Astra G Z14XEP (pb) - wypadanie zapłonu na jałowych
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
- Imię: Kacper
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Re: Astra G Z14XEP (pb) - wypadanie zapłonu na jałowych
oleju zawsze bral duzo, dolewalem raz do roku z litr, przy czym ja tak duzo nie jezdze.
Ale moze lecialo przez uszczelki różne, bo czasem plamke zostawial i spocony byl.
jak wymienilem rozrząd to uszczelki jego pokrywy i zaworów i misy olejowej zostaly wymienione, wiec teraz trzeba czekac i zobaczyć ile będzie żarł z nowymi uszczelkami.
czytalem ze tak ciemny nalot to mozliwa wina bogatej mieszanki, czyli ma sie rozumieć za malo powietrza, lub lejące wtryski.
tyle ze tutaj nalotu nie ma za duzo na elektrodach.
Jakiś trop to jest bo przeciez umycie pokrywy zaworów zmienilo jego prace spowrotem i co najsmieszniejsze to teraz znowu gorzej mu na zimnym niz cieplym, smieszny ten samochód, zmienia zdania z dnia na dzień xD.
Nie wiem, moze resztki wody muszą wyparowac ze srodka pokrywy.
elektrody moich swiec maja fabrycznie 0,9mm a nie widze ich zuzycia jakiegos. nie mam szczelinomierza.
Ale moze lecialo przez uszczelki różne, bo czasem plamke zostawial i spocony byl.
jak wymienilem rozrząd to uszczelki jego pokrywy i zaworów i misy olejowej zostaly wymienione, wiec teraz trzeba czekac i zobaczyć ile będzie żarł z nowymi uszczelkami.
czytalem ze tak ciemny nalot to mozliwa wina bogatej mieszanki, czyli ma sie rozumieć za malo powietrza, lub lejące wtryski.
tyle ze tutaj nalotu nie ma za duzo na elektrodach.
Jakiś trop to jest bo przeciez umycie pokrywy zaworów zmienilo jego prace spowrotem i co najsmieszniejsze to teraz znowu gorzej mu na zimnym niz cieplym, smieszny ten samochód, zmienia zdania z dnia na dzień xD.
Nie wiem, moze resztki wody muszą wyparowac ze srodka pokrywy.
elektrody moich swiec maja fabrycznie 0,9mm a nie widze ich zuzycia jakiegos. nie mam szczelinomierza.
- heinrich12
- Posty: 5114
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Przebieg poniżej 5000 km nie wpłynie w sposób widoczny na przerwę pomiędzy elektrodami. Napisałeś, że umyłeś pokrywę zaworów - pokrywa ni jak ma się do problemu. Problem natomiast powodować może cewka zapłonowa, fajki - styki, które mieszczą ,znajduję się w centralnej części pokrywy. Może zsuń osłonę cewki (w prawą stronę stojąc przed silnikiem) i zobacz co się tam ,,dzieje" - czy jest czysto i sucho. Proponowałbym również zdemontować cewkę i sprawdzić czy tam w głębi, wokół świec również jest sucho - zerknij i porównaj wewnątrz do siebie ,,fajki" świec. Do wyjęcia cewki (po całkowitym wykręceniu dwóch trzymających ją śrub) potrzebne są dwie zwykłe, dodatkowe śruby M8. Wyciągając cewkę w inny sposób (np. podważając) można ją trwale uszkodzić. Na fotkach, jak się przyjrzysz to zobaczysz na cewce te dwie wkręcone zwykłe śruby M8 służące do demontażu. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
- Imię: Kacper
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Ale w pokrywie jest wbudowana odma i kanaliki od odmy.
Zbiegiem okoliczności była zmiana pracy silnika po jej umyciu?
cewka jest sucha i wokół niej też. ale mam drugą na podmianę to sprawdzę.
zamienię później jeszcze te świece
A może to coś z rozrządem jednak, czujnik, koło impulsowe może o milimetr przesunięte, jego blokada wyglądała kiepsko no ale spełniła swoje zadanie w pewnym sensie, posprawdzam jak umiem jeszcze te parę rzeczy a potem do mechanika oddam.
mówił żeby bez błędów nie przyjeżdżać, no to teraz dostanie zagwozdkę xD.
najgorzej by było jakby to sterownik się okazał.
