Turbo do wolnossaka
- bebzunnet
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G 2.0OPC
- Silnik: X20XER
- Rocznik: 2000
- Województwo: lubelskie
Turbo do wolnossaka
Witam
Dawno tu nie gościłem ale wasza pomoc może być bezcenna. Otóż jak w temacie posiadam X20XER 160KM po ostatniej wizycie u mechanika zrodził się przypadkowy plan uturbienia Asterki, bo skoro wnętrze jest zakute to czemu nie skorzystać z dobrodziejstwa Opla, a do meritum... Otóż chcemy zrobić 350KM, turbo mam z z20let na dniach jedzie do Fmic na hybrydę, intercooler mam również od nich poprzeczny, wzmocniony pod belkę przednią, mam kolektory wdech i wydech z z20let, mam dolot oryginał, nie posiadam przewodów do turbosprężarki zasilających i powrotu oleju gdyż nie mam schematu czy ktoś z Was posiada wiedzę jakich szukać? (zdjęcia, nr, opis) troszkę tego jest na aukcjach tyle że nie za bardzo ogarniam, a mechanior chce pomóc tylko brak czasu go dopada, i robimy wszystko po godzinach i w wolnych chwilach między praca a rodziną.
Czy mogę liczyć na pomoc?
z góry dzięki dla Was...
Dawno tu nie gościłem ale wasza pomoc może być bezcenna. Otóż jak w temacie posiadam X20XER 160KM po ostatniej wizycie u mechanika zrodził się przypadkowy plan uturbienia Asterki, bo skoro wnętrze jest zakute to czemu nie skorzystać z dobrodziejstwa Opla, a do meritum... Otóż chcemy zrobić 350KM, turbo mam z z20let na dniach jedzie do Fmic na hybrydę, intercooler mam również od nich poprzeczny, wzmocniony pod belkę przednią, mam kolektory wdech i wydech z z20let, mam dolot oryginał, nie posiadam przewodów do turbosprężarki zasilających i powrotu oleju gdyż nie mam schematu czy ktoś z Was posiada wiedzę jakich szukać? (zdjęcia, nr, opis) troszkę tego jest na aukcjach tyle że nie za bardzo ogarniam, a mechanior chce pomóc tylko brak czasu go dopada, i robimy wszystko po godzinach i w wolnych chwilach między praca a rodziną.
Czy mogę liczyć na pomoc?
z góry dzięki dla Was...
- bebzunnet
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G 2.0OPC
- Silnik: X20XER
- Rocznik: 2000
- Województwo: lubelskie
ja37 poczytaj proszę historię Opla a dokładniej Opel Performers Center (OPC) a dowiesz się szczegółowo.
Otóż w skrócie, Opel chciał zabłysnąć na arenie rajdowej, ale musiał zdobyć licencję producencką, wiec powołał biuro OPC i kazał stworzyć auto do rajdów, inż. postawili na ASTRĘ G. Do zwykłej budy wstawili duży silnik, trochę mocy, i ograniczyli ilość egzemplaży do 3000szt. ale żeby auto się różniło od reszty dostało nowy silnik X20XER 160 KM z zakutym środkiem wałki, tłoki, korbowody, wzmocniony blok idt. i dopiero z tej jednostki powstało turbo np. z20let, kolektory dostosowane do mojego bloku, mocowania identyczne tylko budować aha i są dwie wersję tego OPC niemiecka i szwajcarska. Ogólnie auto niczym się nie różni od zwykłej astry ma lusterka ceramiczne jak Mpower w BMW i jest to seria, są trzy kolory niebieski, szary i czarny. A i wersje D w środku są fotele RECARO natomiast w CH są sporty z opla. ot i w skrócie...
A teraz pomóż z wężami coś wiesz gdzie jaki idt???
