdzałem.
Hamulce ogarniesz, pasują z zafiry A OPC.
Komputer - dobrze by było mieć choć kompa z z20let, żeby jakoś dojechać na strojenie.
Dla mnie warto.
Tak miałem zrobioną kosiarkę.
Dobrze by było kupić ramkę do bloku z dołu od vectry B x18xe.
Żeby wzmocnić blok z dołu, bo brak wałków z obudową będzie.
Wałki, tak jak pisałem, ja mam z x20xev, krzywki grubsze i wyższe, niż w ler i let i leh. Innych nie sprawdzałem.
Hamulce ogarniesz, pasują z zafiry A OPC.
Komputer - dobrze by było mieć choć kompa z z20let, żeby jakoś dojechać na strojenie.
Dla mnie warto.
Tak miałem zrobioną kosiarkę.
- bebzunnet
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G 2.0OPC
- Silnik: X20XER
- Rocznik: 2000
- Województwo: lubelskie
powiedz jeszcze ile na ecu z20let można wyciągnąć mocy??? bo dzwoniłem do Puław i gość podsumował mnie tak że koszt ECU 2 do opla to 15 000zł!!! i że robił już w chu.. tych opli i na 1000% jest nie zakuty! opis oficjalny sam widzisz co pisze że jest, pod jadę jeszcze jakoś do serwisu OPEL i sprawdzę może u nich jak to jest z moją jednostką.
-
- Posty: 6107
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 130 razy
Z20let jest przyjaźniejszy do tuningu, w sensie łatwiej dla tunera.
ECU nie jest ograniczeniem mocy
A ja sprzedałem swój sterownik z corsy za chyba 500zł, z mapą na 240KM........
Spytam kumpla, może ma jeszcze taki komputer.
ECU nie jest ograniczeniem mocy
A ja sprzedałem swój sterownik z corsy za chyba 500zł, z mapą na 240KM........
Spytam kumpla, może ma jeszcze taki komputer.
- wesoł
- Posty: 4902
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Moim zdaniem to źle kolega kombinuje. Silnik teraz ma wysokoobrotowy i wszystko tak jest ram ogarnięte pod taka charakterystykę. Silnik uturbiony ma nieco niższe obroty, odprężony jest by więcej powietrza wlazło i też by uniknąć spalania stukowego.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 6107
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 130 razy
W C20XE spełniał swoją rolę.
Czemu tu ma być inaczej?
Szkoda zmieniać tłoki, jak kute, dlatego kanapka jest dobrym wyjściem.
Na CNC się takie coś ino mig zrobi.
Czemu tu ma być inaczej?
Szkoda zmieniać tłoki, jak kute, dlatego kanapka jest dobrym wyjściem.
Na CNC się takie coś ino mig zrobi.