Astra G Z14XEP (pb) - wypadanie zapłonu na jałowych
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
- Imię: Kacper
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Re: Astra G Z14XEP (pb) - wypadanie zapłonu na jałowych
okej dzieki, wymienie termostat. i tak wyglada na bardzo stary jesli nie oryginalny.
w zalaczniku jeszcze tak na zaś wstawiam jak wyglada u mnie ustawienie wszystkich na raz blokad rozrządu.
w zalaczniku jeszcze tak na zaś wstawiam jak wyglada u mnie ustawienie wszystkich na raz blokad rozrządu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
A jakie wskazania masz na desce w takim razie? NIe trzyma 80C podczas jazdy czy co?kacperrs pisze: ↑02 lis 2023, 18:08Latwo mu zbic temp nawiewem cieplym, ten silnik jest ogolnie zimnawy bym powiedzial. wiec staram sie nie wlaczac ogrzewania na krotkie trasy, pompa wody bez termostatu byla wraz z rozrządem wiec zakladam ze z nia dobrze, choc brzmi troche jak wentylator od lapka na wyzszych obrotach xD
Co do sondy, to widzialem ze pracuje od ok 08 do 01 volta w takie sinusoidy wąskie. Korekta krotkoterminowa oscylowala chyba cos miedzy 0 a 2 procent. A dlugoterminowa kilka procent. Ta druga pokazywala na rozgrzaniu ok 0,75volta.
Zresztą od zimnego sprawdź czy odrazu się nagrzewa chłodnica czy po czasie dopiero termostat się otwiera i tyle w temacie.
A ta sonda w jakim zakresie pracuje? 0,8V-0,1 no to dobrze faluje.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
- Imię: Kacper
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Tak, sonda w takim zakresie pracuje, gdzies wyczytalem ze jak ta sinusoida ma za mala czestoliwosc to tez zle, no ale tego to juz nie wylapie pewnie. Ta druga sonda diagnostyczna miala cos kolo 0,8v przy 90 stopniach.
Ogolem w zimie jest tak, ze jak wlacze ogrzewanie, to mu spada wskazowka temp nawet ma sam dol jak np stoje przed swiatlami, dlatego nie grzalem zbytnio na krotkich trasach.
No ale zalozmy ze termo jest ok, to tylko sonda odpowiada za mieszanke?
Jakis czas trmu przypomnialo mi sie wysloczyl jeszcze blad 1405 "DPFE Sensor upstream hose off or plugged", cos z egr, ale zaraz zniknal i nie wrocil. Czy zepsuty egr moze miec wplyw na bogata mieszanke? Logika podpowiadalaby mi ze to wlasnie objaw a nie przyczyna zasmolenia ukladu przez bogata mieszanke, bylo to podczas jazdy w trasie.
Ogolem w zimie jest tak, ze jak wlacze ogrzewanie, to mu spada wskazowka temp nawet ma sam dol jak np stoje przed swiatlami, dlatego nie grzalem zbytnio na krotkich trasach.
No ale zalozmy ze termo jest ok, to tylko sonda odpowiada za mieszanke?
Jakis czas trmu przypomnialo mi sie wysloczyl jeszcze blad 1405 "DPFE Sensor upstream hose off or plugged", cos z egr, ale zaraz zniknal i nie wrocil. Czy zepsuty egr moze miec wplyw na bogata mieszanke? Logika podpowiadalaby mi ze to wlasnie objaw a nie przyczyna zasmolenia ukladu przez bogata mieszanke, bylo to podczas jazdy w trasie.
- heinrich12
- Posty: 5116
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 310 razy
Nieprawidłowa praca termostatu, termostat powinien zostać wymieniony. Pozdrawiam.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
Trzeba trzeba, możesz bez ale wtedy powylewasz wszędzie
Trochę dziwnę że na postoju ci tak spada temp, a podczas jazdy i grzania to jak wskazuje temperaturę?
Co do EGR - to ściagnąc przepustnicę i zobaczysz jak rurka od EGRa zapchana jest. Jeszcze wartości podawane przez przepływomierz są ważne do dawki.
Trochę dziwnę że na postoju ci tak spada temp, a podczas jazdy i grzania to jak wskazuje temperaturę?
Co do EGR - to ściagnąc przepustnicę i zobaczysz jak rurka od EGRa zapchana jest. Jeszcze wartości podawane przez przepływomierz są ważne do dawki.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
- Imię: Kacper
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Podczas jazdy nie zauwazylem spadkow, jedynie mam wrazenie ze wolniej sie nagrzewa przy ogrzewaniu.
