Turbo do wolnossaka

Awatar użytkownika
bebzunnet

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
Imię: Paweł
Auto: Astra G 2.0OPC
Silnik: X20XER
Rocznik: 2000
Województwo: lubelskie

Re: Turbo do wolnossaka

#11

Nieprzeczytany post autor: bebzunnet »

Grzegorz sprawa wygląda tak:
Porting głowicy- o co chodzi?
dolot zbieram części z let-a mam kolektor+ wyjście z niego i rurę która idzie na pokrywą do turbo, mam też chłodniczkę oleju i kruciec wody, ale może będziemy robić inaczej
wydech: dostałem namiar na okolice warszawy "decybelcustom &BPC" podobno znany w otoczeniu opla gość co spawa takie rzeczy bez gięcia, średnica raczej tak jak mówisz 2,5- 3" wyjdzie w praniu
magnaflow : znowu co to jest i jak to się jje???
Jeśli chodzi o wałki to mam te ostre przez co lekko faluje na obrotach
miska jest metal, jakies 1000km -1500 wymieniona była ale czy taka jak w LET nie wiem pewnie tak skoro uszczelki takie same idą
Jeśli chodzi o hamownie to patrzyłem puławy po twoim info, napisałem email czy byliby chętni wesprzeć technicznie i wiedzowo projekt, czekam na info zwrotne.
Aha i o co chodzi z kołkowaniem tłoków??? bo są kute.

P.S. fajnie że jesteś zainteresowany pomocą, z górki dzięki

ja37

V.I.P.
Posty: 6107
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Kołkowanie bloku.
Nie tłoków.
Kanały wodne są dość duże i tam się kołkuje, żeby ścianki cylindra wytrzymały.

Ja mam wałki z x20xev, są dużo inne od serii leh :)

Magnaflow - tłumik - nierdzewka, 2,5' przelot, środkowy.
Mogę porobić foty, jak będę na działce.
Taki - [External Link Removed for Guests]

Porting.
Jak będzie głowica na wierzchu, to warto chociaż dopasować kanały ssące i wylotowe do uszczelki, choć tyle.
Ja dodatkowo bawiłem się kanałami do samych zaworów, trochę materiału zdjąłem i wygładziłem.

Awatar użytkownika
bebzunnet

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
Imię: Paweł
Auto: Astra G 2.0OPC
Silnik: X20XER
Rocznik: 2000
Województwo: lubelskie

#13

Nieprzeczytany post autor: bebzunnet »

Opel Astra G OPC I
Lata produkcji: 1999-2001.


Astra G OPC
Limitowana do 3000 sztuk. Wyprodukowano ją, aby uzyskać homologację sportową (wymagana liczba min. 2500 egzemplarzy). W stosunku do wersji 2,0 Sport posiadała następujące zmiany:

silnik („ostry” wałek rozrządu, inny kolektor wydechowy, komputer, usunięty wałek wyrównoważający, chłodnica oleju, pływające sworznie tłokowe, koło zamachowe z 8 otworami,kute tłoki
skrzynia biegów (F-23, ze skróconymi przełożeniami);
zawieszenie (niższe o 20/10 mm i twardsze);
hamulce (średnica tarcz 308/264mm);
masę (-50 kg);
felgi 17 calowe BBS (RX 248);
opony 215/40R17 Dulnlop SP 9000;
spojler, inna listwa pod przednim zderzakiem, lusterka OPC;
obrotomierz wyskalowany do 8000 obr./min (odcięcie obrotów przy 7000);
tapicerka „Sky Line” (w części egzemplarzy fotele Recaro);
dostępne kolory: niebieski (Arden Blue), srebrny (Silver Star), czarny (Antracyt Black);
Dane techniczno-eksploatacyjne:

Silnik X20XER

poj. skokowa 1998 cm³;
max. moc 118 kW (160 KM) przy 6500 obr./min;
max. moment obrotowy 188 Nm przy 4300 obr./min;
przyśpieszenie 0–100 km/h: 8,2 sek;
prędkość maksymalna: 220 km/h

Dodano po 44 sekundach:
Grzegorz powiedz z swojego doświadczenia czy idzie to zrobić czy porzucić to w chu.....

ja37

V.I.P.
Posty: 6107
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Wałki wyrzucisz, a otwory olejowe zaślepisz.
Dobrze by było kupić ramkę do bloku z dołu od vectry B x18xe.
Żeby wzmocnić blok z dołu, bo brak wałków z obudową będzie.
Wałki, tak jak pisałem, ja mam z x20xev, krzywki grubsze i wyższe, niż w ler i let i leh. Innych nie sprawdzałem.
Hamulce ogarniesz, pasują z zafiry A OPC.
Komputer - dobrze by było mieć choć kompa z z20let, żeby jakoś dojechać na strojenie.
Dla mnie warto.
Tak miałem zrobioną kosiarkę.

Awatar użytkownika
bebzunnet

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
Imię: Paweł
Auto: Astra G 2.0OPC
Silnik: X20XER
Rocznik: 2000
Województwo: lubelskie

#15

Nieprzeczytany post autor: bebzunnet »

powiedz jeszcze ile na ecu z20let można wyciągnąć mocy??? bo dzwoniłem do Puław i gość podsumował mnie tak że koszt ECU 2 do opla to 15 000zł!!! i że robił już w chu.. tych opli i na 1000% jest nie zakuty! opis oficjalny sam widzisz co pisze że jest, pod jadę jeszcze jakoś do serwisu OPEL i sprawdzę może u nich jak to jest z moją jednostką.

ja37

V.I.P.
Posty: 6107
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Z20let jest przyjaźniejszy do tuningu, w sensie łatwiej dla tunera.
ECU nie jest ograniczeniem mocy :)

A ja sprzedałem swój sterownik z corsy za chyba 500zł, z mapą na 240KM........

Spytam kumpla, może ma jeszcze taki komputer.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Moim zdaniem to źle kolega kombinuje. Silnik teraz ma wysokoobrotowy i wszystko tak jest ram ogarnięte pod taka charakterystykę. Silnik uturbiony ma nieco niższe obroty, odprężony jest by więcej powietrza wlazło i też by uniknąć spalania stukowego.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ja37

V.I.P.
Posty: 6107
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Też dlatego kanapkę da i gitara.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

To półśrodek poniekąd.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ja37

V.I.P.
Posty: 6107
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

W C20XE spełniał swoją rolę.
Czemu tu ma być inaczej?
Szkoda zmieniać tłoki, jak kute, dlatego kanapka jest dobrym wyjściem.
Na CNC się takie coś ino mig zrobi.

ODPOWIEDZ