Zbiegiem okoliczności była zmiana pracy silnika po jej umyciu?
cewka jest sucha i wokół niej też. ale mam drugą na podmianę to sprawdzę.
zamienię później jeszcze te świece
A może to coś z rozrządem jednak, czujnik, koło impulsowe może o milimetr przesunięte, jego blokada wyglądała kiepsko no ale spełniła swoje zadanie w pewnym sensie, posprawdzam jak umiem jeszcze te parę rzeczy a potem do mechanika oddam.
mówił żeby bez błędów nie przyjeżdżać, no to teraz dostanie zagwozdkę xD.
najgorzej by było jakby to sterownik się okazał.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Co wy z tymi sterownikami?Wszyscy wymieniają nikt wcześniej nie odkręci.Przeczyscic porzadnie wszystkie wtyczki,masy itd.15 minut roboty źle dojście,ale 100% poprawa będzie.Ni sprawdź ten czujnik wałka.
-
- Posty: 1200
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 64 razy
Widać po świecach że niby bierze olej bo jest trochę smolucha na końcu gwintu.
Ale widać też jakby silnik był niedogrzany !?
( to są nowe świece tak ? Bo nie mówię o izolatorze ale o końcu gwintu i stópce
Zobaczcie świece u Henryka, są tak ładnie wypalone a u Ciebie sporo mniej i ciemne.
Ta z pierwszego gara zwłaszcza co wypada zapłon.
Termostat ?
Czujnik temperatury ?
Sprawdź to koniecznie.
Serio, dla mnie na oko te świece jakby motor był niedogrzany albo karmił się zbyt bogatą mieszanką.
Bo to są nowe świece rozumiem ?
Tak nowe, sorry nie doczytałem, mają 5000 km.
Nie mniej, nie wyglądają tak za dobrze.
Powinny być ładnie wypalone.
Hmm.
Dodano po 2 minutach 21 sekundach:
OK
Ale musi być przyczyna.
Może przesadzam ale na spokojnie zobacz te 2 strony wcześniej jak wyglądają świece u Henryka a jak u Ciebie.
Co u Ciebie, na mój nos, ale mogę się mylić.
Jakby silnik był niedogrzany.
Musisz sprawdzić jaką temperaturę płynu na ciepłym widzi sterownik silnika.
Ale widać też jakby silnik był niedogrzany !?
( to są nowe świece tak ? Bo nie mówię o izolatorze ale o końcu gwintu i stópce
Zobaczcie świece u Henryka, są tak ładnie wypalone a u Ciebie sporo mniej i ciemne.
Ta z pierwszego gara zwłaszcza co wypada zapłon.
Termostat ?
Czujnik temperatury ?
Sprawdź to koniecznie.
Serio, dla mnie na oko te świece jakby motor był niedogrzany albo karmił się zbyt bogatą mieszanką.
Bo to są nowe świece rozumiem ?
Tak nowe, sorry nie doczytałem, mają 5000 km.
Nie mniej, nie wyglądają tak za dobrze.
Powinny być ładnie wypalone.
Hmm.
Dodano po 2 minutach 21 sekundach:
OK
Ale musi być przyczyna.
Może przesadzam ale na spokojnie zobacz te 2 strony wcześniej jak wyglądają świece u Henryka a jak u Ciebie.
Co u Ciebie, na mój nos, ale mogę się mylić.
Jakby silnik był niedogrzany.
Musisz sprawdzić jaką temperaturę płynu na ciepłym widzi sterownik silnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
- Imię: Kacper
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Czujnik temperatury nie objawi sie mi sie na desce opadnieta caly czas wskazówką? Elm327 pokazuje ze temp wzrasta a wentylator sie zalącza przy 99 stopni.
Bogata mieszanka moze byc jak np kolo impulsowe jest milimetr w zla strone zalozone?