Dodano po 12 minutach 5 sekundach:
Ogólnie potrzebuję każdej pomocy a dokładnie waszej wiedzy i doświadczeń bo z tego co wiem w kraju jeszcze z tego silnika nikt turbo nie zrobił. z mechaniki mózgiem nie jestem cos tam wiem ale nie aż tyle. w wolnej chwili podzielę się zdjęciami bo i z zewnątrz dużo pracy mnie czeka chcę ją obniżyć, poszerzyć i odnowić lakier.
Otóż w skrócie, Opel chciał zabłysnąć na arenie rajdowej, ale musiał zdobyć licencję producencką, wiec powołał biuro OPC i kazał stworzyć auto do rajdów, inż. postawili na ASTRĘ G. Do zwykłej budy wstawili duży silnik, trochę mocy, i ograniczyli ilość egzemplaży do 3000szt. ale żeby auto się różniło od reszty dostało nowy silnik X20XER 160 KM z zakutym środkiem wałki, tłoki, korbowody, wzmocniony blok idt. i dopiero z tej jednostki powstało turbo np. z20let, kolektory dostosowane do mojego bloku, mocowania identyczne tylko budować aha i są dwie wersję tego OPC niemiecka i szwajcarska. Ogólnie auto niczym się nie różni od zwykłej astry ma lusterka ceramiczne jak Mpower w BMW i jest to seria, są trzy kolory niebieski, szary i czarny. A i wersje D w środku są fotele RECARO natomiast w CH są sporty z opla. ot i w skrócie...
A teraz pomóż z wężami coś wiesz gdzie jaki idt???
Dodano po 12 minutach 5 sekundach:
Ogólnie potrzebuję każdej pomocy a dokładnie waszej wiedzy i doświadczeń bo z tego co wiem w kraju jeszcze z tego silnika nikt turbo nie zrobił. z mechaniki mózgiem nie jestem cos tam wiem ale nie aż tyle. w wolnej chwili podzielę się zdjęciami bo i z zewnątrz dużo pracy mnie czeka chcę ją obniżyć, poszerzyć i odnowić lakier.
- bebzunnet
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G 2.0OPC
- Silnik: X20XER
- Rocznik: 2000
- Województwo: lubelskie
Grzesiu nie potrafię Ci odpowiedzieć na to pytanie, wiem jedno silnik jest zakuty, i ma potencjał więc chce to wykożystać. Jak potrafisz to pomóż z tymi przewodami do turbo może wiesz gdzie szukać schematów silnika lub turbiny
- wesoł
- Posty: 4901
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
To teraz musisz tłoki wymienić na takie by obniżenia stopień sprężania. No chyba że jakieś są dostępne krótsze korby. Wtedy zmiana kolektora wydechowego na turbinę i cały osprzęt. Wtryski też do wymiany itd itd. Słabo opłacalny temat. Lepiej zrobić swap na leta leha itp.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- bebzunnet
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G 2.0OPC
- Silnik: X20XER
- Rocznik: 2000
- Województwo: lubelskie
Wesol możesz rozwinąć temat. Nie jestem mechanikiem A chciałbym wiedzieć z czym udeżyć do mechanika który serce ogarnąć chce czyli taki dr Religa otwiera klinikę w Zabrzu A nic nie wie ale wie jak to działa trzeba próbować, obserwować, badać... projekt jest nic mnie nie powstrzyma żeby to zrobić wiem że jest w kraju gość co ma bertone 350 KM ale ja chce astrę 350KM ... szukam pomocy u fanatyków każdego kto coś wie, co może pomóc pierwszą Astra w kraju na osi 350 KM. Nawet fort Focus mk1 RS miał 300 na osi i robił szum teraz czas na OPC.
Dodano po 5 minutach 31 sekundach:
P.S. nie chce swap to jest za proste, z mechanikiem zarzadziliśmy z x20xer robimy 350KM na osi co będzie... kto nie ryzykuje szampana nie pije... powoli do celu... Ale temat jest prosty wróćmy do niego możesz pomóc??