A moge wyjąc tą rurke bez sciagania przepustnicy, bo skoro musze plyn spuscic to moglbym sciagnac egr tez. Czy raczej od jego strony nie da rady tego dobrze zrobic?
A moge wyjąc tą rurke bez sciagania przepustnicy, bo skoro musze plyn spuscic to moglbym sciagnac egr tez. Czy raczej od jego strony nie da rady tego dobrze zrobic?
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
To może zapchane cośik że obieg na postoju słaby?
Ale termostat już wiesz jak sprawdzić przed wymianą to sprawdzić dla pewności.
Samą rurkę to trochę zabawy jest wyciągnać - to i nowa uszzelka pod EGRa by musiała iść no i ogólnie jak nie grzebałeś to trzeba mieć ręce wygimnastykowane i conieco kluczy. Lepiej tylko ściagnać przepustnice i sprawdzić jak jest zarosnięta sadzą a potem dopiero myśleć.
Ale termostat już wiesz jak sprawdzić przed wymianą to sprawdzić dla pewności.
Samą rurkę to trochę zabawy jest wyciągnać - to i nowa uszzelka pod EGRa by musiała iść no i ogólnie jak nie grzebałeś to trzeba mieć ręce wygimnastykowane i conieco kluczy. Lepiej tylko ściagnać przepustnice i sprawdzić jak jest zarosnięta sadzą a potem dopiero myśleć.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
- Imię: Kacper
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Zmienilem swiece, chodzi jak nowy, pewnie je uszkodzilem wczesniej. Zostal jeden malutki problemik. Mianowicie przy dojezdzaniu do swiatel delikatnie mu obroty spadną ponizej pożądanej wartosci i za chwile wracają na swoje miejsce, takie delikatne niezdecydowanie wystepuje.
Problem w moim aucie z przepustnicą jest taki, ze jest tam druciarstwo zrobione niezle przez poprzedniego wlasciciela i boje sie jej ruszac.
Tam jest zalozona z corsy 1.2 taka gdzie rura wchodzi od boku a nie jak normalnie w z14xep od góry. Srubki są na odpierdol pozakladane, zasilikonowane tam jest. I jak bym mial to calkowicie sciągac to raczej juz wymieniac na takie jak trzeba. A tych srubek to nawet nie wiem jakich szukac, bo w zestawach chyba nie ma.
Dlatego wybieralem sie w strone egr zamiast przepustnicy xd.
Co do termostatu jeszcze, pochodzil sobie 10 minut i wąz od termo byl zimny, sam termostat byl cieply.
Jak zmienilem caly rozrząd to klucze raczej mam xDwaldek2017 pisze: ↑03 lis 2023, 14:55To może zapchane cośik że obieg na postoju słaby?
Ale termostat już wiesz jak sprawdzić przed wymianą to sprawdzić dla pewności.
Samą rurkę to trochę zabawy jest wyciągnać - to i nowa uszzelka pod EGRa by musiała iść no i ogólnie jak nie grzebałeś to trzeba mieć ręce wygimnastykowane i conieco kluczy. Lepiej tylko ściagnać przepustnice i sprawdzić jak jest zarosnięta sadzą a potem dopiero myśleć.
Problem w moim aucie z przepustnicą jest taki, ze jest tam druciarstwo zrobione niezle przez poprzedniego wlasciciela i boje sie jej ruszac.
Tam jest zalozona z corsy 1.2 taka gdzie rura wchodzi od boku a nie jak normalnie w z14xep od góry. Srubki są na odpierdol pozakladane, zasilikonowane tam jest. I jak bym mial to calkowicie sciągac to raczej juz wymieniac na takie jak trzeba. A tych srubek to nawet nie wiem jakich szukac, bo w zestawach chyba nie ma.
Dlatego wybieralem sie w strone egr zamiast przepustnicy xd.
Co do termostatu jeszcze, pochodzil sobie 10 minut i wąz od termo byl zimny, sam termostat byl cieply.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
Czyli że termostat trzyma bo powinna się chłodnica od razu nagrzewać.Co do termostatu jeszcze, pochodzil sobie 10 minut i wąz od termo byl zimny, sam termostat byl cieply.
AAA to ładne kwiatki- to takie rzeczy też mogą mieć wpływ na pracę silnika
Ja bym to doprowadził do ładu tak powoli szukał to może na aukcjach przy zamawianiu przepustnicy znajdziesz śrubki do kompletu.