Bogata mieszanka moze byc jak np kolo impulsowe jest milimetr w zla strone zalozone?
-
- Posty: 1200
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 64 razy
Raczej nie.
Skład mieszanki reguluje sonda.
Ale musi być ciepły silnik, zimny silnik to tylko stan przejściowy.
Trochę mylące są wolne obroty na postoju bo nie ma podmuchu na chłodnicę/silnik jak podczas jazdy i pompa wody nie ma takiej wydajności jak podczas jazdy.
Korekty paliwowe zobacz.
Też banał a coś może powiedzieć.
Podczas jazdy zobacz jakie ciepło daje nagrzewnica na max grzanie jak wobec postoju.
Jakby termostat coś nie domagał to będzie Ci zbijać temperaturę z układu i deko chłodniejsze powietrze z nawiewów podczas jazdy.
Termostat błędów nie wali a niedogrzany silnik chleje jak smok i może się dziwnie zachowywać.
Szkoda że z tą kompresją nie wyszedł jakiś realny pomiar.
Ale na moje oko masz niedogrzany motor czyli termostat, bo świece powinny być lepiej wypalone no i masz punkt odniesienia w postaci zdjęć świeć Henryka.
Ale mogę się mylić.
Więc z dystansem.
Rozrząd na blokadach zrobiłeś i super, to już odpada.
Sterownik widzi dobre kąty.
Dodano po 20 minutach 7 sekundach:
Wręcz należy to napisać.
Podstawa diagnostyki to dobrze ustawiony rozrząd i czy w benzynie i czy w dieslu
A druga rzecz to pewność że silnik przechodzi w stan od zimnego do ciepłego czyli do prawidłowej pracy.
Zimny silnik to stan przejściowy.
No i mylne może być badanie silnika na postoju.
Moje dopiero co kupione Audi na postoju może chodzić dzień i noc ale jak poszło w ruch i się dobrze rozgrzało to...
To sobie ot tak zgasło...
Dlaczego ?
Bo dopiero jak poszło obciążenie i de facto ogromna temperatura to się coś zaczęło piexdolić.
Wolne obroty na postoju to nie jest stan pracy silnika.
Silnik ma być 100% sprawny pod obciążeniem.
Dopiero stan pracy ---> obciążenie, ujawnia czy silnik jest sprawny czy nie.
Czy bardziej osprzęt silnika.
Jest to w wuj zgubne przy zakupie auta.
No bo ładnie odpala ?
No ładnie odpala...
No bo jedzie ?
No jedzie...
A weź go na trasę i bujnij do 100 km/h i depinij gaz żeby wyprzedzić TiR-a
Nagle coś się piexdoli
Nagle nie jedzie
Odcina i Check
Nawet taki banał w benzyniaku, tryb awaryjny i kręci tylko do 4000 obr./m
Nie zawsze to wybada, nie zawsze...
A zdrowy i w pełni sprawny benzyniak idzie i musi iść aż do odcięcia bez zadyszki.
Opel Astra H 1.4 90 PS acceleration 0-140 km/h Beschleunigung
[External Link Removed for Guests]
Się rozpisałem.
Ale nie są to chyba bzdury.
Benzyniak jak sprawny, musi iść bez zadyszki.
Także polecam te filmy na YT 0-100 dla porównania.
Starczy wpisać kod silnika i dopisek 0-100 i można coś wydukać.
Magia Internetu.
Skład mieszanki reguluje sonda.
Ale musi być ciepły silnik, zimny silnik to tylko stan przejściowy.
Trochę mylące są wolne obroty na postoju bo nie ma podmuchu na chłodnicę/silnik jak podczas jazdy i pompa wody nie ma takiej wydajności jak podczas jazdy.
Korekty paliwowe zobacz.
Też banał a coś może powiedzieć.
Podczas jazdy zobacz jakie ciepło daje nagrzewnica na max grzanie jak wobec postoju.
Jakby termostat coś nie domagał to będzie Ci zbijać temperaturę z układu i deko chłodniejsze powietrze z nawiewów podczas jazdy.
Termostat błędów nie wali a niedogrzany silnik chleje jak smok i może się dziwnie zachowywać.
