Tryb awaryjny
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Tryb awaryjny
Witam.Na czym właściwie w astra g Z18XE polega tryb awaryjny? Sytuacja nastepujaca.Wycialem katalizator w sensie puszka została a śmietnik ze środka wyleciał.Po jakimś czasie na benzynie jeszcze dobrze nie rozgrzany około 30 sekund tak jakby na dwa cylindry,poszarpalo i ustało.Nastepnie po przejechaniu około 1000 km zatelepal , ledwo zjechałem na pobocze i nie chciał już odpalić.To rozgrzany na gazie.Po odczekaniu 5 minut wkładam kluczyk odpala.Czy można nazwać to trybe awaryjny? Myślałem,że wówczas komputer pb dobiera sobie parametry na sztywno,bez czujników no i żeby jakoś dojechać.A podczas jazdy na LPG korzysta z kompa LPG więc zgłupiałem.Panowie co doradzacie wrzucić jakiś zamiennik kata? Myślałem,ale te do 1000zl długo podobno nie pochodzą.Bledy typowe dla kata, czyli sonda,mieszanka, wypadanie zapłonu.Wszystko zapisano nie stałe.Auto normalnie jeździ itd.Dziekuje
- mk5
- Posty: 6269
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 97 razy
- Pomocny: 114 razy
U Ciebie nie tylko tryb awaryjny a uszkodzenie w którym silnik nie był w stanie pracowac w trybie awaryjmym.
Ps. Ja na trybie awaryjnym przyjechałem zDE.1300km.
Ps. Ja na trybie awaryjnym przyjechałem zDE.1300km.
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Brak katalizatora i przegląd...nie masz obaw, że od razu będzie problem?
Ja bym wstawił zamiennik zgodny z silnikiem. Do 1k na pewno coś sensownego kupisz.
Ja bym wstawił zamiennik zgodny z silnikiem. Do 1k na pewno coś sensownego kupisz.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Kupisz,ale poczytaj opinie ogólnie szajs pół roku i do wywalenia.Przeglag to pikuś to bawi się analizatorem spalin.Malo który diagnosta.Bardziej obawiam się sytuacji,gdy w czasie wyprzedzania takiej akcji z gaśnięciem nie odwalił.Narazie zdążyło się zimny na pb 30 kmh i rozgrzany LPG 40 jechałem rozgrzany silnik
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Nie wiem. U mnie co przegląd badają spaliny.
Sprawdzałem to na kilku stacjach, więc zależy gdzie.
Sprawdzałem to na kilku stacjach, więc zależy gdzie.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
U znajomego też w oplu po wycięciu kata dał do skupu .Okazało się że jakieś 7lat jeździł na DPF od diesla jakiegoś Francuza tam pewnie handlarz zdrutowal.Takze jaki przegląd?Pomijam już ,że katal na tym DPF lepiej niż na tym o czym piszesz.kupil za 1000 po pół roku zaczyna się szarpania,czek.
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Tryb awaryjny równa się kontrolka limp home. Czyli auto z kluczykiem. To nie jest tak, że w tym trybie sterownik odrzuca dane z czujników, to głupot Ci ktoś nagadał. W zależności od tego którego czujnika brakuje, lub jakiego typu usterka została na podstawie odstępnych czujników zdiagnozowana takie parametry pracy przyjmuje sterownik silnika.
Przykład, uszkodzenie pedału gazu stałe obroty. Uszkodzenie czujnika wału, praca z czujnika rozrządu bez z małym wyprzedzeniem zapłonu itd itd. Tych trybów serwisowych jest bardzo dużo.
Jeżeli auto zgasło i nie było kontrolki, znaczy, że wystąpiła inna usterka.
Przykład, uszkodzenie pedału gazu stałe obroty. Uszkodzenie czujnika wału, praca z czujnika rozrządu bez z małym wyprzedzeniem zapłonu itd itd. Tych trybów serwisowych jest bardzo dużo.
Jeżeli auto zgasło i nie było kontrolki, znaczy, że wystąpiła inna usterka.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
To głupot nagadał?Mechanicy.Tylko podczas szarpania pojawiła się z kluczykiem.Teraz jeździ normalnie i oczywiście czek i błędy jak pisałem.Skoro tak się znasz dwa pytania.1.To co to było? chciał wejść w tryb awaryjny,ale po 30 sek.zmienil zdanie.I boję tej się sytuacji tylko przy dużej prędkości i wyprzedzaniu.Swiece ,cewka ,przepływka i inne nowe lub podmieniane.2.Moge jeździć z odpieta przepływka.Normalnie przyspiesza,odpala,nie kopci nawet ciut mniej pali.Oczywiscie sprawdzone na kilku przepływomierzach .Teraz na oryginalny odpinam jedzie.Po podłączeniu kompa sterownik wyświetla jego brak i tyle.Czek oczywiście jest
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
mk5 to by się kupy trzymało.A jaka masz teorię z przepływka?Dodam ,że samochód poszanowany nie katowany,może 100 oleju na 1000 weźmie.Wszystko na oryginalnych i dobrych częściach.