Cześć, borykam się z problemem braku iskry. Dla przetestowania cewki podłączyłem ją pod wiązkę w Vectrze C gdyż pasuje wtyczka.
Stara cewka :
-Brak iskry na 4 świecach w Astrze
-Brak iskry na 4 świecach w Vectrze
Nowa cewka :
- Iskra tylko na pierwszym cylindrze w Astrze
- Iskra na każdym cylindrze w Vectrze
Świece wszędzie podłączone nowe. Mierzyłem prąd miernikiem i dochodzi wszędzie do wtyczki od cewki (PIN 1 +12V, PIN 2 +12V, PIN 3 +12V, PIN 4 +12V, PIN 5 MASA, PIN 6 MASA)
Podłączyłem również OP-COM i nie wykrywa żadnych błędów
Gdzie dalej szukać przyczyny ?
Brak iskry Astra G 1.2
- Grelson
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 maja 2023, 15:26
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra G
- Silnik: X12XE
- Rocznik: 2000
- Województwo: łódzkie
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Do sprawdzenia jest instalacja elektryczna.
Z biegiem lat izolacja przewodów elektrycznych traci swoje właściwości, staje się krucha i pojawiają się na niej mikropęknięcia.
To wystarczy żeby jej rezystancja spadła i następuje przebicie między przewodami.
To, że masz 12V na niepodłączonej wtyczce nie oznacza, że cewka będzie działać.
Na sam początek zmierz napięcia na wtyczce cewki podczas próby uruchomienia silnika.
Jeśli napięcie będzie spadać grubo poniżej 12V to masz odpowiedź. Przebicie na instalacji do cewki zapłonowej.
Sprawdź też drugi koniec przewodu do cewki.
Z biegiem lat izolacja przewodów elektrycznych traci swoje właściwości, staje się krucha i pojawiają się na niej mikropęknięcia.
To wystarczy żeby jej rezystancja spadła i następuje przebicie między przewodami.
To, że masz 12V na niepodłączonej wtyczce nie oznacza, że cewka będzie działać.
Na sam początek zmierz napięcia na wtyczce cewki podczas próby uruchomienia silnika.
Jeśli napięcie będzie spadać grubo poniżej 12V to masz odpowiedź. Przebicie na instalacji do cewki zapłonowej.
Sprawdź też drugi koniec przewodu do cewki.