X16SZR 1.6 8V 75KM Nierówna praca, wypadanie zapłonu, pyrkanie z wydechu
- mario1133
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 sie 2023, 17:10
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra G
- Silnik: X16SZR
- Rocznik: 2000
- Województwo: mazowieckie
X16SZR 1.6 8V 75KM Nierówna praca, wypadanie zapłonu, pyrkanie z wydechu
Witam,
Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG
Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć czy innych cudów, zbiera się i jedzie normalnie, silnik nie gaśnie. Przebieg ok 165 tys, przy 125 była robiona uszczelka pod głowicą bo dostawał się płyn chłodniczy, skutkiem czego był wypalony zawór. Po zrobionej głowicy falowanie zrobiło się dużo słabsze ale nadal zauważalne, wcześniej z wypalonym zaworem obroty bardziej falowały.
Co było robione:
-świece NGK, przewody, podmieniany moduł zapłonowy
-zaślepiany EGR, z Egerem nie było nigdy problemów, z nim czy bez - bez zmian
-wymieniona sonda lambda na FAE
-podmieniany potencjometr przepustnicy, również cała przepustnica z silniczkiem krokowym ( czyszczenie całej przepustnicy)
-podmieniany sterownik silnika
- podciśnienia sprawdzone, odma przeczyszczona i sprawdzona
- lewe powietrze z kolektora też wykluczone
- wymieniona też pompa paliwa bo na starej cieżko odpalał przy niskim stanie paliwa nawet jeszcze nie na rezerwie
Do tego odłączany aku, resetowanie wartości uczących op comem też bez zmian. Co zauważyłem to na włączonej klimatyzacji obroty mniej falują.
Dodaje kilka logów z op coma:
Silnik nie odpalany, zimny[/color]
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora 12.1 V
żądanie migania Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa Nieaktywne 12V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.57 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 1.02 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 4.85 V
Temperatura cieczy chłodzącej 32 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 1.38 V
Kodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral R-D-3-2-1 12V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C) Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
Ciśnienie A/C 6.40 bar
Lampka kontrolna Zał 0V
Impuls wtrysku 7.6 ms
Wyzerować tryb pokrycia Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu 10 CA
Numer komórki stukania 0
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego 0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego 0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego 0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego 0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0.96 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %
O2 Sensor 451 mV
Stosunek powietrze/paliwo 9.3
O2 Pętla sensora Otwarte
Status Powietrze/Paliwo Bogata
O2 Integrator 128 kroki
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego) Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 128 kroki
Prędkość silnika 0 obr/min
Kontrola powietrza jałowego 49 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia Nieaktywny
Pożądane jałowe 0 obr/min
Regulacja jałowa Nie zmodyf.
Pożądane jałowe P-N 0 obr/min
Regulacja jałowa P-N Nie zmodyf.
Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1) 0 obr/min
Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1) Nie zmodyf.
Obciążenie silnika 5 %
Kontrola momentu obrotowego Nieaktywny
Po odpaleniu:
Napięcie akumulatora 14.4 V
żądanie migania Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.57 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 0.32 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 1.17 V
Temperatura cieczy chłodzącej 39 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 1.15 V
Kodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral R-D-3-2-1 12V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C) Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
Ciśnienie A/C 6.40 bar
Lampka kontrolna Wył 12V
Impuls wtrysku 1.2 ms
Wyzerować tryb pokrycia Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu 11 CA
Numer komórki stukania 10
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego 5 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego 6 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego 5 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego 6 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0.96 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %
O2 Sensor 455 mV
Stosunek powietrze/paliwo 14.7
O2 Pętla sensora Otwarte
Status Powietrze/Paliwo Bogata
O2 Integrator 128 kroki
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego) Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 128 kroki
Prędkość silnika 975 obr/min
Kontrola powietrza jałowego 21 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia Aktywny
Pożądane jałowe 962 obr/min
Regulacja jałowa Nie zmodyf.
Pożądane jałowe P-N 912 obr/min
Regulacja jałowa P-N Nie zmodyf.
Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1) 962 obr/min
Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1) Nie zmodyf.
Obciążenie silnika 9 %
Kontrola momentu obrotowego Nieaktywny
Ciepły silnik:
Napięcie akumulatora 14.0 V
żądanie migania Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.57 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 0.32 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 1.15 V
Temperatura cieczy chłodzącej 96 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 1.83 V
Kodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral R-D-3-2-1 12V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C) Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
Ciśnienie A/C 11.20 bar
Lampka kontrolna Wył 12V
Impuls wtrysku 1.0 ms
Wyzerować tryb pokrycia Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu 8 CA
Numer komórki stukania 10
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego 3 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego 4 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego 3 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego 4 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0.97 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %
O2 Sensor 747 mV
Stosunek powietrze/paliwo 14.6
O2 Pętla sensora Zamknięte
Status Powietrze/Paliwo Bogata
O2 Integrator 128 kroki
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego) Aktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 127 kroki
Prędkość silnika 800 obr/min
Kontrola powietrza jałowego 9 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia Aktywny
Pożądane jałowe 800 obr/min
Regulacja jałowa Nie zmodyf.