Dodano po 5 minutach 31 sekundach:
P.S. nie chce swap to jest za proste, z mechanikiem zarzadziliśmy z x20xer robimy 350KM na osi co będzie... kto nie ryzykuje szampana nie pije... powoli do celu... Ale temat jest prosty wróćmy do niego możesz pomóc??
-
- Posty: 6104
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 130 razy
Do całego osprzętu turbo mogę ci dać kontakt.
Osprzęt będzie z zafiry B OPC.
Jeśli na 100% jesteś pewny, że jest kucizna, to szkoda tłoki zmieniać.
Lepiej zrobić kanapkę na uszczelce, ale to trzeba policzyć, jak grubą.
LEH ma stopień sprężania 8,6:1
Ja mam 8,5:1, bo chciałem więcej napompować
Co do bertony 350KM, to nie kamil z EL czasem?
Jeśli tak, to masz złe info bo ma grubo ponad 400
Jeszcze jedna sprawa.
Nie jestem do końca pewny, ale podejrzewam, że okolice 350KM to dobrze by było zakołkować blok, bo one są z gównolitu, już widziałem, jak pękła ścianka cylindra.
Dodano po 2 godzinach 30 sekundach:
Porting głowicy zrobisz?
Ma kto ci wyspawać dolot i wydech?
Bo na wydechu najbidniej 2,5'
O widzisz, mam na sell środkowy magnaflow przelotowy, może ci się nada? Nowy.
Masz tam u siebie wałki wyrównoważające?
Wywal, silnik szybciej się wkręca, a mało co dają.
Znaczy coś dają, jak ktoś nie dba o silnik.
U mnie można kieliszek postawić na głowicy i sie nie wyleje
Miska oleju jaka u ciebie?
Taka jak w z-let?
Gdzie będziesz stroił?
Puławy?
Osprzęt będzie z zafiry B OPC.
Jeśli na 100% jesteś pewny, że jest kucizna, to szkoda tłoki zmieniać.
Lepiej zrobić kanapkę na uszczelce, ale to trzeba policzyć, jak grubą.
LEH ma stopień sprężania 8,6:1
Ja mam 8,5:1, bo chciałem więcej napompować
Co do bertony 350KM, to nie kamil z EL czasem?
Jeśli tak, to masz złe info bo ma grubo ponad 400
Jeszcze jedna sprawa.
Nie jestem do końca pewny, ale podejrzewam, że okolice 350KM to dobrze by było zakołkować blok, bo one są z gównolitu, już widziałem, jak pękła ścianka cylindra.
Dodano po 2 godzinach 30 sekundach:
Porting głowicy zrobisz?
Ma kto ci wyspawać dolot i wydech?
Bo na wydechu najbidniej 2,5'
O widzisz, mam na sell środkowy magnaflow przelotowy, może ci się nada? Nowy.
Masz tam u siebie wałki wyrównoważające?
Wywal, silnik szybciej się wkręca, a mało co dają.
Znaczy coś dają, jak ktoś nie dba o silnik.
U mnie można kieliszek postawić na głowicy i sie nie wyleje
Miska oleju jaka u ciebie?
Taka jak w z-let?
Gdzie będziesz stroił?
Puławy?
- bebzunnet
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, 22:32
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G 2.0OPC
- Silnik: X20XER
- Rocznik: 2000
- Województwo: lubelskie
nie pogniewaj się jutro usiądę do tematu i postaram sie odpowiedzieć na pytania i podpytać co nie co... dzięki za zaangażowanie
-
- Posty: 6104
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 130 razy
A co mam się gniewać?
Ja tu zaglądam rekreacyjnie i z sympatii dla ludzi, których znam osobiście, lub też nie
Pomagałem budować to forum, więc czuję jakąś więź
Ja tu zaglądam rekreacyjnie i z sympatii dla ludzi, których znam osobiście, lub też nie
Pomagałem budować to forum, więc czuję jakąś więź