Turbo do wolnossaka

Awatar użytkownika
bebzunnet

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
Imię: Paweł
Auto: Astra G 2.0OPC
Silnik: X20XER
Rocznik: 2000
Województwo: lubelskie

Turbo do wolnossaka

#1

Nieprzeczytany post autor: bebzunnet »

Witam
Dawno tu nie gościłem ale wasza pomoc może być bezcenna. Otóż jak w temacie posiadam X20XER 160KM po ostatniej wizycie u mechanika zrodził się przypadkowy plan uturbienia Asterki, bo skoro wnętrze jest zakute to czemu nie skorzystać z dobrodziejstwa Opla, a do meritum... Otóż chcemy zrobić 350KM, turbo mam z z20let na dniach jedzie do Fmic na hybrydę, intercooler mam również od nich poprzeczny, wzmocniony pod belkę przednią, mam kolektory wdech i wydech z z20let, mam dolot oryginał, nie posiadam przewodów do turbosprężarki zasilających i powrotu oleju gdyż nie mam schematu czy ktoś z Was posiada wiedzę jakich szukać? (zdjęcia, nr, opis) troszkę tego jest na aukcjach tyle że nie za bardzo ogarniam, a mechanior chce pomóc tylko brak czasu go dopada, i robimy wszystko po godzinach i w wolnych chwilach między praca a rodziną.
Czy mogę liczyć na pomoc?
z góry dzięki dla Was...

ja37

V.I.P.
Posty: 6104
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Skąd wiesz, że zakuty, jak turbo nie były zakute?

Awatar użytkownika
bebzunnet

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
Imię: Paweł
Auto: Astra G 2.0OPC
Silnik: X20XER
Rocznik: 2000
Województwo: lubelskie

#3

Nieprzeczytany post autor: bebzunnet »

ja37 poczytaj proszę historię Opla a dokładniej Opel Performers Center (OPC) a dowiesz się szczegółowo.
Otóż w skrócie, Opel chciał zabłysnąć na arenie rajdowej, ale musiał zdobyć licencję producencką, wiec powołał biuro OPC i kazał stworzyć auto do rajdów, inż. postawili na ASTRĘ G. Do zwykłej budy wstawili duży silnik, trochę mocy, i ograniczyli ilość egzemplaży do 3000szt. ale żeby auto się różniło od reszty dostało nowy silnik X20XER 160 KM z zakutym środkiem wałki, tłoki, korbowody, wzmocniony blok idt. i dopiero z tej jednostki powstało turbo np. z20let, kolektory dostosowane do mojego bloku, mocowania identyczne tylko budować aha i są dwie wersję tego OPC niemiecka i szwajcarska. Ogólnie auto niczym się nie różni od zwykłej astry ma lusterka ceramiczne jak Mpower w BMW i jest to seria, są trzy kolory niebieski, szary i czarny. A i wersje D w środku są fotele RECARO natomiast w CH są sporty z opla. ot i w skrócie...
A teraz pomóż z wężami coś wiesz gdzie jaki idt???

Dodano po 12 minutach 5 sekundach:
Ogólnie potrzebuję każdej pomocy a dokładnie waszej wiedzy i doświadczeń bo z tego co wiem w kraju jeszcze z tego silnika nikt turbo nie zrobił. z mechaniki mózgiem nie jestem cos tam wiem ale nie aż tyle. w wolnej chwili podzielę się zdjęciami bo i z zewnątrz dużo pracy mnie czeka chcę ją obniżyć, poszerzyć i odnowić lakier.

ja37

V.I.P.
Posty: 6104
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

To dlaczego OPC turbo nie miało kucizny?
Dlatego pytam, skąd w wolnossaku kucizna.