Pożądane jałowe P-N 862 obr/min
Regulacja jałowa P-N Nie zmodyf.
Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1) 800 obr/min
Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1) Nie zmodyf.
Obciążenie silnika 9 %
Kontrola momentu obrotowego Nieaktywny
Polecenie A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 12V
Puls prędkości pojazdu Nie odebrane
Prędkość pojazdu 0 km/h
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie) Nieaktywny
Wzbogacenie siły Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy Nieaktywne 12V
W załączniku dosyłam 30 sekund logu z pracy silnika, akurat nagrywany był na włączonej klimatyzacji.
Co by tu jeszcze sprawdzić??
Pozdrawaiam,
Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG
Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć czy innych cudów, zbiera się i jedzie normalnie, silnik nie gaśnie. Przebieg ok 165 tys, przy 125 była robiona uszczelka pod głowicą bo dostawał się płyn chłodniczy, skutkiem czego był wypalony zawór. Po zrobionej głowicy falowanie zrobiło się dużo słabsze ale nadal zauważalne, wcześniej z wypalonym zaworem obroty bardziej falowały.
Co było robione:
-świece NGK, przewody, podmieniany moduł zapłonowy
-zaślepiany EGR, z Egerem nie było nigdy problemów, z nim czy bez - bez zmian
-wymieniona sonda lambda na FAE
-podmieniany potencjometr przepustnicy, również cała przepustnica z silniczkiem krokowym ( czyszczenie całej przepustnicy)
-podmieniany sterownik silnika
- podciśnienia sprawdzone, odma przeczyszczona i sprawdzona
- lewe powietrze z kolektora też wykluczone
- wymieniona też pompa paliwa bo na starej cieżko odpalał przy niskim stanie paliwa nawet jeszcze nie na rezerwie
Do tego odłączany aku, resetowanie wartości uczących op comem też bez zmian. Co zauważyłem to na włączonej klimatyzacji obroty mniej falują.
Dodaje kilka logów z op coma:
Silnik nie odpalany, zimny[/color]
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora 12.1 V
żądanie migania Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa Nieaktywne 12V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.57 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 1.02 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 4.85 V
Temperatura cieczy chłodzącej 32 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 1.38 V
Kodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral R-D-3-2-1 12V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C) Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
Ciśnienie A/C 6.40 bar
Lampka kontrolna Zał 0V
Impuls wtrysku 7.6 ms
Wyzerować tryb pokrycia Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu 10 CA
Numer komórki stukania 0
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego 0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego 0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego 0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego 0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0.96 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %
O2 Sensor 451 mV
Stosunek powietrze/paliwo 9.3
O2 Pętla sensora Otwarte
Status Powietrze/Paliwo Bogata
O2 Integrator 128 kroki
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego) Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 128 kroki
Prędkość silnika 0 obr/min
Kontrola powietrza jałowego 49 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia Nieaktywny
Pożądane jałowe 0 obr/min
Regulacja jałowa Nie zmodyf.
Pożądane jałowe P-N 0 obr/min
Regulacja jałowa P-N Nie zmodyf.
Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1) 0 obr/min
Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1) Nie zmodyf.
Obciążenie silnika 5 %
Kontrola momentu obrotowego Nieaktywny
Po odpaleniu:
Napięcie akumulatora 14.4 V
żądanie migania Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.57 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 0.32 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 1.17 V
Temperatura cieczy chłodzącej 39 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 1.15 V
Kodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral R-D-3-2-1 12V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C) Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
Ciśnienie A/C 6.40 bar
Lampka kontrolna Wył 12V
Impuls wtrysku 1.2 ms
Wyzerować tryb pokrycia Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu 11 CA
Numer komórki stukania 10
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego 5 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego 6 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego 5 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego 6 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0.96 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %
O2 Sensor 455 mV
Stosunek powietrze/paliwo 14.7
O2 Pętla sensora Otwarte
Status Powietrze/Paliwo Bogata
O2 Integrator 128 kroki
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego) Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 128 kroki
Prędkość silnika 975 obr/min
Kontrola powietrza jałowego 21 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia Aktywny
Pożądane jałowe 962 obr/min
Regulacja jałowa Nie zmodyf.
Pożądane jałowe P-N 912 obr/min
Regulacja jałowa P-N Nie zmodyf.
Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1) 962 obr/min
Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1) Nie zmodyf.
