Astra G Z14XEP (pb) - wypadanie zapłonu na jałowych

kacperrs

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
Imię: Kacper
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

Re: Astra G Z14XEP (pb) - wypadanie zapłonu na jałowych

#11

Nieprzeczytany post autor: kacperrs »

No wlasnie a u mnie jest duza roznica jesli chodzi o odpiecie przeplywki, bo wtedy chodzi dobrze, moze tryb awaryjny przez wyjecie przeplywki cos "naprawia", a sama przeplywka jest sprawna.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Pytałem o to z kilkunastu mechaników dlaczego z odpieta przepływka normalnie i nawet może lepiej jeździ.Kazdy zdziwienie.Po podpięciu kompa nie widzi jej.Podpinalem komputer LPG by porównać czasy wtrysków i że sprawna przepływomierzem lekko daje na bogato paliwo.Chyba jest tak jak napisałeś taki ma tryb awaryjny,że ładnie pracuje wtedy.

waldek2017

Astro-maniak
Posty: 285
Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
Silnik: z14xep
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 13 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: waldek2017 »

A przepływka po numerach jest do tego modelu silnika? Taki sam numer jak stary?

To wahanie jest dziwne na postoju wartości na MAF.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Przepływomierz kupuj do modelu, rocznik kod, silnika.Sprawdz nieszczelności w dolocie.

kacperrs

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
Imię: Kacper
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#15

Nieprzeczytany post autor: kacperrs »

Jest taka opinia, że ten tryb awaryjny wywolany odpięciem przepływki może maskować inną usterkę np z przepustnicą, ale mechanik twierdzi ze to raczej nieprawdopodobne i musi to być przepływka, ze na pewno nic z przepustnicą i ze ta co kupiłem też jest zepsuta.
Zatem kupiłem kolejną przepływkę (tak samo po kodzie na obudowie itp) i ta chodzi dobrze - MAF utrzymuje równe 1.75 grama, upewnie sie jeszcze na calkowicie zimnym i dam znać.

Dodano po 2 godzinach 35 minutach 45 sekundach:
no i na zimnym dalej drga, moze troche lepiej bo nie czuć ze zaraz zgaśnie, ale nadal lepiej jest bez przeplywki, chyba bede po porstu jezdzil z odlaczona i bedzie swiety spokój.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Mechanik niech się jeszcze òczy(celowo). Wystarczy przemierzyć, tylko trzeba umieć.Przeczysc przepustnice bez do ściągania,a bez przeplywki z rok jeździłem i ok

kacperrs

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
Imię: Kacper
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#17

Nieprzeczytany post autor: kacperrs »

kupilem preparat to czyszczenia gazników itp, odlaczylem rure od powietrza, pryskalem dosc sporo do przepustnicy, potem cięzko odpalal i gasl ale w koncu przerobił, póki co nie widze różnicy, moze sprobuje jeszcze raz.

Dodano po 45 minutach 42 sekundach:
w ogóle to w tym samochodzie filtr paliwa jest wymienialny czy siedzi w baku?

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Filtr paliwa szukaj prawe tylne koło szukaj wzdłuż progu.Dosc głęboko siedzi, najlepiej kanał lub podnieść lewarkiem.Preparat w sprayu walisz ile wlezie około 15 minut mi zajęło z tym ,że oparłem patyk o fotel z pedałem gazu tak by te 3000 obrotów było.Ze dwa, trzy razy zgaśnie.Czynnosc możesz powtórzyć

kacperrs

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
Imię: Kacper
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#19

Nieprzeczytany post autor: kacperrs »

Dodam jeszcze screen z wykresu czujnika polozenia przepustnicy na samym zapłonie, jak widac reaguje na pedał, tylko wiecie moze czy to nie powinno byc od 0 do 100? Bo jest od 11 do 85 procent.

I jak naciskam mocno i szybko pedal hamulca to zwieksza sie ilosc powietrza i silnik drga mocniej, ale to raczej normalne prawda?
Moim zdaniem zjakiegos powodu jest za duzo powietrza w mieszance, bo zawsze jak drga to MAF wzrasta. Pomijam juz skaczący kąt zaplonu, bo wynika to zapewne z nierownej pracy przez powietrze.

Dodano po 5 godzinach 22 minutach 30 sekundach:
pedal hamulca mi chodziło wyżej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

waldek2017

Astro-maniak
Posty: 285
Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
Silnik: z14xep
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 13 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: waldek2017 »

Myślisz że pompa hamulcowa nieszczelna?

Przepustnica nie może byc od zera bo przecież to ona reguluje bieg jałowy więc coś jest uchylona zawsze.

ODPOWIEDZ