Awatar użytkownika
bebzunnet

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
Imię: Paweł
Auto: Astra G 2.0OPC
Silnik: X20XER
Rocznik: 2000
Województwo: lubelskie

#5

Nieprzeczytany post autor: bebzunnet »

Grzesiu nie potrafię Ci odpowiedzieć na to pytanie, wiem jedno silnik jest zakuty, i ma potencjał więc chce to wykożystać. Jak potrafisz to pomóż z tymi przewodami do turbo może wiesz gdzie szukać schematów silnika lub turbiny

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4901
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

To teraz musisz tłoki wymienić na takie by obniżenia stopień sprężania. No chyba że jakieś są dostępne krótsze korby. Wtedy zmiana kolektora wydechowego na turbinę i cały osprzęt. Wtryski też do wymiany itd itd. Słabo opłacalny temat. Lepiej zrobić swap na leta leha itp.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
bebzunnet

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
Imię: Paweł
Auto: Astra G 2.0OPC
Silnik: X20XER
Rocznik: 2000
Województwo: lubelskie

#7

Nieprzeczytany post autor: bebzunnet »

Wesol możesz rozwinąć temat. Nie jestem mechanikiem A chciałbym wiedzieć z czym udeżyć do mechanika który serce ogarnąć chce czyli taki dr Religa otwiera klinikę w Zabrzu A nic nie wie ale wie jak to działa trzeba próbować, obserwować, badać... projekt jest nic mnie nie powstrzyma żeby to zrobić wiem że jest w kraju gość co ma bertone 350 KM ale ja chce astrę 350KM ... szukam pomocy u fanatyków każdego kto coś wie, co może pomóc pierwszą Astra w kraju na osi 350 KM. Nawet fort Focus mk1 RS miał 300 na osi i robił szum teraz czas na OPC.

Dodano po 5 minutach 31 sekundach:
P.S. nie chce swap to jest za proste, z mechanikiem zarzadziliśmy z x20xer robimy 350KM na osi co będzie... kto nie ryzykuje szampana nie pije... powoli do celu... Ale temat jest prosty wróćmy do niego możesz pomóc??

ja37

V.I.P.
Posty: 6104
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Do całego osprzętu turbo mogę ci dać kontakt.
Osprzęt będzie z zafiry B OPC.
Jeśli na 100% jesteś pewny, że jest kucizna, to szkoda tłoki zmieniać.
Lepiej zrobić kanapkę na uszczelce, ale to trzeba policzyć, jak grubą.
LEH ma stopień sprężania 8,6:1
Ja mam 8,5:1, bo chciałem więcej napompować :)

Co do bertony 350KM, to nie kamil z EL czasem?
Jeśli tak, to masz złe info bo ma grubo ponad 400 :)

Jeszcze jedna sprawa.
Nie jestem do końca pewny, ale podejrzewam, że okolice 350KM to dobrze by było zakołkować blok, bo one są z gównolitu, już widziałem, jak pękła ścianka cylindra.

Dodano po 2 godzinach 30 sekundach:
Porting głowicy zrobisz?
Ma kto ci wyspawać dolot i wydech?
Bo na wydechu najbidniej 2,5'
O widzisz, mam na sell środkowy magnaflow przelotowy, może ci się nada? Nowy.
Masz tam u siebie wałki wyrównoważające?
Wywal, silnik szybciej się wkręca, a mało co dają.
Znaczy coś dają, jak ktoś nie dba o silnik.
U mnie można kieliszek postawić na głowicy i sie nie wyleje :)
Miska oleju jaka u ciebie?
Taka jak w z-let?
Gdzie będziesz stroił?
Puławy?

Awatar użytkownika
bebzunnet

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
Imię: Paweł
Auto: Astra G 2.0OPC
Silnik: X20XER
Rocznik: 2000
Województwo: lubelskie

#9

Nieprzeczytany post autor: bebzunnet »

nie pogniewaj się jutro usiądę do tematu i postaram sie odpowiedzieć na pytania i podpytać co nie co... dzięki za zaangażowanie

ja37

V.I.P.
Posty: 6104
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

A co mam się gniewać?
Ja tu zaglądam rekreacyjnie i z sympatii dla ludzi, których znam osobiście, lub też nie :)
Pomagałem budować to forum, więc czuję jakąś więź :)

ODPOWIEDZ