Obciążenie silnika 9 %
Kontrola momentu obrotowego Nieaktywny
Ciepły silnik:
Napięcie akumulatora 14.0 V
żądanie migania Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.57 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 0.32 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 1.15 V
Temperatura cieczy chłodzącej 96 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 1.83 V
Kodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral R-D-3-2-1 12V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C) Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
Ciśnienie A/C 11.20 bar
Lampka kontrolna Wył 12V
Impuls wtrysku 1.0 ms
Wyzerować tryb pokrycia Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu 8 CA
Numer komórki stukania 10
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego 3 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego 4 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego 3 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego 4 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0.97 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %
O2 Sensor 747 mV
Stosunek powietrze/paliwo 14.6
O2 Pętla sensora Zamknięte
Status Powietrze/Paliwo Bogata
O2 Integrator 128 kroki
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego) Aktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 127 kroki
Prędkość silnika 800 obr/min
Kontrola powietrza jałowego 9 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia Aktywny
Pożądane jałowe 800 obr/min
Regulacja jałowa Nie zmodyf.
Pożądane jałowe P-N 862 obr/min
Regulacja jałowa P-N Nie zmodyf.
Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1) 800 obr/min
Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1) Nie zmodyf.
Obciążenie silnika 9 %
Kontrola momentu obrotowego Nieaktywny
Polecenie A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 12V
Puls prędkości pojazdu Nie odebrane
Prędkość pojazdu 0 km/h
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie) Nieaktywny
Wzbogacenie siły Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy Nieaktywne 12V
W załączniku dosyłam 30 sekund logu z pracy silnika, akurat nagrywany był na włączonej klimatyzacji.
Co by tu jeszcze sprawdzić??
Pozdrawaiam,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1175
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 61 razy
PORQUE TU INYECTOR DE TBI INYECTA GASOLINA DE MÁS A TU MOTOR DE CHEVY
[External Link Removed for Guests]
Cambiar regulador de presión gasolina de Chevy Tbi | Opel | Corsa | Bto cars
[External Link Removed for Guests]
Generalnie szukaj pod hasłami:
mono punto inestable
mono punto fallas
[External Link Removed for Guests]
Cambiar regulador de presión gasolina de Chevy Tbi | Opel | Corsa | Bto cars
[External Link Removed for Guests]
Generalnie szukaj pod hasłami:
mono punto inestable
mono punto fallas
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 sty 2020, 11:29
- Imię: Szymon
- Auto: Astra j
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik: 2010
- Województwo: małopolskie
Może to sąda
Dodano po 10 minutach 22 sekundach:
Może to tylko świece zapłonowe
Dodano po 10 minutach 22 sekundach:
Może to tylko świece zapłonowe
-
- Posty: 1175
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 61 razy
"Przebieg ok 165 tys, przy 125 była robiona uszczelka pod głowicą bo dostawał się płyn chłodniczy, skutkiem czego był wypalony zawór. Po zrobionej głowicy falowanie zrobiło się dużo słabsze ale nadal zauważalne, wcześniej z wypalonym zaworem obroty bardziej falowały."
Jest to tak prosty silnik do diagnozy że aż jestem w szoku tej analizy.
Jest takie powiedzenie: Nie rozbijaj gówna na atomy.
To jest MONOWTRYSK.
Masz jeden wtryskiwacz przed przepustnicą.
Tu nie ma banków na wtryski czy zapłon.
Najprościej sprawdzić jest to po świecach zapłonowych.
A dlaczego ?
Bo wielce prawdopodobne że zxebali Ci tą naprawę głowicy...
Rano po całym dniu jazdy wczoraj, jutro na zimnym wykręć świece zapłonowe i będziesz widział jak każdy gar palił.
To brzmi absurdalnie ale w monowtrysku to tak się właśnie diagnozuje, niczym w motorynce.
Oczywiście mówię o motywie że Ci źle pali jeden gar i "wypada zapłon" w mono nie ma zjawiska wypadania zapłonu na jeden gar bo cewka chodzi parami na 2 cylindry.
No może przewody zapłonowe jeszcze ?
Ten silnik i osprzęt jest prosty.
A sondę to tylko Boscha do mono, tylko Bosch
Nawet już ciężką ją kupić, mam na drugim kompie numer i nie jest droga.
Z fabryczną wtyczką do Opla, była w wielu autach.
Też znamienne będzie to jak zimny chodzi bo jeszcze nie idzie po sondzie.
Tutaj jest sonda jedno przewodowa.
Właściwie to tak.
To jest właśnie najprostsza diagnoza X16SZR.
Zimny silnik gdzie jeszcze nie idzie po sondzie.
Po pierwsze primo
Musi chętnie odpalić
Po drugie Primo jak sterownik widzi zimny silnik to powinien tak bzyknąć na 1000 obr. i trzymać deko wyższe obroty.
