Astra G Z14XEP (pb) - wypadanie zapłonu na jałowych
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
- Imię: Kacper
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Re: Astra G Z14XEP (pb) - wypadanie zapłonu na jałowych
No wlasnie a u mnie jest duza roznica jesli chodzi o odpiecie przeplywki, bo wtedy chodzi dobrze, moze tryb awaryjny przez wyjecie przeplywki cos "naprawia", a sama przeplywka jest sprawna.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Pytałem o to z kilkunastu mechaników dlaczego z odpieta przepływka normalnie i nawet może lepiej jeździ.Kazdy zdziwienie.Po podpięciu kompa nie widzi jej.Podpinalem komputer LPG by porównać czasy wtrysków i że sprawna przepływomierzem lekko daje na bogato paliwo.Chyba jest tak jak napisałeś taki ma tryb awaryjny,że ładnie pracuje wtedy.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
A przepływka po numerach jest do tego modelu silnika? Taki sam numer jak stary?
To wahanie jest dziwne na postoju wartości na MAF.
To wahanie jest dziwne na postoju wartości na MAF.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
- Imię: Kacper
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Jest taka opinia, że ten tryb awaryjny wywolany odpięciem przepływki może maskować inną usterkę np z przepustnicą, ale mechanik twierdzi ze to raczej nieprawdopodobne i musi to być przepływka, ze na pewno nic z przepustnicą i ze ta co kupiłem też jest zepsuta.
Zatem kupiłem kolejną przepływkę (tak samo po kodzie na obudowie itp) i ta chodzi dobrze - MAF utrzymuje równe 1.75 grama, upewnie sie jeszcze na calkowicie zimnym i dam znać.
Dodano po 2 godzinach 35 minutach 45 sekundach:
no i na zimnym dalej drga, moze troche lepiej bo nie czuć ze zaraz zgaśnie, ale nadal lepiej jest bez przeplywki, chyba bede po porstu jezdzil z odlaczona i bedzie swiety spokój.
Zatem kupiłem kolejną przepływkę (tak samo po kodzie na obudowie itp) i ta chodzi dobrze - MAF utrzymuje równe 1.75 grama, upewnie sie jeszcze na calkowicie zimnym i dam znać.
Dodano po 2 godzinach 35 minutach 45 sekundach:
no i na zimnym dalej drga, moze troche lepiej bo nie czuć ze zaraz zgaśnie, ale nadal lepiej jest bez przeplywki, chyba bede po porstu jezdzil z odlaczona i bedzie swiety spokój.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Mechanik niech się jeszcze òczy(celowo). Wystarczy przemierzyć, tylko trzeba umieć.Przeczysc przepustnice bez do ściągania,a bez przeplywki z rok jeździłem i ok
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
- Imię: Kacper
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
kupilem preparat to czyszczenia gazników itp, odlaczylem rure od powietrza, pryskalem dosc sporo do przepustnicy, potem cięzko odpalal i gasl ale w koncu przerobił, póki co nie widze różnicy, moze sprobuje jeszcze raz.
Dodano po 45 minutach 42 sekundach:
w ogóle to w tym samochodzie filtr paliwa jest wymienialny czy siedzi w baku?
Dodano po 45 minutach 42 sekundach:
w ogóle to w tym samochodzie filtr paliwa jest wymienialny czy siedzi w baku?
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Filtr paliwa szukaj prawe tylne koło szukaj wzdłuż progu.Dosc głęboko siedzi, najlepiej kanał lub podnieść lewarkiem.Preparat w sprayu walisz ile wlezie około 15 minut mi zajęło z tym ,że oparłem patyk o fotel z pedałem gazu tak by te 3000 obrotów było.Ze dwa, trzy razy zgaśnie.Czynnosc możesz powtórzyć
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
- Imię: Kacper
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Dodam jeszcze screen z wykresu czujnika polozenia przepustnicy na samym zapłonie, jak widac reaguje na pedał, tylko wiecie moze czy to nie powinno byc od 0 do 100? Bo jest od 11 do 85 procent.
I jak naciskam mocno i szybko pedal hamulca to zwieksza sie ilosc powietrza i silnik drga mocniej, ale to raczej normalne prawda?
Moim zdaniem zjakiegos powodu jest za duzo powietrza w mieszance, bo zawsze jak drga to MAF wzrasta. Pomijam juz skaczący kąt zaplonu, bo wynika to zapewne z nierownej pracy przez powietrze.
Dodano po 5 godzinach 22 minutach 30 sekundach:
pedal hamulca mi chodziło wyżej
I jak naciskam mocno i szybko pedal hamulca to zwieksza sie ilosc powietrza i silnik drga mocniej, ale to raczej normalne prawda?
Moim zdaniem zjakiegos powodu jest za duzo powietrza w mieszance, bo zawsze jak drga to MAF wzrasta. Pomijam juz skaczący kąt zaplonu, bo wynika to zapewne z nierownej pracy przez powietrze.
Dodano po 5 godzinach 22 minutach 30 sekundach:
pedal hamulca mi chodziło wyżej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
Myślisz że pompa hamulcowa nieszczelna?
Przepustnica nie może byc od zera bo przecież to ona reguluje bieg jałowy więc coś jest uchylona zawsze.
Przepustnica nie może byc od zera bo przecież to ona reguluje bieg jałowy więc coś jest uchylona zawsze.