Tryb awaryjny

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

Tryb awaryjny

#1

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Witam.Na czym właściwie w astra g Z18XE polega tryb awaryjny? Sytuacja nastepujaca.Wycialem katalizator w sensie puszka została a śmietnik ze środka wyleciał.Po jakimś czasie na benzynie jeszcze dobrze nie rozgrzany około 30 sekund tak jakby na dwa cylindry,poszarpalo i ustało.Nastepnie po przejechaniu około 1000 km zatelepal , ledwo zjechałem na pobocze i nie chciał już odpalić.To rozgrzany na gazie.Po odczekaniu 5 minut wkładam kluczyk odpala.Czy można nazwać to trybe awaryjny? Myślałem,że wówczas komputer pb dobiera sobie parametry na sztywno,bez czujników no i żeby jakoś dojechać.A podczas jazdy na LPG korzysta z kompa LPG więc zgłupiałem.Panowie co doradzacie wrzucić jakiś zamiennik kata? Myślałem,ale te do 1000zl długo podobno nie pochodzą.Bledy typowe dla kata, czyli sonda,mieszanka, wypadanie zapłonu.Wszystko zapisano nie stałe.Auto normalnie jeździ itd.Dziekuje

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6269
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

U Ciebie nie tylko tryb awaryjny a uszkodzenie w którym silnik nie był w stanie pracowac w trybie awaryjmym.

Ps. Ja na trybie awaryjnym przyjechałem zDE.1300km.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5895
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 64 razy
Pomocny: 147 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Brak katalizatora i przegląd...nie masz obaw, że od razu będzie problem? :)
Ja bym wstawił zamiennik zgodny z silnikiem. Do 1k na pewno coś sensownego kupisz.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Kupisz,ale poczytaj opinie ogólnie szajs pół roku i do wywalenia.Przeglag to pikuś to bawi się analizatorem spalin.Malo który diagnosta.Bardziej obawiam się sytuacji,gdy w czasie wyprzedzania takiej akcji z gaśnięciem nie odwalił.Narazie zdążyło się zimny na pb 30 kmh i rozgrzany LPG 40 jechałem rozgrzany silnik

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5895
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 64 razy
Pomocny: 147 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Nie wiem. U mnie co przegląd badają spaliny.
Sprawdzałem to na kilku stacjach, więc zależy gdzie.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

U znajomego też w oplu po wycięciu kata dał do skupu .Okazało się że jakieś 7lat jeździł na DPF od diesla jakiegoś Francuza tam pewnie handlarz zdrutowal.Takze jaki przegląd?Pomijam już ,że katal na tym DPF lepiej niż na tym o czym piszesz.kupil za 1000 po pół roku zaczyna się szarpania,czek.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3662
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 186 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Tryb awaryjny równa się kontrolka limp home. Czyli auto z kluczykiem. To nie jest tak, że w tym trybie sterownik odrzuca dane z czujników, to głupot Ci ktoś nagadał. W zależności od tego którego czujnika brakuje, lub jakiego typu usterka została na podstawie odstępnych czujników zdiagnozowana takie parametry pracy przyjmuje sterownik silnika.
Przykład, uszkodzenie pedału gazu stałe obroty. Uszkodzenie czujnika wału, praca z czujnika rozrządu bez z małym wyprzedzeniem zapłonu itd itd. Tych trybów serwisowych jest bardzo dużo.
Jeżeli auto zgasło i nie było kontrolki, znaczy, że wystąpiła inna usterka.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

To głupot nagadał?Mechanicy.Tylko podczas szarpania pojawiła się z kluczykiem.Teraz jeździ normalnie i oczywiście czek i błędy jak pisałem.Skoro tak się znasz dwa pytania.1.To co to było? chciał wejść w tryb awaryjny,ale po 30 sek.zmienil zdanie.I boję tej się sytuacji tylko przy dużej prędkości i wyprzedzaniu.Swiece ,cewka ,przepływka i inne nowe lub podmieniane.2.Moge jeździć z odpieta przepływka.Normalnie przyspiesza,odpala,nie kopci nawet ciut mniej pali.Oczywiscie sprawdzone na kilku przepływomierzach .Teraz na oryginalny odpinam jedzie.Po podłączeniu kompa sterownik wyświetla jego brak i tyle.Czek oczywiście jest

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6269
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Może wchodzić i wychodzić z trybu awaryjnego w zależności od uszkodzenia.. Np słabo łączący przewód, raz zalapie, innym razem nie.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

mk5 to by się kupy trzymało.A jaka masz teorię z przepływka?Dodam ,że samochód poszanowany nie katowany,może 100 oleju na 1000 weźmie.Wszystko na oryginalnych i dobrych częściach.

ODPOWIEDZ