Po trzecie Primo
Jak jest dobra kompresja na wszystkich garach, dobre świece, dobre przewody
To musi równo chodzić bez ani jednego gdaknięcia tuż po odpaleniu.
No nie może być na zimnym tuż po odpale sytuacji że motor kuleje na jednym garze i robi bum bum bum.
No przepraszam.
Monowtrysk jest prosty.
No na logikę.
Jeden wtryskiwacz paliwa przed przepustnicą
Gaz na linkę
Sonda jednoprzewodowa która działa dopiero po rozgrzaniu.
Jedyne smaczki z X16SZR które miałem to wywalona uszczelka pod kolanem kolektora dolotowego, fabrycznie to jakiś papier ?
Zamiennik jest metalowy.
No lewe powietrze po przepustnicy na konkretny gar a to = wypalony zawór.
Ha !
Żeby się nie okazało że magicy zdjęli głowicę z kolektorami, niemożliwe... ???
Zobacz świece
Po świecach widać jak palił każdy gar.
Dodano po 15 minutach 39 sekundach:
Znalazłem
Ta sonda
[External Link Removed for Guests]
Ale czy do AG podchodzi ?
Nie wiem.
Ale do AF tak.
No i działa.
Czy jeszcze inaczej, to jest najlepsza sonda do TBI do multeca jednoprzewodowa.
Jest to tak prosty silnik do diagnozy że aż jestem w szoku tej analizy.
Jest takie powiedzenie: Nie rozbijaj gówna na atomy.
To jest MONOWTRYSK.
Masz jeden wtryskiwacz przed przepustnicą.
Tu nie ma banków na wtryski czy zapłon.
Najprościej sprawdzić jest to po świecach zapłonowych.
A dlaczego ?
Bo wielce prawdopodobne że zxebali Ci tą naprawę głowicy...
Rano po całym dniu jazdy wczoraj, jutro na zimnym wykręć świece zapłonowe i będziesz widział jak każdy gar palił.
To brzmi absurdalnie ale w monowtrysku to tak się właśnie diagnozuje, niczym w motorynce.
Oczywiście mówię o motywie że Ci źle pali jeden gar i "wypada zapłon" w mono nie ma zjawiska wypadania zapłonu na jeden gar bo cewka chodzi parami na 2 cylindry.
No może przewody zapłonowe jeszcze ?
Ten silnik i osprzęt jest prosty.
A sondę to tylko Boscha do mono, tylko Bosch
Nawet już ciężką ją kupić, mam na drugim kompie numer i nie jest droga.
Z fabryczną wtyczką do Opla, była w wielu autach.
Też znamienne będzie to jak zimny chodzi bo jeszcze nie idzie po sondzie.
Tutaj jest sonda jedno przewodowa.
Właściwie to tak.
To jest właśnie najprostsza diagnoza X16SZR.
Zimny silnik gdzie jeszcze nie idzie po sondzie.
Po pierwsze primo
Musi chętnie odpalić
Po drugie Primo jak sterownik widzi zimny silnik to powinien tak bzyknąć na 1000 obr. i trzymać deko wyższe obroty.
Po trzecie Primo
Jak jest dobra kompresja na wszystkich garach, dobre świece, dobre przewody
To musi równo chodzić bez ani jednego gdaknięcia tuż po odpaleniu.
No nie może być na zimnym tuż po odpale sytuacji że motor kuleje na jednym garze i robi bum bum bum.
No przepraszam.
Monowtrysk jest prosty.
No na logikę.
Jeden wtryskiwacz paliwa przed przepustnicą
Gaz na linkę
Sonda jednoprzewodowa która działa dopiero po rozgrzaniu.
Jedyne smaczki z X16SZR które miałem to wywalona uszczelka pod kolanem kolektora dolotowego, fabrycznie to jakiś papier ?
Zamiennik jest metalowy.
No lewe powietrze po przepustnicy na konkretny gar a to = wypalony zawór.
Ha !
Żeby się nie okazało że magicy zdjęli głowicę z kolektorami, niemożliwe... ???
Zobacz świece
Po świecach widać jak palił każdy gar.
Dodano po 15 minutach 39 sekundach:
Znalazłem
Ta sonda
[External Link Removed for Guests]
Ale czy do AG podchodzi ?
Nie wiem.
Ale do AF tak.
No i działa.
Czy jeszcze inaczej, to jest najlepsza sonda do TBI do multeca jednoprzewodowa.
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
W zasadzie na luzie to trzeba się przyjrzeć silniczkowi krokowemu i jego drożności kanalików z przepustnicy.
po resecie ecu powinno się zostawić pracujący silnik aż do zagrzania znaczy załączenia się wentylatora chłodnicy- to go powinno przyuczyć.
po resecie ecu powinno się zostawić pracujący silnik aż do zagrzania znaczy załączenia się wentylatora chłodnicy- to go powinno przyuczyć.