Szkoda że z tą kompresją nie wyszedł jakiś realny pomiar.
Ale na moje oko masz niedogrzany motor czyli termostat, bo świece powinny być lepiej wypalone no i masz punkt odniesienia w postaci zdjęć świeć Henryka.
Ale mogę się mylić.
Więc z dystansem.
Rozrząd na blokadach zrobiłeś i super, to już odpada.
Sterownik widzi dobre kąty.
Dodano po 20 minutach 7 sekundach:
Wręcz należy to napisać.
Podstawa diagnostyki to dobrze ustawiony rozrząd i czy w benzynie i czy w dieslu
A druga rzecz to pewność że silnik przechodzi w stan od zimnego do ciepłego czyli do prawidłowej pracy.
Zimny silnik to stan przejściowy.
No i mylne może być badanie silnika na postoju.
Moje dopiero co kupione Audi na postoju może chodzić dzień i noc ale jak poszło w ruch i się dobrze rozgrzało to...
To sobie ot tak zgasło...
Dlaczego ?
Bo dopiero jak poszło obciążenie i de facto ogromna temperatura to się coś zaczęło piexdolić.
Wolne obroty na postoju to nie jest stan pracy silnika.
Silnik ma być 100% sprawny pod obciążeniem.
Dopiero stan pracy ---> obciążenie, ujawnia czy silnik jest sprawny czy nie.
Czy bardziej osprzęt silnika.
Jest to w wuj zgubne przy zakupie auta.
No bo ładnie odpala ?
No ładnie odpala...
No bo jedzie ?
No jedzie...
A weź go na trasę i bujnij do 100 km/h i depinij gaz żeby wyprzedzić TiR-a
Nagle coś się piexdoli
Nagle nie jedzie
Odcina i Check
Nawet taki banał w benzyniaku, tryb awaryjny i kręci tylko do 4000 obr./m
Nie zawsze to wybada, nie zawsze...
A zdrowy i w pełni sprawny benzyniak idzie i musi iść aż do odcięcia bez zadyszki.
Opel Astra H 1.4 90 PS acceleration 0-140 km/h Beschleunigung
[External Link Removed for Guests]
Się rozpisałem.
Ale nie są to chyba bzdury.
Benzyniak jak sprawny, musi iść bez zadyszki.
Także polecam te filmy na YT 0-100 dla porównania.
Starczy wpisać kod silnika i dopisek 0-100 i można coś wydukać.
Magia Internetu.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2020, 12:22
- Imię: Kacper
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Latwo mu zbic temp nawiewem cieplym, ten silnik jest ogolnie zimnawy bym powiedzial. wiec staram sie nie wlaczac ogrzewania na krotkie trasy, pompa wody bez termostatu byla wraz z rozrządem wiec zakladam ze z nia dobrze, choc brzmi troche jak wentylator od lapka na wyzszych obrotach xD
Co do sondy, to widzialem ze pracuje od ok 08 do 01 volta w takie sinusoidy wąskie. Korekta krotkoterminowa oscylowala chyba cos miedzy 0 a 2 procent. A dlugoterminowa kilka procent. Ta druga pokazywala na rozgrzaniu ok 0,75volta.
Polamalem swieczke przy wykrecaniu, klucz zjechal, wiec teraz na pewno bede musial je wymienic xD.
Co do sondy, to widzialem ze pracuje od ok 08 do 01 volta w takie sinusoidy wąskie. Korekta krotkoterminowa oscylowala chyba cos miedzy 0 a 2 procent. A dlugoterminowa kilka procent. Ta druga pokazywala na rozgrzaniu ok 0,75volta.
Polamalem swieczke przy wykrecaniu, klucz zjechal, wiec teraz na pewno bede musial je wymienic xD.
-
- Posty: 1200
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 64 razy
"Latwo mu zbic temp nawiewem cieplym, ten silnik jest ogolnie zimnawy bym powiedzial."
Termostat masz do wymiany...
No i wot.
Cała zagdaka...
Termostat masz do wymiany...
No i wot.
Cała zagdaka...